Dr. Martina Kleinow
Qualitätsmanagementbeauftragte
Stadenstraße 58
90491 Nürnberg
Phone:
0911
-9591036-
Mail:
ed.airaM-ahtraM@wonielK.anitraM
KH-Leitungssitzung, Lenkungsteamsitzungen (u.a. Darmkrebszentrum, EndoProthetikZentrum d. Maximalversorgung, Zentr. für Fuß- und Sprunggelenkchirurgie, Geriatrische Rehabilitation, Zentralsterilisation)
Conference frequency: andere Frequenz
Martina Kleinow
Qualitätsmanagementbeauftragte
Stadenstraße 58
90491 Nürnberg
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0911
-9591036-
Mail:
ed.airaM-ahtraM@wonielK.anitraM
Ärztlicher Dienst, Pflegedienstleitung, Qualitätsmanagement, Technik, Hygiene, bei Bedarf weitere Bereiche
Conference frequency: quartalsweise
No. | Explanation |
---|---|
RM01 |
Comprehensive quality and/or risk management documentation (QM/RM documentation) is available QM-/RM-Dokumentenmanagementsystem (EDV-gestützt); u.a. VA Dokumentierte Information; Rahmenkonzept Risikomanagement; Risikomanagement-Handbuch des Krankenhauses; Risikoerfassungsbogen (04.11.2022) |
RM02 |
Regular further education and training measures |
RM03 |
Employee surveys |
RM04 |
Clinical emergency management u.a. VA Ablauf Reanimation/Notfall Stationen (31.10.2022) |
RM05 |
Pain management u.a. Schmerzmanagement/Chirurgie; Leitlinie Schmerztherapie/Orthopädie; Expertenstandard in der Pflege; VA Schmerztherapie (11.10.2022) |
RM06 |
Fall prophylaxis u.a. Expertenstandard Sturzprophylaxe in der Pflege (07.01.2021) |
RM07 |
Use of a standardised concept for pressure ulcer prophylaxis (e.g. “Expert Standard for Pressure Ulcer Prophylaxis in Nursing”) u.a. VA Umsetzung des nationalen Expertenstandards Dekubitusprophylaxe, Expertenstandard Dekubitusprophylaxe in der Pflege (01.12.2022) |
RM08 |
Regulated handling of custodial measures u.a. VA Unterbringungsähnliche Maßnahmen, Formular Verlaufsdokumentation zu unterbringsähnlichen Maßnahmen (04.12.2020) |
RM09 |
Regulated handling of occurring malfunctions of devices Organisationshandbuch Medizintechnik (04.08.2022) |
RM10 |
Structured implementation of interdisciplinary case discussions/conferences Case review conference
|
RM12 |
Use of standardised information sheets |
RM13 |
Application of standardised surgical check lists |
RM14 |
Preoperative summary of predictable critical surgical steps, surgical time and expected blood loss u.a. Team Time-out; WHO-Sicherheitscheckliste (21.10.2019) |
RM15 |
Preoperative, complete presentation of necessary findings u.a. WHO-Sicherheitscheckliste (21.10.2019) |
RM16 |
Procedure to avoid procedural and patient mix-ups u.a. Team Time-out; WHO-Sicherheitscheckliste; Einwilligung Patientenarmband (03.05.2021) |
RM17 |
Standards for recovery and postoperative care u.a. VA Schmerztherapie im Aufwachraum (01.12.2022) |
RM18 |
Discharge management u.a. VA Entlassungsprozess bei stationärer und ambulanter Pflege, Entlassmanagement (05.02.2021) |
Conference frequency: andere Frequenz
Sitzungen der CIRS-Arbeitsgruppe finden alle 6 Wochen statt; Digitales CIRS-Managementsystem zur zusätzlichen Risikoermittlung und -bewertung, Maßnahmenfestlegung und Evaluation für alle Fachdisziplinen und Funktionsbereiche; Standards zur Umsetzung der MDR und der Medizinproduktebetreiber-Verordnung im Hinblick auf das Vorgehen bei Erkennen von Beinahe-Vorkommnissen; Anpassung fachabteilungsspezifischer Vorgabe-Dokumente
No. | Explanation |
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IF01 |
Documentation and procedural instructions for handling the error reporting system are available As of: 30.11.2022 |
IF02 |
Internal evaluation of the received reports taken bei Bedarf |
IF03 |
Training of employees in handling the error reporting system and in implementing the findings from the error reporting system taken bei Bedarf |
Conference frequency: andere Frequenz
No. | Explanation |
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EF03 |
KH-CIRS (German Hospital Federation, Action Alliance for Patient Safety, German Nursing Council, German Medical Association, National Association of Statutory Health Insurance Doctors) |