BA Larissa Trcek
Verantwortliche Qualitätsmanagerin, Personalreferentin
Rastatter Str. 17-19
75179 Pforzheim
Phone:
07231
-60556-3124
Mail:
ed.kinilktrops@kecrt
BA Larissa Danielczok
Verantwortliche Qualitätsmanagerin, Personalreferentin
Rastatter Str. 17-19
75179 Pforzheim
Phone:
07231
-60556-0
Mail:
ed.kinilktrops@tnemeganamsteatilauq
Das Gremium trifft sich einmal wöchentlich, bei Bedarf auch häufiger. Die Kernmitglieder setzen sich aus der Personalleitung, den Pflegedienstleitungen, der Qualitätsmanagerin, dem Leiter Materialwirtschaft, der Key Account Managerin und der Mitarbeiterin der Medizinischen Dokumentation zusammen.
Conference frequency: wöchentlich
Yvonne Meiser
Leitung Personal-Pflege-Qualitätsmanagement
Rastatter Str. 17-19
75179 Pforzheim
Phone:
07231
-60556-3230
Mail:
ed.kinilktrops@resiem
Yvonne Schopf
Leitung Personal-Pflege-Qualitätsmanagement
Rastatter Str. 17-19
75179 Pforzheim
Phone:
07231
-60556-3230
Mail:
ed.kinilktrops@fpohcs.ennovy
Das Gremium trifft sich einmal wöchentlich, bei Bedarf auch häufiger. Die Kernmitglieder setzen sich aus der Personalleitung, den Pflegedienstleitungen, der Qualitätsmanagerin, dem Leiter Materialwirtschaft, der Key Account Managerin und der Mitarbeiterin der Medizinischen Dokumentation zusammen.
Conference frequency: wöchentlich
No. | Explanation |
---|---|
RM01 |
Comprehensive quality and/or risk management documentation (QM/RM documentation) is available QM-Team (28.10.2022) |
RM02 |
Regular further education and training measures |
RM03 |
Employee surveys |
RM04 |
Clinical emergency management QM-Team (28.10.2022) |
RM05 |
Pain management QM-Team (28.10.2022) |
RM06 |
Fall prophylaxis QM-Team (28.10.2022) |
RM07 |
Use of a standardised concept for pressure ulcer prophylaxis (e.g. “Expert Standard for Pressure Ulcer Prophylaxis in Nursing”) QM-Team (28.10.2022) |
RM08 |
Regulated handling of custodial measures QM-Team (28.10.2022) |
RM09 |
Regulated handling of occurring malfunctions of devices QM-Team (28.10.2022) |
RM10 |
Structured implementation of interdisciplinary case discussions/conferences Case review conference
|
RM12 |
Use of standardised information sheets |
RM13 |
Application of standardised surgical check lists |
RM14 |
Preoperative summary of predictable critical surgical steps, surgical time and expected blood loss QM-Team (28.10.2022) |
RM15 |
Preoperative, complete presentation of necessary findings QM-Team (28.10.2022) |
RM16 |
Procedure to avoid procedural and patient mix-ups QM-Team (28.10.2022) |
RM17 |
Standards for recovery and postoperative care QM-Team (28.10.2022) |
RM18 |
Discharge management QM-Team (28.10.2022) |
Conference frequency: monatlich
Eine Risikocheckliste, die den Patienten auf allen Stationen während des gesamten Behandlungsprozesses begleitet wird kontinuierlich angewendet und auf Relevanz überprüft.
No. | Explanation |
---|---|
IF01 |
Documentation and procedural instructions for handling the error reporting system are available As of: 16.03.2020 |
IF02 |
Internal evaluation of the received reports taken monatlich |
IF03 |
Training of employees in handling the error reporting system and in implementing the findings from the error reporting system taken monatlich |
Conference frequency: