Complaint management

Structured complaint management was introduced: Yes

Es existiert ein strukturiertes Lob- und Beschwerdemanagement im Klinikum. Das Vorgehen ist in einer Verfahrensanweisung geregelt.

Written concept exists: Yes

Es existiert ein strukturiertes Lob- und Beschwerdemanagement im Klinikum. Das Vorgehen ist in einer Verfahrensanweisung geregelt.

Handling of oral complaints is regulated: Yes

Es existiert ein strukturiertes Lob- und Beschwerdemanagement im Klinikum. Das Vorgehen ist in einer Verfahrensanweisung geregelt.

Handling of written complaints is regulated: Yes

Es existiert ein strukturiertes Lob- und Beschwerdemanagement im Klinikum. Das Vorgehen ist in einer Verfahrensanweisung geregelt.

Time targets for acknowledgement are defined: Yes

Es existiert ein strukturiertes Lob- und Beschwerdemanagement im Klinikum. Das Vorgehen ist in einer Verfahrensanweisung geregelt.

Contact persons

Sabrina Malitz

Stabsstelle Qualitätsmanagement

Am Waldessaum 10
04600 Altenburg

Phone: 03447 -52-1066
Mail: ed.dnalregrubnetla-mukinilk@ztilam.anirbas

Advocates

Sabine Eichler

Patientenfürsprecherin

Am Waldessaum 10
04600 Altenburg

Phone: 03447 -52-1574
Mail: ed.dnalregrubnetla-mukinilk@nirehcerpsreufnetneitap

Anonymous input options exist: Yes
Website of the contact form
Patient surveys were conducted: Yes
Referral surveys were conducted: Yes