Dalkinger Straße 8-12
73479 Ellwangen
Phone:
07961-8810
Fax:
07961-881-1003
Mail:
ed.blatso-nekinilk@ofni
Bezeichnung | |
Teilnahme externe Qualitätssicherung | yes |
Bezeichnung | |
Teilnahme externe Qualitätssicherung | yes |
Bezeichnung | |
Teilnahme externe Qualitätssicherung | yes |
Quantity performed | 167 |
Exception? | No exception |
Overall result forecast presentation: | yes |
Quantity performed reporting year: | 167 |
Quantity forecast year: | 187 |
Examination by state associations? | yes |
Exemption? | yes |
Result of the examination by the federal state authorities? | yes |
Transitional arrangement? | no |
Number | Group |
---|---|
54 | Medical specialists (m/f) , psychological psychotherapists (m/f) and child and adolescent psychotherapists (m/f) who are subject to the obligation to undergo further training* |
42 | Number of medical specialists (m/f) from no. 1 who have completed a five-year period of further training and are therefore subject to the obligation to provide evidence |
37 | Number of those persons from no. 2 who have provided proof of further training according to Article 3 of the G-BA regulations |
According to Section 4 (2) of the Quality Management Guideline, facilities must provide for the prevention of and intervention in cases of violence and abuse as part of their internal quality management. The aim is to prevent, recognise and respond appropriately to abuse and violence, particularly against vulnerable patient groups such as children and adolescents or people in need of help, and also to prevent it within the facility. The respective procedure is aligned with the size of the facility, the range of services and the patients in order to define customised solutions for sensitising the teams as well as other suitable preventative and interventional measures. These may include information materials, contact addresses, training/education, codes of conduct, recommendations for action/intervention plans or comprehensive protection concepts.
Informationspakete auf den Stationen über regionale und überregionale Anlaufstellen- / Hilfsangebote. Informationsmaterialien in Form von Flyern und Informationsbroschüren im Schaukasten der Wartebereiche.
Kinderschutzthemenblock im Rahmen des regelmäßigen, fortlaufenden Fortbildungsprogramms für das gesamte multiprofessionelle Team.
Themenblöcke zu: 1. Medizinischer Kinderschutz 2. Rechtliche Rahmenbedingungen im Kinderschutz 3. Schulung hausinterner Konzepte
Wöchentliche Gesprächsgruppen für alle Patienten und Patientinnen im Rahmen des Feedbackmanagements über neutrale Ansprechperson. Sensibilisierung der Teams über über Supervision und Teamreflexionen auch unter Einbezug der Leitung. Niederschwellige Sensibilisierung der Eltern und Bezugspersonen im Rahmen des monatlichen Elterncafes.
In aktuell 3. überarbeiteter Version
Erweitertes polizeiliches Führungszeugnis für alle Mitarbeiter und Mitarbeiterinnen in der KJPP bei Einstellung verpflichtend, mit geplanter fortlaufender Überprüfung. Dienstanweisung Kinderschutzkonzept für alle Mitarbeiter und Mitarbeiterinnen mit dokumentierter schriftlicher Verpflichtung der Einhaltung.
Kummerkasten für Patienten und Patientinnen auf allen Stationen. Fakultativ anonymes Mitteilungsformular für Eltern/ Sorgeberechtigte. Ausgelegter QR- Code für die Nutzung des digitalen zentralen Beschwerde- / Feedbackmanagements (Onlinefragebogen). Externe Anlaufstellen: IBB- Stelle Ostalbkreis www.ibb-ostalb.de, Tel: 07361-99974-99, Beschwerdestelle DGKJP www.dgkjp.de/die-dgkjp/beschwerden/
Regelmäßig tagender Kinderschutz- AK (Arbeitskreis) mit Protokollen. Letztes dokumentiertes Treffen 20.10.2023; Teilnahme am SMET im Landratsamt und am AK sexuelle Gewalt (externe Beraterteams).
Aktuell in Überarbeitung
Training of employees on AMTS related topics
QM-Handbuch
11.07.2022
Provision of one or more electronic drug information systems (e.g. Lauer-Taxe®, ifap klinikCenter®, Gelbe Liste®, Fachinfo-Service®)
Kooperationspartner Comprehensive Cancer Center Ulm (CCCU)
FL03 - Student training (clinical traineeship / internship year)
Prof. Dr. Isenmann, Universität Ulm, PD Dr. med. Jung, RWTH Aachen, PD Dr. med. Prengel, Ruhr-Universität Bochum
Gutachtertätigkeit, Publikationen
FL09 - Doctoral supervision
HB01 - Nurse and health care worker (m/f)
in Kooperation mit der Bernd-Blindow-Schule Aalen
HB07 - Surgical technical assistant (m/f)
in Kooperation mit der DRK-Landesschule BW
in Kooperation mit der Universitätsklinik Ulm
HB10 - Midwife (m/f)
HB17 - Auxiliary nurse (m/f)
HB19 - Nursing professionals
HB20 - Nursing professional B. Sc.
HB15 - Anaesthesia technical assistant (m/f)
Bernd Ziegler
Kaufmännischer Standortleiter
Dalkinger Straße 8-12
73479 Ellwangen
Phone:
07961
-881-1001
Mail:
ed.blatso-nekinilk@relgeiz.dnreb
Anja Wanner
Qualitätsmanagement-Beauftragte
Dalkinger Straße 8-12
73479 Ellwangen
Phone:
07961
-881-1060
Mail:
ed.blatso-nekinilk@rennaw.ajna
PD Dr. Andreas Prengel
Ärztlicher Standortleiter
Dalkinger Straße 8-12
73479 Ellwangen
Phone:
07961
-881-2401
Mail:
ed.blatso-nekinilk@legnerp-saerdna
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07961-8810
Fax:
07961-881-1003
Mail:
ed.blatso-nekinilk@ofni
Daniel Köger
Pflegerischer Standortleiter
Dalkinger Straße 8-12
73479 Ellwangen
Phone:
07961
-881-3001
Mail:
ed.blatso-nekinilk@regeok.leinad
Bernd Ziegler
Kaufmännischer Standortleiter
Dalkinger Straße 8-12
73479 Ellwangen
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07961
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Bernd Ziegler
Kaufmännischer Standortleiter
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PD Dr. Andreas Prengel
Ärztlicher Standortleiter
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