Dr. med. Markus Thalheimer
Leiter QM/MC
Im Neuenheimer Feld 672
69120 Heidelberg
Phone:
06221
-56-7639
Mail:
ed.grebledieh-inu.dem@CMMQ.nimdA
zentral: Klinikumsvorstand und Leitungen QM; dezentral: Ärztl. Direktoren, Pflegedienstleitungen, Kaufm. Leitungen und QM-Beauftragte der klin. Fachabt.; Leitungen und QM-Beauftragte in den anderen Bereichen; QS-Kommission: Gremium der QS-Beauftragten (Externe QS)
Conference frequency: andere Frequenz
Markus Thalheimer
Leiter QM/MC
Im Neuenheimer Feld 672
69120 Heidelberg
Phone:
06221
-56-7639
Fax: 06221-56-33860
Mail:
ed.grebledieh-inu.dem@CMMQ.nimdA
Apotheke; Ärzte; Abt.: Personal, Finanzen inkl. Controlling, Recht- u. Drittmittelmngmt, Mat.Wi.; Klinik Technik GmbH, Klinik Service GmbH; Personalrat; Pflege; Planungsgr. Med.; Geschäftsb. Erlösmanagement; Unternehmenskommunik.; Zentrallabor; Zentr. für Digitalisierung u. Informationstechnologie
Conference frequency: bei Bedarf
No. | Explanation |
---|---|
RM01 |
Comprehensive quality and/or risk management documentation (QM/RM documentation) is available Risikomanagement am Universitätsklinikum Heidelberg (27.04.2021) |
RM02 |
Regular further education and training measures |
RM03 |
Employee surveys |
RM04 |
Clinical emergency management z.B. Schockraumleitlinie, Notfallmanagement Chirurgische Klinik (10.02.2022) |
RM05 |
Pain management Schmerzmanagement (07.01.2019) |
RM06 |
Fall prophylaxis Sturzprophylaxe (22.03.2021) |
RM07 |
Use of a standardised concept for pressure ulcer prophylaxis (e.g. “Expert Standard for Pressure Ulcer Prophylaxis in Nursing”) Dekubitus (07.01.2019) |
RM08 |
Regulated handling of custodial measures SOP Schutzmaßnahmen (19.07.2021) |
RM09 |
Regulated handling of occurring malfunctions of devices Dienstanweisung Medizintechnik zum ordnungsgemäßen Vollzug von Sicherheitsvorschriften beim Umgang mit Medizinprodukten (15.04.2020) |
RM10 |
Structured implementation of interdisciplinary case discussions/conferences Case review conference
|
RM12 |
Use of standardised information sheets |
RM13 |
Application of standardised surgical check lists |
RM14 |
Preoperative summary of predictable critical surgical steps, surgical time and expected blood loss diverse Dokumente dezentral (20.05.2022) |
RM15 |
Preoperative, complete presentation of necessary findings diverse Dokumente dezentral (20.05.2022) |
RM16 |
Procedure to avoid procedural and patient mix-ups z.B. Team Time Out, Patientenidentifikationsarmbänder (20.10.2022) |
RM17 |
Standards for recovery and postoperative care diverse Dokumente dezentral (21.05.2022) |
RM18 |
Discharge management Entlassungsmanagement (21.05.2022) |
Conference frequency: andere Frequenz
Patientenidentifikation: z.B. Armbänder, OP-Checkliste; OP-Feld-Markierung; Team Time Out im OP; Patientenaufklärung und -information, bereits ab der Terminvereinbarung über zentrales Patientenmanagement; 4 -Augenprinzip bei Überprüfung der Medikation vor Verabreichung; interdisziplinäre Verlaufsdokumentation über Schnittstellen; Leitlinie zur BTM-Verabreichung; SOP zur sicheren Verabreichung von Chemotherapie; VA zum Umgang mit fehlerhaften Medizinprodukten; Sturzprophylaxe etc.
No. | Explanation |
---|---|
IF01 |
Documentation and procedural instructions for handling the error reporting system are available As of: 27.04.2021 |
IF02 |
Internal evaluation of the received reports taken monatlich |
IF03 |
Training of employees in handling the error reporting system and in implementing the findings from the error reporting system taken monatlich |
Conference frequency:
No. | Explanation |
---|---|
Other |
|
EF01 |
CIRS AINS (Professional Association of German Anaesthetists and German Society for Anaesthesiology and Intensive Care Medicine, German Medical Association, National Association of Statutory Health Insurance Doctors) |
EF13 |
DokuPIK (Documentation of Pharmaceutical Interventions in Hospitals at the Federal Association of German Hospital Pharmacists (ADKA) |