Frau Milena Salis
Zentrales Qualitätsmanagement
Claudiusstr. 45
44649 Herne
Phone:
02325
-986-2313
Mail:
ed.eppurghtebasile@silas.anelim
Die Abteilung Qualitätsmanagement der St. Elisabeth Gruppe ist zentral organisiert. Das Lenkungsgremium besteht aus der Geschäftsleitung, der Pflegedienstleitung der Ärztlichen Direktion, der Abteilungsleitung Qualitäts- und Risikomanagement sowie den Qualitätsmanagern des Hauses.
Conference frequency: monatlich
Die Risikokonferenz setzt sich aus der Geschäftsleitung, dem Ärztlichen Direktor der Pflegedienstleitung, dem Risikobeauftragten der St. Elisabeth Gruppe, den klinischen Risikomanagern, der Leitung Qualitäts- und Risikomanagement sowie den Qualitätsmanagern des Hauses zusammen.
Conference frequency: quartalsweise
No. | Explanation |
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RM01 |
Comprehensive quality and/or risk management documentation (QM/RM documentation) is available Qualitätsmanagementhandbuch im Intranet der Gruppe (04.09.2023) |
RM02 |
Regular further education and training measures |
RM03 |
Employee surveys |
RM04 |
Clinical emergency management Qualitätsmanagementhandbuch im Intranet der Gruppe (04.09.2023) |
RM05 |
Pain management Qualitätsmanagementhandbuch im Intranet der Gruppe (04.09.2023) |
RM06 |
Fall prophylaxis Qualitätsmanagementhandbuch im Intranet der Gruppe (04.09.2023) |
RM07 |
Use of a standardised concept for pressure ulcer prophylaxis (e.g. “Expert Standard for Pressure Ulcer Prophylaxis in Nursing”) Qualitätsmanagementhandbuch im Intranet der Gruppe (04.09.2023) |
RM08 |
Regulated handling of custodial measures Qualitätsmanagementhandbuch im Intranet der Gruppe (04.09.2023) |
RM09 |
Regulated handling of occurring malfunctions of devices Qualitätsmanagementhandbuch im Intranet der Gruppe (04.09.2023) |
RM10 |
Structured implementation of interdisciplinary case discussions/conferences Case review conference
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RM12 |
Use of standardised information sheets |
RM18 |
Discharge management Qualitätsmanagementhandbuch im Intranet der Gruppe (04.09.2023) |
Conference frequency: wöchentlich
Im wöchentlichen Treffen der Geschäftsleitung werden die Meldungen auf ihre Relevanz für die Patientensicherheit analysiert, ggf. Expertenmeinungen eingeholt und Maßnahmen festgelegt.
No. | Explanation |
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IF01 |
Documentation and procedural instructions for handling the error reporting system are available As of: 04.09.2023 |
IF02 |
Internal evaluation of the received reports taken monatlich |
IF03 |
Training of employees in handling the error reporting system and in implementing the findings from the error reporting system taken bei Bedarf |
Conference frequency: halbjährlich
No. | Explanation |
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EF06 |
CIRS NRW (North Rhine and Westphalia-Lippe Medical Chambers, North Rhine Westphalia Hospital Association, North Rhine and Westphalia-Lippe Association of Statutory Health Insurance Doctors, German Medical Association, National Association of Statutory Hea |
EF13 |
DokuPIK (Documentation of Pharmaceutical Interventions in Hospitals at the Federal Association of German Hospital Pharmacists (ADKA) |