Beate Gülly
Pflegedienstleitung, Qualitätsbeauftragte
Villenstraße 8
53129 Bonn
Phone:
0228
-5306-710
Mail:
ed.nilcidem@ylleug.etaeb
Alle Abteilteilungen der Klinik werden jeweils durch einen QM-Koordinator im Gremium vertreten.
Conference frequency: halbjährlich
Beate Gülly
Pflegedienstleitung, Qualitätsbeauftragte
Phone:
0228
-5306-710
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ed.nilcidem@ylleug.etaeb
Seitens der Klinikleitung werden Monatlich kritische Themen diskutiert, eine Risikoanalyse inklusive Bewertung erfolgt zweinal jährlich.
Conference frequency: monatlich
No. | Explanation |
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RM02 |
Regular further education and training measures |
RM04 |
Clinical emergency management Prozess Zwischen -und Notfälle (23.03.2022) |
RM05 |
Pain management Standard Schmerztherapie (27.03.2023) |
RM06 |
Fall prophylaxis Expertenstandard Sturzprophylaxe in der Pflege (letzte aktualisierte Ausgabe) (26.07.2023) |
RM07 |
Use of a standardised concept for pressure ulcer prophylaxis (e.g. “Expert Standard for Pressure Ulcer Prophylaxis in Nursing”) Expertenstandard Dekubitusprophylaxe in der Pflege (letzte aktualisierte Ausgabe) (10.08.2021) |
RM08 |
Regulated handling of custodial measures Einverständniserklärung Bettgitter (07.12.2022) |
RM09 |
Regulated handling of occurring malfunctions of devices Prozessablauf Reparaturanmeldung (13.09.2021) |
RM10 |
Structured implementation of interdisciplinary case discussions/conferences Case review conference
|
RM12 |
Use of standardised information sheets |
RM13 |
Application of standardised surgical check lists |
RM16 |
Procedure to avoid procedural and patient mix-ups Einverständniserklärung Fotodokumentation (10.08.2023) |
RM17 |
Standards for recovery and postoperative care Standard Post-OP-interventionelle Versorgung (10.08.2021) |
RM18 |
Discharge management Behandlungsvertrag-Entlassmanagement nach §39 Abs. 1a SGBV (01.01.2023) |
Conference frequency: bei Bedarf
Anhand der Fehlersammelliste seit 07.12.2021 werden bei Bedarf unmittelbar Korrekturmaßnahmen vorgenommen; die Einschätzung der Patientensicherheit wird auch auf den Patientenfragebögen erhoben
No. | Explanation |
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IF01 |
Documentation and procedural instructions for handling the error reporting system are available As of: 27.08.2020 |
IF02 |
Internal evaluation of the received reports taken bei Bedarf |
IF03 |
Training of employees in handling the error reporting system and in implementing the findings from the error reporting system taken bei Bedarf |
Conference frequency: