Fatma Köksal
Leiterin Stabstelle Unternehmensentwicklung & Qualitätsmanagement
Königswarterstraße 8-16
60316 Frankfurt
Phone:
069
-4071-690
Mail:
ed.nekinilkzuerktor@laskeok.f
Lenkungskreis: Geschäftsführung Finanzen & Strategie, Geschäftsführung Pflege & Versorgung, Geschäftsführung Medizin und Qualitätsmanagementbeauftragte
Conference frequency: monatlich
Fatma Köksal
Leiterin Stabstelle Unternehmensentwicklung & Qualitätsmanagement
Phone:
069
-4071-690
Fax: 069-4071-691
Mail:
ed.nekinilkzuerktor@laskeok.f
Lenkungskreis: Geschäftsführung Finanzen & Strategie, Geschäftsführung Pflege & Versorgung, Geschäftsführung Medizin und Qualitätsmanagementbeauftragte
Conference frequency: monatlich
No. | Explanation |
---|---|
RM01 |
Comprehensive quality and/or risk management documentation (QM/RM documentation) is available QMH (01.06.2023) |
RM02 |
Regular further education and training measures |
RM03 |
Employee surveys |
RM04 |
Clinical emergency management Ablaufschema Notfallmanagement (08.03.2023) |
RM05 |
Pain management Schmerzmanagement in der Pflege (19.05.2020) |
RM06 |
Fall prophylaxis Standard Sturzprophylaxe in der Pflege (22.04.2020) |
RM07 |
Use of a standardised concept for pressure ulcer prophylaxis (e.g. “Expert Standard for Pressure Ulcer Prophylaxis in Nursing”) Standard Dekubitus Prophylaxe in der Pflege (08.03.2023) |
RM08 |
Regulated handling of custodial measures Freiheitsentziehende Maßnahmen (FEM) (09.11.2020) |
RM09 |
Regulated handling of occurring malfunctions of devices VA Fehlermanagement – Maßnahmen zur Gewährleistung der Patienten- und Mitarbeitersicherheit (09.02.2021) |
RM10 |
Structured implementation of interdisciplinary case discussions/conferences Case review conference
|
RM12 |
Use of standardised information sheets |
RM13 |
Application of standardised surgical check lists |
RM14 |
Preoperative summary of predictable critical surgical steps, surgical time and expected blood loss Patientenbetreuung Anästhesie (29.04.2019) |
RM15 |
Preoperative, complete presentation of necessary findings Dienstanweisung OP-Sicherheitscheckliste (18.01.2023) |
RM16 |
Procedure to avoid procedural and patient mix-ups DAW Patientensicherheit im OP (18.01.2023) |
RM17 |
Standards for recovery and postoperative care Anästhesiestandard für den Aufwachraum (13.09.2023) |
RM18 |
Discharge management Standard Entlassungsmanagement (05.10.2019) |
Conference frequency: wöchentlich
Jeder Mitarbeiter kann über einen Tool Fehler anonyme melden. Das CIRS-Team (QM-Team und Betriebsrat ggf. Stationsleitung und oder Abteilungsleitung) besprechen die Meldung und ziehen Erkenntnisse. Diese werden im Lenkungskreis der Geschäftsführung vorgestellt. Abgeleitete Maßnahmen können sein: Merkblätter für Patienten, Verfahren zur Patientensicherheit, Dienstanweisungen in relevanten Bereichen, Anpassung von Prozessabläufen etc.
No. | Explanation |
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IF01 |
Documentation and procedural instructions for handling the error reporting system are available As of: 09.02.2021 |
IF02 |
Internal evaluation of the received reports taken monatlich |
IF03 |
Training of employees in handling the error reporting system and in implementing the findings from the error reporting system taken bei Bedarf |
Conference frequency: wöchentlich
No. | Explanation |
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EF03 |
KH-CIRS (German Hospital Federation, Action Alliance for Patient Safety, German Nursing Council, German Medical Association, National Association of Statutory Health Insurance Doctors) |