Frau Sabrina Röller
QMB / RMB
Zollernring 26
89073 Ulm
Phone:
0731
-187-264
Mail:
ed.noiselpaga@relleor.anirbas
Qualitätsmanagementbeauftragte:r tauscht sich mit dem Qualitätsmanagement-Team aus. Das Team bestehend aus Mitarbeiter:innen der verschiedenen Abteilungs- und Funktionsbereiche.
Conference frequency: andere Frequenz
Sabrina Röller
QMB / RMB
Zollernring 26
89073 Ulm
Phone:
0731
-187-264
Fax: 0731-187-33264
Mail:
ed.noiselpaga@relleor.anirbas
Qualitätsmanagementbeauftragte:r tauscht sich mit dem Qualitätsmanagement-Team aus. Das Team bestehend aus Mitarbeiter:innen der verschiedenen Abteilungs- und Funktionsbereiche.
Conference frequency: andere Frequenz
No. | Explanation |
---|---|
RM01 |
Comprehensive quality and/or risk management documentation (QM/RM documentation) is available AGAPLESION Management- und Risikobewertung (15.06.2023) |
RM02 |
Regular further education and training measures |
RM03 |
Employee surveys |
RM04 |
Clinical emergency management Verfahrensanweisung Notfallmanagement (22.03.2021) |
RM05 |
Pain management Konzeption Schmerzmanagement (31.01.2023) |
RM06 |
Fall prophylaxis Konzept Sturzprophylaxe (02.01.2023) |
RM07 |
Use of a standardised concept for pressure ulcer prophylaxis (e.g. “Expert Standard for Pressure Ulcer Prophylaxis in Nursing”) Konzept Dekubitusprophylaxe (07.11.2022) |
RM08 |
Regulated handling of custodial measures Verfahrensanweisung freiheitsentziehende Maßnahmen (22.02.2023) |
RM09 |
Regulated handling of occurring malfunctions of devices Verfahrensanweisung Störmeldesystem der Haustechnik (04.11.2021) |
RM10 |
Structured implementation of interdisciplinary case discussions/conferences Case review conference
|
RM12 |
Use of standardised information sheets |
RM16 |
Procedure to avoid procedural and patient mix-ups AGAPLESION RICHTLINIE zur Patientensicherheit (25.04.2023) |
RM18 |
Discharge management Verfahrensanweisungen Entlassmanagement (06.03.2023) |
Conference frequency: andere Frequenz
CIRS Meldesystem zur Früherkennung von Beinahefehlern und potenziellen Fehlerquellen in den Abläufen mit Fokus auf die Sicherheit unserer Patient:innen.
No. | Explanation |
---|---|
IF01 |
Documentation and procedural instructions for handling the error reporting system are available As of: 27.07.2023 |
IF02 |
Internal evaluation of the received reports taken bei Bedarf |
IF03 |
Training of employees in handling the error reporting system and in implementing the findings from the error reporting system taken bei Bedarf |
Conference frequency: bei Bedarf
No. | Explanation |
---|---|
Other |
|
EF03 |
KH-CIRS (German Hospital Federation, Action Alliance for Patient Safety, German Nursing Council, German Medical Association, National Association of Statutory Health Insurance Doctors) |