Katharina Wullenk
Stabsstellenleitung Zentrales Qualitäts- und Risikomanagement
Ernst-Grube-Straße 40
06120 Halle (Saale)
Phone:
0345
-557-3148
Mail:
ed.ellah-ku@tnemeganamsteatilauq
Arbeitskreis Qualitäts- und Risikomanagement: Klinikumsvorstand, Zentrales Qualitäts- und Risikomanagement, Personalrat; zusätzlich anlassbezogen: Zentrales Projekt- und Prozessmanagement, Presse und Unternehmenskommunikation, Compliancebeauftragter
Conference frequency: quartalsweise
Katharina Wullenk
Stabsstellenleitung Zentrales Qualitäts- und Risikomanagement
Ernst-Grube-Straße 40
06120 Halle (Saale)
Phone:
0345
-557-3148
Fax: 0345-557-7096
Mail:
ed.ellah-ku@tnemeganamsteatilauq
Risikoteam: StS Zentrales Qualitäts- u. Risikomanagement, Geschäftsbereich III Finanzen; Zentraler Dienst 01 Information u. Kommunikation; Ärztliche Direktion; Pflegedirektion; Zentraler Dienst 14 Technik; Kaufmännische Direktion; Compliancebeauftragter; StS Sicherheit, Gesundheit- u. Umweltschutz
Conference frequency: wöchentlich
No. | Explanation |
---|---|
RM01 |
Comprehensive quality and/or risk management documentation (QM/RM documentation) is available Risikomanagementhandbuch (01.12.2022) |
RM02 |
Regular further education and training measures |
RM03 |
Employee surveys |
RM04 |
Clinical emergency management Alarmierung bei lebensbedrohlicher Notfallsituation (internes Reanimationsteam für alle Bereiche) (01.12.2020) |
RM05 |
Pain management z.B. SOP Anforderung Konsiliardienst Schmerzmedizin für stationäre Patienten; (11.05.2020) |
RM06 |
Fall prophylaxis SOP Pflegestandard Sturzprophylaxe Erwachsenenpflege (aktuell in Überarbeitung) (16.10.2018) |
RM07 |
Use of a standardised concept for pressure ulcer prophylaxis (e.g. “Expert Standard for Pressure Ulcer Prophylaxis in Nursing”) z.B. SOP Dekubitusprophylaxe (09.08.2021) |
RM08 |
Regulated handling of custodial measures SOP Freiheitseinschränkende Maßnahmen/Fixierungsmaßnahmen (aktuell in Überarbeitung) (09.06.2017) |
RM09 |
Regulated handling of occurring malfunctions of devices VA Medizinprodukte: Einweisungen in Medizinprodukte und Dokumentation (15.12.2022) |
RM10 |
Structured implementation of interdisciplinary case discussions/conferences Case review conference
|
RM12 |
Use of standardised information sheets |
RM13 |
Application of standardised surgical check lists |
RM14 |
Preoperative summary of predictable critical surgical steps, surgical time and expected blood loss OP-Ordnung u.a. mit Sicherheitscheckliste & präoperativer Checkliste (aktuell in Überarbeitung) (29.07.2019) |
RM15 |
Preoperative, complete presentation of necessary findings Flowchart_Kernprozess_Praeoperative_anästhesiologische_Evaluation (09.09.2020) |
RM16 |
Procedure to avoid procedural and patient mix-ups OP-Ordnung (aktuell in Überarbeitung) (u.a. Anlage Markierung des Eingriffortes) SOP Patientenidentifikationsarmband (29.07.2019) |
RM17 |
Standards for recovery and postoperative care Belegungsstatut ITS/IMC (01.06.2022) |
RM18 |
Discharge management VA Entlassmanagement: Entlassprozess am UKH (01.07.2023) |
Conference frequency: monatlich
diverse Checklisten, Prozessregelungen, bauliche Veränderungen und Anpassungen, Erweiterung von Ausstattung/Inventar
No. | Explanation |
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IF01 |
Documentation and procedural instructions for handling the error reporting system are available As of: 01.02.2022 |
IF02 |
Internal evaluation of the received reports taken monatlich |
IF03 |
Training of employees in handling the error reporting system and in implementing the findings from the error reporting system taken quartalsweise |
Conference frequency: wöchentlich
No. | Explanation |
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EF02 |
CIRS Berlin (Medical Association Berlin, German Medical Association, National Association of Statutory Health Insurance Doctors) |
EF03 |
KH-CIRS (German Hospital Federation, Action Alliance for Patient Safety, German Nursing Council, German Medical Association, National Association of Statutory Health Insurance Doctors) |
EF14 |
CIRS Health Care |