Alte Rothenfelder Straße 23
49124 Georgsmarienhütte
Phone:
0541-502-0
Fax:
0541-502-2215
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ed.ksn@hhf-ofni
Quantity performed | 268 |
Exception? | No exception |
Overall result forecast presentation: | yes |
Quantity performed reporting year: | 268 |
Quantity forecast year: | 314 |
Examination by state associations? | yes |
Exemption? | yes |
Result of the examination by the federal state authorities? | yes |
Transitional arrangement? | no |
Number | Group |
---|---|
66 | Medical specialists (m/f) , psychological psychotherapists (m/f) and child and adolescent psychotherapists (m/f) who are subject to the obligation to undergo further training* |
31 | Number of medical specialists (m/f) from no. 1 who have completed a five-year period of further training and are therefore subject to the obligation to provide evidence |
31 | Number of those persons from no. 2 who have provided proof of further training according to Article 3 of the G-BA regulations |
According to Section 4 (2) of the Quality Management Guideline, facilities must provide for the prevention of and intervention in cases of violence and abuse as part of their internal quality management. The aim is to prevent, recognise and respond appropriately to abuse and violence, particularly against vulnerable patient groups such as children and adolescents or people in need of help, and also to prevent it within the facility. The respective procedure is aligned with the size of the facility, the range of services and the patients in order to define customised solutions for sensitising the teams as well as other suitable preventative and interventional measures. These may include information materials, contact addresses, training/education, codes of conduct, recommendations for action/intervention plans or comprehensive protection concepts.
Training of employees on AMTS related topics
Availability of appropriate, topic-specific informational materials for patients on AMTS e.g. for chronic diseases, for high-risk drugs, for children
Arzneimitteltherapiesicherheit Nr. 005788
20.11.2018
Electronic support for the admission and anamnesis process (e.g. import of patient master data or medication plans, use of a drug knowledge database, input screen for drugs or anamnesis information)
Empfehlungen zum Richten und Stellen von Tabletten. Dokumenten-Nr. 015128
21.10.2018
Umgang mit Betäubungsmitteln Verfahrensanweisung, Dokumenten-Nr.: 015648
26.08.2019
Possibility of electronic prescription i.e. structured entry of active substances (or name of the preparation), form, dose, dose frequency (e.g. in the HIS, in prescription software)
Provision of one or more electronic drug information systems (e.g. Lauer-Taxe®, ifap klinikCenter®, Gelbe Liste®, Fachinfo-Service®)
Studieneinschluss von Patienten im Rahmen des Darmkrebszentrums.
Als Akademisches Lehrkrankenhaus der Universität Münster werden PJ-Studierende und Famulierende ausgebildet. ein PJ ist möglich in den Fächern Innere Medizin inkl. Hämato-/Onkologie, Chirurgie, Orthopädie, Gynäkologie und Geburtshilfe, Anästhesiologie.
Wir arbeiten mit dem Deutschen Diabetes-Zentrum und der Klinik für Endokrinologie und Diabetologie am Universitätsklinikum Düsseldorf eng zusammen.
FL06 - Participation in multi-centre phase III/IV studies
Prof. Müssig, Chefarzt der Klinik für Innere Medizin, betreut Doktoranden der Medical Resaerch School, Heinrich-Heine-Universität-Düsseldorf.
FL07 - Initiation and management of uni-centric/multi-centric clinical/scientific studies
Akademisches Lehrkrankenhaus der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster; einen Lehrauftrag besitzt PD Dr. Rolf (Universität Würzburg). Prof. Müssig ist Dozent an den Universitäten in Münster, Düsseldorf und Tübingen und Prüfer des 3. Abschnitts der Ärztlichen Prüfung in Münster und Düsseldorf.
Prof. Müssig, Chefarzt der Klinik für Innere Medizin, ist Herausgeber der Zeitschriften "Diabetologie und Stoffwechsel" sowie "Experimental and Clinical Endocrinology & Diabetes". Er ist zudem im wissenschaftlichen Beirat der "Deutschen Medizinischen Wochenschrift" und der "Info Diabetologie".
Die theoretische Ausbildung erfolgt in unserem Niels Stensen Bildungszentrum.
Die theoretische Ausbildung erfolgt in unserem Niels Stensen Bildungszentrum.
Für die praktische Ausbildung werden Praktikumsplätze zur Verfügung gestellt
Die theoretische Ausbildung erfolgt in unserem Niels Stensen Bildungszentrum.
Die theoretische Ausbildung erfolgt in unserem Niels Stensen Bildungszentrum.
Das Studium erfolgt in Kooperation mit Hochschule Osnabrück; Studierende zur Hebamme können bei uns ihren Praxiseinsatz absolvieren.
Die theoretische Ausbildung erfolgt in unserem Niels Stensen Bildungszentrum.
Dieter Torbrügge
Patienten- und Angehörigenfürsprecher
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49124 Georgsmarienhütte
Phone:
0176
-40508560-
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ed.ksn@eggeurbrot.reteid
Dipl.-Kffr. Sabine Meyer
Qualitätsmanagement
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0514
-502-3023
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ed.ksn@reyem.enibas
Dipl.-Kffr. (FH) Sabine Meyer
Qualitäts- und Risikomanagement
Alte Rothenfelder Straße 23
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0541
-502-3023
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ed.ksn@reyem.enibas
Dr. med. Petra Hoffknecht
Ärztliche Direktorin
Alte Rothenfelder Straße 23
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0541
-502-2458
Mail:
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Stephanie Niemeyer
Leitende Apothekerin der Zentralapotheke der Niels-Stensen-Kliniken, Fachapothekerin für Klinische und Onkologische Pharmazie
Alte Rothenfelder Straße 23
49124 Georgsmarienhütte
Phone:
0541
-502-2494
Mail:
ed.ksn@reyemein.einahpets
Thomas Igelmann
Vorsitzender der Schwerbehindertenvertretung
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0541
-502-3906
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Silke Wiemann
Pflegedirektorin
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Jennifer Schroth
Krankenhausdirektorin
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Jennifer Schroth
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Jennifer Schroth
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Dr. med. Petra Hoffknecht
Ärztliche Direktorin
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