Saskia Hofmann
Qualitätsbeauftragte
Am Krähenberg 1
34369 Hofgeismar
Phone:
05671
-50728233-
Mail:
ed.nennurbdnuseg-hke@tnemeganamsteatilauq
Geschäftsführung, Qualitätsbeauftragte: regelmäßige Routinesitzungen, Zentrales Projektteam (Geschäftsführung, Ärztl. Direktor, Pflegedirektor, Chefarzt Geriatrie, QMB, RMB)
Conference frequency: monatlich
Heike Vialon
Beschwerde- und Risikomanagementbeauftragte
Phone:
05671
-50728236-
Mail:
ed.nennurbdnuseg-hke@nolaiv
Geschäftsführung, Beschwerde- und Risikomanagementbeauftragte: regelmäßige Routinesitzungen, Zentrales Projektteam (Geschäftsführung, Ärztl. Direktor, Pflegedirektor, Chefarzt Geriatrie, QMB, RMB)
Conference frequency: monatlich
No. | Explanation |
---|---|
RM01 |
Comprehensive quality and/or risk management documentation (QM/RM documentation) is available 0.06 Qualitätssicherung der Einrichtung0.15.1 Risikomanagement (23.06.2022) |
RM02 |
Regular further education and training measures |
RM03 |
Employee surveys |
RM04 |
Clinical emergency management 0.06 Qualitätssicherung der Einrichtung0.15.1 Risikomanagement (23.06.2022) |
RM06 |
Fall prophylaxis 0.06 Qualitätssicherung der Einrichtung0.15.1 Risikomanagement (23.06.2022) |
RM07 |
Use of a standardised concept for pressure ulcer prophylaxis (e.g. “Expert Standard for Pressure Ulcer Prophylaxis in Nursing”) 0.06 Qualitätssicherung der Einrichtung0.15.1 Risikomanagement (23.06.2022) |
RM08 |
Regulated handling of custodial measures 0.06 Qualitätssicherung der Einrichtung0.15.1 Risikomanagement (23.06.2022) |
RM09 |
Regulated handling of occurring malfunctions of devices 0.06 Qualitätssicherung der Einrichtung0.15.1 Risikomanagement (23.06.2022) |
RM10 |
Structured implementation of interdisciplinary case discussions/conferences Case review conference
|
RM12 |
Use of standardised information sheets |
RM18 |
Discharge management 0.06 Qualitätssicherung der Einrichtung0.15.1 Risikomanagement (23.06.2022) |
Conference frequency: monatlich
Nötige Maßnahmen werden besprochen und eingeleitet
No. | Explanation |
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IF01 |
Documentation and procedural instructions for handling the error reporting system are available As of: 22.06.2022 |
IF02 |
Internal evaluation of the received reports taken monatlich |
IF03 |
Training of employees in handling the error reporting system and in implementing the findings from the error reporting system taken jährlich |
Conference frequency: monatlich
No. | Explanation |
---|---|
EF03 |
KH-CIRS (German Hospital Federation, Action Alliance for Patient Safety, German Nursing Council, German Medical Association, National Association of Statutory Health Insurance Doctors) |