Frau Magdalena Wolf-Seitz
Leitung
Theodor-Kutzer-Ufer 1-3
68167 Mannheim
Phone:
0621
-383-3456
Mail:
ed.mmu@tnemeganamsteatilauQ
Geschäftsführung, stellv. Ärztlicher Direktoren, Pflegedirektion, Geschäftsbereichsleiter, Stabsstelle Unternehmenskommunikation und Marketing
Conference frequency: monatlich
Annina Margulies
Klinisches Risikomanagement
Theodor-Kutzer-Ufer 1-3
68167 Mannheim
Phone:
0621
-383-1488
Fax: 0621-383-731488
Mail:
ed.mmu@seilugraM.aninnA
Frank Mau
Klinisches Risikomanagement
Theodor-Kutzer-Ufer 1-3
68167 Mannheim
Phone:
0621
-383-8995
Fax: 0621-383-1909
Mail:
ed.mmu@uam.knarf
Geschäftsführung, stellv. Ärztlicher Direktoren, Pflegedirektion, Geschäftsbereichsleiter, Stabsstelle Unternehmenskommunikation und Marketing
Conference frequency: monatlich
No. | Explanation |
---|---|
RM01 |
Comprehensive quality and/or risk management documentation (QM/RM documentation) is available RISK_3D_Geschäftsordnung Stabsstelle Chancen- und Risikomanagement 2020-10-30, QM_KO_QM-Konzept der UMM (13.10.2022) |
RM02 |
Regular further education and training measures |
RM03 |
Employee surveys |
RM04 |
Clinical emergency management ÄD_KO_Innerklinische Notfälle 2020-11-11, ZNA_DA_Akutversorgung_Schwerverletzte_Schockraumprotokoll 2020-02-13, Notfall-Einsatzplan 2020-06-30, ZNA_1D_Einsatzplan MANV Rettungsdienst Mannheim (01.05.2022) |
RM05 |
Pain management GB PD_PA_ZSP_36 Schmerzmanagement in der Pflege 2020-08-18, GB_PD_PA_Expertenstandard Schmerzen 2020 (25.08.2022) |
RM06 |
Fall prophylaxis GB PD_PA_Expertenstandard Sturzprophylaxe 2020-02-04, GB PD_PA_ZAP_10_Sturzprophylaxe und Mobilitätsförderung 2022-09-07, GB PD_PA_Sturzmanagement 2019-11-11, GB PD_CL_Sturzrisikoeinschätzung und Maßnahmenplanung 2021-03-03, GB PD_3D_PD_Hilfsmittel Pflege (Sturzprophylaxe) und Therapie (03.11.2022) |
RM07 |
Use of a standardised concept for pressure ulcer prophylaxis (e.g. “Expert Standard for Pressure Ulcer Prophylaxis in Nursing”) GB PD_1D_Expertenstandard Dekubitusprophylaxe 2021-02-01, GB PD_PA_ZAP_03 Dekubitusprophylaxe 2021-04-12, GB PD_PA_Dekubitusmanagement (12.11.2021) |
RM08 |
Regulated handling of custodial measures ZNA_SOP_Zwangs-und freiheitsentziehende Maßnahmen 2022-19-28, GB PD_DA_FEM Freiheitsentziehende Maßnahmen (11.04.2022) |
RM09 |
Regulated handling of occurring malfunctions of devices QM_DA_Medizinprodukte der Universitätsmedizin Mannheim 2021-09-21, QM_V_Meldung von Vorkommnissen 2021-07-28, QM_PA_Vorgehen bei defekten Medizinprodukten 2021-08-03, QM_DA_Sicherheitshinweise Medizinprodukte (25.10.2021) |
RM10 |
Structured implementation of interdisciplinary case discussions/conferences Case review conference
|
RM12 |
Use of standardised information sheets |
RM13 |
Application of standardised surgical check lists |
RM14 |
Preoperative summary of predictable critical surgical steps, surgical time and expected blood loss OP_PA_Perioperative Checkliste (31.03.2022) |
RM15 |
Preoperative, complete presentation of necessary findings OP_PA_Perioperative Checkliste (31.03.2022) |
RM16 |
Procedure to avoid procedural and patient mix-ups OP_PA_Perioperative Checkliste 2022-03-31, QM_DA_Patientenarmband 2022-11-17, QM_PA_Patientenarmband (18.11.2022) |
RM17 |
Standards for recovery and postoperative care GB PD_PA_ANÄ_15_Übernahme nach Allgemeinanästhesie 2021-06-16, GB PD_PA_ANÄ_16_Übernahme von Patienten nach rückenmarksnahen Regionalanästhesien im Aufwachraum 2022-03-29, GB PD_ANÄ_18_Verlegung eines Patienten aus dem Aufwachraum, auf nachbehandelnde Einheit (16.06.2021) |
RM18 |
Discharge management GB PD_PA_Expertenstandard Entlassungsmanagement 2021-11-16, GB PD_PA_ZAP_12 Entlassung 2021-04-12, ÄD_PA_Entlassmanagement Verfahrensanweisung (28.07.2021) |
Conference frequency: bei Bedarf
Anpassungen vorhandener und Erstellung neuer SOPs, Anpassung von Einarbeitungschecklisten, Regelung von Zuständigkeiten, Mitarbeiterschulungen und Notfalltrainings.
No. | Explanation |
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IF01 |
Documentation and procedural instructions for handling the error reporting system are available As of: 02.09.2022 |
IF02 |
Internal evaluation of the received reports taken bei Bedarf |
IF03 |
Training of employees in handling the error reporting system and in implementing the findings from the error reporting system taken bei Bedarf |
Conference frequency: bei Bedarf
No. | Explanation |
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Other |