Jana Lindner
Qualitätsmanagementbeauftragte
Seckbacher Landstraße 65
60389 Frankfurt
Phone:
069
-4603-1401
Mail:
ed.mff-nenirahtak-tknas@rendnil.anaj
Beide örtliche Geschäftsführer, Ärztlicher Direktor, stellvertretender Ärztlicher Direktor, Pflegedienstleiterin, stellvertretender Pflegedienstleiter, Vorsitzende der Mitarbeitervertretung, stellvertretender Vorsitzender der Mitarbeitervertretung, Qualitätsmanagementbeauftragte
Conference frequency: andere Frequenz
Alexandra Weizel
Geschäftsführerin
60334 Frankfurt
Phone:
069
-4603-1199
Fax: 069-4603-1197
Mail:
ed.mff-nenirahtak-tknas@leziew.ardnaxela
Beide örtliche Geschäftsführer, Ärztlicher Direktor, stellvertretender Ärztlicher Direktor, Pflegedienstleiterin, stellvertretender Pflegedienstleiter, Vorsitzende der Mitarbeitervertretung, stellvertretender Vorsitzender der Mitarbeitervertretung, Qualitätsmanagementbeauftragte
Conference frequency: andere Frequenz
| No. | Explanation |
|---|---|
| RM01 |
Comprehensive quality and/or risk management documentation (QM/RM documentation) is available Qualitätsmanagement-Handbuch (26.07.2019) |
| RM02 |
Regular further education and training measures |
| RM03 |
Employee surveys |
| RM04 |
Clinical emergency management Medizinisches Notfallmanagement zusätzlich bebilderter Algorithmus als Aushänge (16.12.2022) |
| RM05 |
Pain management Kapitel Schmerzmanagement im QM-Handbuch (10.06.2022) |
| RM06 |
Fall prophylaxis Sturzprävention und Sturzerfassung (09.01.2024) |
| RM07 |
Use of a standardised concept for pressure ulcer prophylaxis (e.g. “Expert Standard for Pressure Ulcer Prophylaxis in Nursing”) Kapitel Wundmanagement im QM-Handbuch (19.10.2020) |
| RM08 |
Regulated handling of custodial measures Dienstanweisung Fixierung (15.03.2020) |
| RM09 |
Regulated handling of occurring malfunctions of devices Dienstanweisung zur Umsetzung des Medizinproduktegesetzes (26.07.2019) |
| RM10 |
Structured implementation of interdisciplinary case discussions/conferences Case review conference
|
| RM12 |
Use of standardised information sheets |
| RM13 |
Application of standardised surgical check lists |
| RM14 |
Preoperative summary of predictable critical surgical steps, surgical time and expected blood loss OP-Ablauforganisation (16.12.2022) |
| RM15 |
Preoperative, complete presentation of necessary findings OP-Ablauforganisation (16.12.2022) |
| RM16 |
Procedure to avoid procedural and patient mix-ups Patientenarmbänder und weitere Maßnahmen zur Vermeidung von Verwechslungen (05.03.2020) |
| RM17 |
Standards for recovery and postoperative care Aufwachraum (30.10.2017) |
| RM18 |
Discharge management Entlassungsmanagement (19.03.2018) |
Conference frequency: quartalsweise
Die Meldungen werden genutzt, um die Patientensicherheit bei betrieblichen Abläufen oder hinsichtlich der Infrastruktur noch weiter zu erhöhen.
| No. | Explanation |
|---|---|
| IF01 |
Documentation and procedural instructions for handling the error reporting system are available As of: 24.05.2022 |
| IF02 |
Internal evaluation of the received reports taken monatlich |
| IF03 |
Training of employees in handling the error reporting system and in implementing the findings from the error reporting system taken monatlich |
Conference frequency: