Thomas Eisenla
Verwaltungsleitung
Hermann-Sachse-Straße 46
07639 Bad Klosterlausnitz
Phone:
036601
-49-441
Mail:
ed.kinilk-ztirom@elartnez
Die Unternehmensgruppe verfügt über ein Qualitätsmanagement. In der Klinik sind verschiedene Fachleute der einzelnen Professionalitäten zu einem Qualitätsmanagement zusammengeführt (Moderatoren). Ein QMB hat die fachliche Leitung in der Klinik.
Conference frequency: halbjährlich
Thomas Eisenla
Verwaltungsleitung
Hermann-Sachse-Straße 46
07639 Bad Klosterlausnitz
Phone:
036601
-49-441
Fax: 036601-49-449
Mail:
ed.kinilk-ztirom@elartnez
Ärztlicher Dienst, Pflegedienst, alle Therapiebereiche je nach Anforderungen unterstützt durch Fachleute der Krankenhaushygiene, der Haustechnik oder anderer Berufsgruppen.
Conference frequency: halbjährlich
No. | Explanation |
---|---|
RM01 |
Comprehensive quality and/or risk management documentation (QM/RM documentation) is available Qualitätsmanagement (inkl. Risikomanagement) (14.06.2022) |
RM02 |
Regular further education and training measures |
RM03 |
Employee surveys |
RM04 |
Clinical emergency management Qualitätsmanagement (inkl. Risikomanagement) (03.05.2023) |
RM06 |
Fall prophylaxis Qualitätsmanagement (Umgang mit Pflegestandard)) (19.05.2023) |
RM07 |
Use of a standardised concept for pressure ulcer prophylaxis (e.g. “Expert Standard for Pressure Ulcer Prophylaxis in Nursing”) Qualitätsmanagement (Prozessbeschreibung Dekuprophylaxe)) (26.03.2019) |
RM08 |
Regulated handling of custodial measures Qualitätsmanagement (inkl. Risikomanagement) (26.11.2022) |
RM09 |
Regulated handling of occurring malfunctions of devices Qualitätsmanagement (Prozess Geräte / Sicherheit) (30.05.2023) |
RM10 |
Structured implementation of interdisciplinary case discussions/conferences Case review conference
|
RM12 |
Use of standardised information sheets |
RM18 |
Discharge management Qualitätsmanagement (Prozess Entlassmanagement) (21.02.2023) |
Conference frequency: halbjährlich
Regelmäßige Auswertungen verschiedener Meldungen wie z. B. Sturzereignisse, Medikamentenfehler (auch beinahe Fehler) etc.
No. | Explanation |
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IF02 |
Internal evaluation of the received reports taken quartalsweise |
IF03 |
Training of employees in handling the error reporting system and in implementing the findings from the error reporting system taken bei Bedarf |
Conference frequency: