Dipl.-Kauffrau Maren König
Qualitätsmanagementbeauftragte
Sebastian-Kneipp-Str. 1
29389 Bad Bodenteich
Phone:
05824
-21-245
Mail:
ed.nilcidem@gineok.neram
Kaufmännischer Direktor Chefärztinnen Kaufmännische Leiterin der Klinik Akutpsychosomatik Qualitätsmanagementbeauftragte Betriebsratsmitglied (1x monatlich)
Conference frequency: andere Frequenz
Maren König
Qualitätsmanagementbeauftragte
Phone:
05824
-21-245
Fax: 05824-21-298
Mail:
ed.nilcidem@gineok.neram
Kaufmännischer Direktor Chefärztinnen Kaufmännische Leiterin der Klinik Akutpsychosomatik Qualitätsmanagementbeauftragte Betriebsratsmitglied (1x monatlich)
Conference frequency: andere Frequenz
No. | Explanation |
---|---|
RM01 |
Comprehensive quality and/or risk management documentation (QM/RM documentation) is available QMH (30.09.2022) |
RM02 |
Regular further education and training measures |
RM04 |
Clinical emergency management QMH (30.09.2022) |
RM05 |
Pain management QMH (30.09.2022) |
RM06 |
Fall prophylaxis QMH (30.09.2022) |
RM07 |
Use of a standardised concept for pressure ulcer prophylaxis (e.g. “Expert Standard for Pressure Ulcer Prophylaxis in Nursing”) QMH (30.09.2022) |
RM09 |
Regulated handling of occurring malfunctions of devices QMH (30.09.2022) |
RM10 |
Structured implementation of interdisciplinary case discussions/conferences Case review conference
|
RM12 |
Use of standardised information sheets |
RM18 |
Discharge management QMH (30.09.2022) |
Conference frequency: andere Frequenz
Im Jahr 2022 wurde das Hygienemanagement zur Sicherstellung der Einhaltung strikter Hygiene-Maßnahmen im Rahmen der Corona-Pandemie weiterentwickelt , um bei Verdachtsfällen oder auch bestätigten Infektionen umgehend zu reagieren. Wichtig war hierbei die Einrichtung eines eigenständigen Aufnahmeteams, Abfrage Impfstatus, eine umfassende Reihentestung der Patienten, regelmäßige Symptomabfragen und b.B. sofortige Isolation zum Schutz der übrigen Mitpatienten mit weiterer Maßnahmenkopplung.
No. | Explanation |
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IF01 |
Documentation and procedural instructions for handling the error reporting system are available As of: 01.02.2022 |
IF02 |
Internal evaluation of the received reports taken monatlich |
IF03 |
Training of employees in handling the error reporting system and in implementing the findings from the error reporting system taken halbjährlich |
Conference frequency: