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Klinikum Wilhelmshaven gGmbH

Friedrich-Paffrath-Straße 100
26389 Wilhelmshaven

Phone: 04421-89-0
Mail: ed.vhw-mukinilk@ofni ed.vhw-mukinilk@ofni ed.vhw-mukinilk@ofni

  • Number of beds: 597
  • Number of specialist departments: 18
  • Number of inpatient cases: 16.227
  • Number of partial inpatient cases: 64
  • Number of outpatient cases: 32.330
  • Hospital owners: Stadt Wilhelmshaven
  • Type of provider: öffentlich
  • Academic teaching hospital
      • Akademisches Lehrkrankenhaus der Universitätsklinik Hamburg-Eppendorf
External comparative quality assurance
Further information
  • External quality assurance according to state law
    No participation
  • Quality of participation in the Disease Management Programme (DMP)
    No participation
Quantity performed 50
Exception? No exception
Quantity performed 12
Exception? No exception
Quantity performed 1
Exception? No exception
Notfallmäßige abdomino-thorakaler En-bloc-Ösophagektomie bei Z.n frustranem Versuch der transhiatalen Ösophagusnaht bei Einriss des Ösophagus im Rahmen der Reposition eines nahezu kompletten Enterothorax bei paramedianer Zwerchfellhernie
Overall result forecast presentation: yes
Quantity performed reporting year: 50
Quantity forecast year: 59
Examination by state associations? yes
Exemption? yes
Result of the examination by the federal state authorities? yes
Transitional arrangement? no
Overall result forecast presentation: yes
Quantity performed reporting year: 12
Quantity forecast year: 9
Examination by state associations? yes
Exemption? yes
Result of the examination by the federal state authorities? yes
Transitional arrangement? no
Overall result forecast presentation: no
Quantity performed reporting year: 1
Quantity forecast year: 1
Examination by state associations? no
Exemption? no
Result of the examination by the federal state authorities? no
Transitional arrangement? no
No. Explanation
CQ06 Measures for quality assurance in the care of pre-term and full-term neonates – Perinatal Centre LEVEL 2
CQ01 Quality assurance measures for inpatient care with the indication abdominal aortic aneurysm
  • Clarifying chat completed: no
  • Clarifying chat not completed: no
  • No participation in clarifying chat: no
  • Notification of non-fulfilment of nursing care not made: yes
quarter Q1
Erwachsenenpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 103,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten nein 91,65 %
Pflegefachpersonen ja 104,85 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 163,23 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten nein 72,42 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten nein 87,64 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 129,2 %
Night shift
Compliance with minimum requirements yes
Minimum requirement (full-time staff) 85
Current staffing levels (full-time staff) 67
Number of nights, subject to the minimum requirement 73
Kinder und Jugendpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 95,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten nein 65,79 %
Pflegefachpersonen und Erziehungsdienst ja 106,3 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen (dazu zählen alle Kinder- und Jugendlichenpsychotherapeutinnen und -psychotherapeuten) nein 68,47 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten nein 90,53 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten nein 20,55 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 125,12 %
Night shift
Compliance with minimum requirements yes
Minimum requirement (full-time staff) 15
Current staffing levels (full-time staff) 11
Number of nights, subject to the minimum requirement 74

quarter Q2
Erwachsenenpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 95,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 96,1 %
Pflegefachpersonen nein 93,59 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 133,38 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten nein 66,22 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 95,02 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 120,97 %
Night shift
Compliance with minimum requirements yes
Minimum requirement (full-time staff) 85
Current staffing levels (full-time staff) 67
Number of nights, subject to the minimum requirement 73
Kinder und Jugendpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 109,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten nein 57,09 %
Pflegefachpersonen und Erziehungsdienst ja 121,25 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen (dazu zählen alle Kinder- und Jugendlichenpsychotherapeutinnen und -psychotherapeuten) ja 133,56 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten nein 81,96 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten nein 20,13 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 146,31 %
Night shift
Compliance with minimum requirements yes
Minimum requirement (full-time staff) 15
Current staffing levels (full-time staff) 11
Number of nights, subject to the minimum requirement 74

quarter Q3
Erwachsenenpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 91,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 98,97 %
Pflegefachpersonen ja 94,9 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 119,52 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten nein 54,63 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten nein 48,74 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen nein 89,8 %
Night shift
Compliance with minimum requirements yes
Minimum requirement (full-time staff) 85
Current staffing levels (full-time staff) 66
Number of nights, subject to the minimum requirement 3
Kinder und Jugendpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 100,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten nein 68,46 %
Pflegefachpersonen und Erziehungsdienst ja 110,89 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen (dazu zählen alle Kinder- und Jugendlichenpsychotherapeutinnen und -psychotherapeuten) nein 83,35 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten nein 85,62 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten nein 12,21 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 136,38 %
Night shift
Compliance with minimum requirements yes
Minimum requirement (full-time staff) 13
Current staffing levels (full-time staff) 10
Number of nights, subject to the minimum requirement 3

quarter Q4
Erwachsenenpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 89,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 107,9 %
Pflegefachpersonen ja 90,43 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 126,92 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten nein 43,01 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten nein 36,62 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 91,41 %
Night shift
Compliance with minimum requirements yes
Minimum requirement (full-time staff) 85
Current staffing levels (full-time staff) 66
Number of nights, subject to the minimum requirement 0
Kinder und Jugendpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 85,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten nein 50,4 %
Pflegefachpersonen und Erziehungsdienst ja 94,91 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen (dazu zählen alle Kinder- und Jugendlichenpsychotherapeutinnen und -psychotherapeuten) nein 82,81 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten nein 68,5 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten nein 10,48 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 115,01 %
Night shift
Compliance with minimum requirements yes
Minimum requirement (full-time staff) 13
Current staffing levels (full-time staff) 11
Number of nights, subject to the minimum requirement 4

Full record of compliance maintained

Number of days shown 366
Days of non-performance 7
Number of minimum requirements not met 1
General minimum requirements
Minimum requirement Days of non-performance
Trauma room 0
Availability 0
Computed tomography (CT) 0
Intensive care beds 0
Department of Surgery 0
Forwarding by air 0
Department of Internal Medicine 0
Intensive care beds with ventilator facilities 0
Emergency care training courses 0
Treatment prioritisation system (triage) 0
Responsibility for emergency care 0
Specific minimum requirements
Minimum requirement Days of non-performance
Doctor on duty 0
Supervision by a medical specialist 0
Geriatric expertise 7
Operating room equipment 0
Post-operative physiotherapy 0
Independent organisational unit 0
Minimum requirements for process quality
Minimum requirement Days of non-performance
SOP: Surgical procedures 0
SOP: Perioperative Planning 0
SOP: Capacity to consent 0
Standard Operating Procedure for the Management of Anticoagulants 0
SOP: Ortho-geriatric Care 0
SOP: Physiotherapy Measures 0
SOP: Patient-centred blood management 0
Number Group
119 Medical specialists (m/f) , psychological psychotherapists (m/f) and child and adolescent psychotherapists (m/f) who are subject to the obligation to undergo further training*
119 Number of medical specialists (m/f) from no. 1 who have completed a five-year period of further training and are therefore subject to the obligation to provide evidence
119 Number of those persons from no. 2 who have provided proof of further training according to Article 3 of the G-BA regulations
* according to the “Provisions of the Joint Federal Committee for the Further Training of Medical Specialists (m/f), Psychological Psychotherapists (m/f) and Child and Adolescent Psychotherapists (m/f) in Hospitals”

According to Section 4 (2) of the Quality Management Guideline, facilities must provide for the prevention of and intervention in cases of violence and abuse as part of their internal quality management. The aim is to prevent, recognise and respond appropriately to abuse and violence, particularly against vulnerable patient groups such as children and adolescents or people in need of help, and also to prevent it within the facility. The respective procedure is aligned with the size of the facility, the range of services and the patients in order to define customised solutions for sensitising the teams as well as other suitable preventative and interventional measures. These may include information materials, contact addresses, training/education, codes of conduct, recommendations for action/intervention plans or comprehensive protection concepts.

Gemäß Teil A § 4 Absatz 2 in Verbindung mit Teil B Abschnitt I § 1 der Qualitätsmanagement-Richtlinie haben sich Einrichtungen, die Kinder und Jugendliche versorgen, gezielt mit der Prävention von und Intervention bei (sexueller) Gewalt und Missbrauch bei Kindern und Jugendlichen zu befassen (Risiko- und Gefährdungsanalyse) und – der Größe und Organisationsform der Einrichtung entsprechend – konkrete Schritte und Maßnahmen abzuleiten (Schutzkonzept). In diesem Abschnitt geben Krankenhäuser, die Kinder und Jugendliche versorgen, an, ob sie gemäß Teil A § 4 Absatz 2 in Verbindung mit Teil B Abschnitt I § 1 der Qualitätsmanagement-Richtlinie ein Schutzkonzept gegen (sexuelle) Gewalt bei Kindern und Jugendlichen aufweisen.
  • Drug commission
  • Bereitstellung einer geeigneten Infrastruktur zur Sicherstellung einer fehlerfreien Zubereitung
  • Zubereitung durch pharmazeutisches Personal
  • Anwendung von gebrauchsfertigen Arzneimitteln bzw. Zubereitungen
  • Spezielle AMTS-Visiten (z. B. pharmazeutische Visiten, antibiotic stewardship, Ernährung)
  • Maßnahmen zur Vermeidung von Arzneimittelverwechslung
The instruments and measures to promote drug therapy safety are presented with a focus on the typical procedures of the medication process in inpatient patient care. A special feature of the medication process in the inpatient environment is the transition management during admission and discharge. The instruments and measures listed below address structural elements, e.g. special IT equipment and work materials, as well as process aspects, such as work descriptions for particularly risky process steps or concepts for securing typical risk situations . In addition, proven measures to avoid or learn from medication errors can be specified. The hospital presents here which aspects it has already dealt with and which measures it has specifically implemented. The following aspects can be presented, if necessary using free text fields:
- Admission to hospital, including anamnesis
; Instruments and measures are presented for determining the old medication (drug history), the subsequent clinical assessment and the switch to the medication available in the hospital (house list), as well as for documenting both the patient's original medication and that for hospital treatment adapted medication.
- Medication process in the hospital
In this context, the following sub-processes are assumed as examples: drug history - prescription - patient information - drug delivery - drug use - documentation - therapy monitoring - result assessment. Instruments and measures for safe medication prescription can be presented, e.g. B. in terms of readability, clarity and completeness of the documentation, but also in terms of area of ​​application, effectiveness, benefit-risk ratio, tolerability (including potential contraindications, interactions, etc.) and resource considerations. Information can also be provided to support reliable medication ordering, delivery and use or administration.
- Discharge
In particular, the measures taken by hospitals can be presented to ensure that information on drug therapy is structured and passed on to doctors and physicians providing further treatment, as well as the appropriate provision of patients with drug information, medication plans and medications. Drug prescriptions are made.
AMTS is the totality of measures to ensure an optimal medication process with the aim of reducing medication errors and thus avoidable risks for patients during drug therapy. A prerequisite for the successful implementation of these measures is that AMTS is practised as an integral part of daily routine in an interdisciplinary and multi-professional approach.
Job
Explanation

Im Rahmen der Anerkennung als Akademisches Lehrkrankenhaus der Universitätsmedizin Hamburg-Eppendorf erfolgt die Ausbildung von Medizinstudenten im Blockpraktikum wie auch im Praktischen Jahr.

Explanation

Explanation

Training in other healing professions
Comment

Comment

- Hans Peeks

ehrenamtlicher Patientenfürsprecher

Friedrich-Paffrath-Straße 100
26389 Wilhelmshaven

Phone: 04421 -89-1511
Mail: ed.vhw-mukinilk@rehcerpsreufnetneitap

Herr Frank Hohmann

Leiter Qualitätsmanagement

Friedrich-Paffrath-Straße 100
26389 Wilhelmshaven

Phone: 04421 -89-2838
Mail: ed.vhw-mukinilk@nnamhoh.knarf

Herr Constantin Wenning

Stv. Ltg. Qualitätsmanagement

Friedrich-Paffrath-Straße 100
26389 Wilhelmshaven

Phone: 04421 -89-2804
Mail: ed.vhw-mukinilk@gninnew.nitnatsnoc

Herr Frank Hohmann

Leitung Qualitätsmanagement

Friedrich-Paffrath-Straße 100
26389 Wilhelmshaven

Phone: 04421 -89-2838
Mail: ed.vhw-mukinilk@nnamhoh.knarf

Dr. Christoph Meyer zum Gottesberge

Apotheker

Friedrich-Paffrath-Straße 100
26389 Wilhelmshaven

Phone: 04421 -89-1190
Mail: ed.vhw-mukinilk@ekehtopa

- Frank Hohmann

Leitung Qualitätsmanagement

Friedrich-Paffrath-Straße 100
26389 Wilhelmshaven

Phone: 04421 -89-2838
Mail: ed.vhw-mukinilk@ofni

Friedrich-Paffrath-Straße 100
26389 Wilhelmshaven

Phone: 04421-89-0
Mail: ed.vhw-mukinilk@ofni

Herr Ingo Rau

Pflegedirektor

Friedrich-Paffrath-Straße 100
26389 Wilhelmshaven

Phone: 04421 -89-1120
Mail: ed.vhw-mukinilk@uar.ogni

Frau Corinna Maaß

stellv. Pflegedirektorin

Friedrich-Paffrath-Straße 100
26389 Wilhelmshaven

Phone: 04421 -89-1153
Mail: ed.vhw-mukinilk@ssaam.anniroc

Frau Christin Mast

Verwaltungsleitung

Friedrich-Paffrath-Straße 100
26389 Wilhelmshaven

Phone: 04421 -89-1001
Mail: ed.vhw-mukinilk@ofni

- Norman Schaaf

Geschäftsführer

Friedrich-Paffrath-Straße 100
26389 Wilhelmshaven

Phone: 04421 -89-1001
Mail: ed.vhw-mukinilk@ofni

Dr. med. Marcus Schmitt

Ärztlicher Direktor

Friedrich-Paffrath-Straße 100
26389 Wilhelmshaven

Phone: 04421 -89-1142
Mail: ed.vhw-mukinilk@ttimhcs.sucram

Prof. Dr. med. Susanne Grüßner

Stellv. Ärztliche Direktorin

Friedrich-Paffrath-Straße 100
26389 Wilhelmshaven

Phone: 04421 -89-1203
Mail: ed.vhw-mukinilk@rensseurg.ennasus

IK: 260341080

Location number: 773203000

Darmkrebszentrum

Certified until: 09.2026