Sabrina Oelkers
Qualitätsmanagementbeauftragte (QMB)
Große Ortstraße 85
21762 Otterndorf
Phone:
04751
-908-115
Mail:
ed.hlhk@srekleO.anirbaS
Sabrina Oelkers
Qualitätsmanagementbeauftragte (QMB)
Große Ortstraße 85
21762 Otterndorf
Phone:
04751
-908-115
Mail:
ed.hlhk@srekleO.anirbaS
Alle Fachabteilungen sind durch einen Vertreter - Chefarzt - mit im Lenkungsgremium aufgeführt
Conference frequency: quartalsweise
Melanie Steffens
Risikomanagementbeauftragte
Phone:
04751
-908-406
Fax: 04751-908-110
Mail:
ed.hlhk@sneffetS.einaleM
Alle Abteilungen/Funktionsbereiche sind durch einen Vertreter mit im Lenkungsgremium aufgeführt
Conference frequency: quartalsweise
No. | Explanation |
---|---|
RM01 |
Comprehensive quality and/or risk management documentation (QM/RM documentation) is available Bit QMS (19.10.2022) |
RM02 |
Regular further education and training measures |
RM03 |
Employee surveys |
RM04 |
Clinical emergency management Bit QMS (19.10.2022) |
RM05 |
Pain management Bit QMS (19.10.2022) |
RM06 |
Fall prophylaxis Bit QMS (19.10.2022) |
RM07 |
Use of a standardised concept for pressure ulcer prophylaxis (e.g. “Expert Standard for Pressure Ulcer Prophylaxis in Nursing”) Bit QMS (19.10.2022) |
RM08 |
Regulated handling of custodial measures Bit QMS (19.10.2022) |
RM09 |
Regulated handling of occurring malfunctions of devices Bit QMS (19.10.2022) |
RM10 |
Structured implementation of interdisciplinary case discussions/conferences Case review conference
|
RM12 |
Use of standardised information sheets |
RM13 |
Application of standardised surgical check lists |
RM14 |
Preoperative summary of predictable critical surgical steps, surgical time and expected blood loss Bit QMS (19.10.2022) |
RM15 |
Preoperative, complete presentation of necessary findings Bit QMS (19.10.2022) |
RM16 |
Procedure to avoid procedural and patient mix-ups Bit QMS (19.10.2022) |
RM17 |
Standards for recovery and postoperative care Bit QMS (19.10.2022) |
RM18 |
Discharge management Bit QMS (19.10.2022) |
Conference frequency: halbjährlich
- Die Hygienemaßnahmen und Besucherregelungen werden regelmäßig an die gültigen Arbeitsschutzverordnungen und Coronaverordnugen angepasst. - Neben den Auswertungen des Sturzrisikos werden anschließend auch Maßnahmen getroffen, die Stürze bzw. Verletzungen verhindern sollen. Beispiele: Stoppersocken und Protektoren - Erneuerung des Energiemanagements (Notstromaggregat) damit bei einem Stromausfall die Patientenversorgung gewährleistet ist.
No. | Explanation |
---|---|
IF01 |
Documentation and procedural instructions for handling the error reporting system are available As of: 19.10.2022 |
IF02 |
Internal evaluation of the received reports taken bei Bedarf |
IF03 |
Training of employees in handling the error reporting system and in implementing the findings from the error reporting system taken jährlich |
Conference frequency: bei Bedarf
No. | Explanation |
---|---|
EF02 |
CIRS Berlin (Medical Association Berlin, German Medical Association, National Association of Statutory Health Insurance Doctors) |