Dana Grunberg
Sachbearbeiterin
Giesensdorfer Weg 2A
16928 Pritzwalk
Phone:
03395
-685-114
Mail:
ed.nekinilk-gmk@grebnurG.D
Ricarda Neumann
Sachbearbeiterin
Giesensdorfer Weg 2A
16928 Pritzwalk
Phone:
03395
-685-453
Mail:
ed.nekinilk-gmk@nnamueN.adraciR
Geschäftsführer, Ärztliche Direktorin, Pflegedienstleitung, Fachabteilungen
Conference frequency: monatlich
Dana Grunberg
Sachbearbeiterin
Phone:
03395
-685-114
Fax: 03395-685-129
Mail:
ed.nekinilk-gmk@grebnurG.D
Ricarda Neumann
Sachbearbeiterin
Phone:
03395
-685-453
Fax: 03395-685-129
Mail:
ed.nekinilk-gmk@nnamueN.adraciR
Geschäftsführer, Ärztliche Direktorin, Pflegedienstleitung, Fachabteilungen
Conference frequency: monatlich
No. | Explanation |
---|---|
RM01 |
Comprehensive quality and/or risk management documentation (QM/RM documentation) is available Das KMG Klinikum Pritzwalk hat im Berichtsjahr 2016 ein elektronisches Dokumentenlenkungssystem eingeführt, welches schrittweise auf alle Abteilungen des Klinikums ausgeweitet wird (VA_Dokumentenlenkung) (01.10.2022) |
RM02 |
Regular further education and training measures |
RM04 |
Clinical emergency management VA_Notfallmanagement; VA_Notfallkoffer (14.11.2022) |
RM05 |
Pain management Konzept Schmerztherapie im KMG Klinikum Pritzwalk (01.11.2022) |
RM06 |
Fall prophylaxis VA_Sturzprophylaxe (01.04.2022) |
RM07 |
Use of a standardised concept for pressure ulcer prophylaxis (e.g. “Expert Standard for Pressure Ulcer Prophylaxis in Nursing”) Pflegestandards KMG Kliniken:A3.2 Expertenstandard Dekubitus A3.3 Dekubitusprohylaxe allgemein A3.4 Dekubitusbehandlung Grad I bis IIA3.5 Dekubitusbehandlung Grad III bis IV (25.02.2022) |
RM08 |
Regulated handling of custodial measures Pflegestandards (15.09.2023) |
RM09 |
Regulated handling of occurring malfunctions of devices Konzept - Umgang mit Medizinprodukten:Informationsblatt zum Umgang mitMedizinprodukten in den KMG Kliniken;Zuständigkeit Abt. Medizintechnik KMG Kliniken plc.;Standardisierte Vorlagen zur Meldung von Störungen vorhanden; Geräteverantwortliche Mitarbeiter in den Abteilungen benannt (01.09.2023) |
RM10 |
Structured implementation of interdisciplinary case discussions/conferences Case review conference
|
RM12 |
Use of standardised information sheets |
RM13 |
Application of standardised surgical check lists |
RM14 |
Preoperative summary of predictable critical surgical steps, surgical time and expected blood loss VA_Sicherheitscheckliste OP;CL_Checkliste zur präoperativen Erfassung des cardiopulmonalen Risikos;QM-HB Transfusionsmedizin der KMG Mitte GmbH (01.11.2022) |
RM15 |
Preoperative, complete presentation of necessary findings VA_institutionallisierte Besprechung EPZ;CL_Sicherheitscheckliste OP (14.11.2022) |
RM16 |
Procedure to avoid procedural and patient mix-ups VA_Identifikation von Patienten und Proben (01.11.2022) |
RM17 |
Standards for recovery and postoperative care VA_Anästhesie und Aufwachraum; Konzept Schmerztherapie (Kapitel 3 - Methoden der postoperativen Schmerztherapie) (11.03.2020) |
RM18 |
Discharge management Konzept Schmerztherapie / Kapitel 6 Entlassmanagement (01.11.2022) |
Conference frequency: bei Bedarf
Aktualisierung der VA_Critical-Incidents-Reporting CIRS am 09.11.2016 erfolgt
No. | Explanation |
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IF01 |
Documentation and procedural instructions for handling the error reporting system are available As of: 09.11.2016 |
IF02 |
Internal evaluation of the received reports taken bei Bedarf |
IF03 |
Training of employees in handling the error reporting system and in implementing the findings from the error reporting system taken bei Bedarf |
Conference frequency: quartalsweise
No. | Explanation |
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EF03 |
KH-CIRS (German Hospital Federation, Action Alliance for Patient Safety, German Nursing Council, German Medical Association, National Association of Statutory Health Insurance Doctors) |