Hans-Peter Klier
Qualitätsbeauftragter
Eibinger Str. 9
65385 Rüdesheim
Phone:
06722
-490-295
Mail:
ed.uagniehr-ohoj@reilkh
Jährliche Festlegung der Qualitätsziele im Verbund, Dokumentation der Ziele im Q-Bericht, Überprüfung im Management Review.
Conference frequency: quartalsweise
Hans-Peter Klier
Qualitätsbeauftragter
Eibinger Str. 9
65385 Rüdesheim
Phone:
06722
-490-295
Fax: 06722-490-666
Mail:
ed.uagniehr-ohoj@reilkh
Jährliche Festlegung der Qualitätsziele im Verbund, Dokumentation der Ziele im Q-Bericht, Überprüfung im Management Review.
Conference frequency: quartalsweise
No. | Explanation |
---|---|
RM01 |
Comprehensive quality and/or risk management documentation (QM/RM documentation) is available Abgebildet im QM-Handbuch (19.07.2019) |
RM02 |
Regular further education and training measures |
RM04 |
Clinical emergency management Abgebildet im QM-Handbuch (19.07.2019) |
RM05 |
Pain management Abgebildet im QM-Handbuch (19.07.2019) |
RM06 |
Fall prophylaxis Abgebildet im QM-Handbuch (19.07.2019) |
RM07 |
Use of a standardised concept for pressure ulcer prophylaxis (e.g. “Expert Standard for Pressure Ulcer Prophylaxis in Nursing”) Abgebildet im QM-Handbuch (19.07.2019) |
RM08 |
Regulated handling of custodial measures Abgebildet im QM-Handbuch (19.07.2019) |
RM09 |
Regulated handling of occurring malfunctions of devices Abgebildet im QM-Handbuch (19.07.2019) |
RM10 |
Structured implementation of interdisciplinary case discussions/conferences Case review conference
|
RM12 |
Use of standardised information sheets |
RM13 |
Application of standardised surgical check lists |
RM14 |
Preoperative summary of predictable critical surgical steps, surgical time and expected blood loss Abgebildet im QM-Handbuch (19.07.2019) |
RM15 |
Preoperative, complete presentation of necessary findings Abgebildet im QM-Handbuch (19.07.2019) |
RM16 |
Procedure to avoid procedural and patient mix-ups Abgebildet im QM-Handbuch (19.07.2019) |
RM17 |
Standards for recovery and postoperative care Kapitel im QM-Handbuch (01.04.2016) |
RM18 |
Discharge management Abgebildet im QM-Handbuch (19.07.2019) |
Conference frequency: monatlich
Ableitung und Umsetzung von Verbesserungsmaßnahmen
No. | Explanation |
---|---|
IF01 |
Documentation and procedural instructions for handling the error reporting system are available As of: 01.08.2017 |
IF02 |
Internal evaluation of the received reports taken monatlich |
IF03 |
Training of employees in handling the error reporting system and in implementing the findings from the error reporting system taken halbjährlich |
Conference frequency: monatlich
No. | Explanation |
---|---|
EF03 |
KH-CIRS (German Hospital Federation, Action Alliance for Patient Safety, German Nursing Council, German Medical Association, National Association of Statutory Health Insurance Doctors) |