Complaint management

Structured complaint management was introduced: Yes

Beschwerdemanagement seit 2009, Beschwerdebeauftragter ist benannt; Patienten- und Angehörigefragebögen, Feedbackmöglichkeit auch via Homepage sowie HospitalCheck; unabhängiger Patientenfürsprecher. Seit 2018 vollständig digitales System.

Written concept exists: Yes

In Form einer Betriebsvereinbarung

Handling of oral complaints is regulated: Yes
Handling of written complaints is regulated: Yes
Time targets for acknowledgement are defined: Yes
Explanations

Herr Mike Schmedemann. Austausch mit Patientenfürsprecher und Qualitätsmanager.


Contact persons

Mike Schmedemann

Personalleiter, Beschwerdebeauftragter

Am Marksbach 28
44269 Dortmund

Phone: 0231 -4619-127
Mail: ed.latipsohnetteuh@nnamedemhcs.ekim

Explanations

Patientenfürsprecher Herr Werner Jankers, seit 2010 für das Hüttenhospital zuständig. Immer mittwochs im Haus. Tel. 0231/4619-178, E-Mail: werner.jankers@huettenhospital.de


Advocates

Werner Jankers

Patientenfürsprecher

Am Marksbach 28
44269 Dortmund

Phone: 0231 -4619-178
Mail: ed.latipsohnetteuh@sreknaj.renrew

Anonymous input options exist: Yes
Website of the contact form
Patient surveys were conducted: Yes
Website for the patient survey

Halbjährliche Auswertungen der Patienten- und Angehörigenfragebögen

Referral surveys were conducted: Yes