Dipl. Kauffrau Ulrike Hoberg
Geschäftsführerin
Hospitalstr. 44
52353 Düren-Birkesdorf
Phone:
02421
-805-291
Mail:
ed.tsew-tc@greboh.ekirlu
Mitglieder sind: Geschäftsführerin, Pflegedirektorin, stellv. kfm. Direktorin, ärztlicher Direktor, Mitarbeiter med. Controlling und kfm. Controlling, MAV, Chefarzt Innere Medizin, Chefarzt Allgemein Chirurgie und Mitarbeiter QRM.
Conference frequency: wöchentlich
Ulrike Hoberg
Geschäftsführerin
Hospitalstrasse 44
52353 Düren
Phone:
02421
-805-291
Fax: 02421-805-575
Mail:
ed.tsew-tc@greboh.ekirlu
Mitglieder sind: Geschäftsführerin, Pflegedirektorin, stellv. kfm. Direktorin, ärztlicher Direktor, Mitarbeiter med. Controlling und kfm. Controlling, MAV, Chefarzt Innere Medizin, Chefarzt Allgemein Chirurgie und Mitarbeiter QRM.
Conference frequency: wöchentlich
No. | Explanation |
---|---|
RM01 |
Comprehensive quality and/or risk management documentation (QM/RM documentation) is available elektronisches QM u. RM Handbuch (15.06.2022) |
RM02 |
Regular further education and training measures |
RM03 |
Employee surveys |
RM04 |
Clinical emergency management elektronisches QM u. RM Handbuch (15.06.2022) |
RM05 |
Pain management elektronisches QM u. RM Handbuch (15.06.2022) |
RM06 |
Fall prophylaxis elektronisches QM u. RM Handbuch (15.06.2022) |
RM07 |
Use of a standardised concept for pressure ulcer prophylaxis (e.g. “Expert Standard for Pressure Ulcer Prophylaxis in Nursing”) elektronisches QM u. RM Handbuch (15.06.2022) |
RM08 |
Regulated handling of custodial measures elektronisches QM u. RM Handbuch (15.06.2022) |
RM09 |
Regulated handling of occurring malfunctions of devices elektronisches QM u. RM Handbuch (15.06.2022) |
RM10 |
Structured implementation of interdisciplinary case discussions/conferences Case review conference
|
RM12 |
Use of standardised information sheets |
RM13 |
Application of standardised surgical check lists |
RM14 |
Preoperative summary of predictable critical surgical steps, surgical time and expected blood loss elektronisches QM u. RM Handbuch (15.06.2022) |
RM15 |
Preoperative, complete presentation of necessary findings elektronisches QM u. RM Handbuch (15.06.2022) |
RM16 |
Procedure to avoid procedural and patient mix-ups elektronisches QM u. RM Handbuch (15.06.2022) |
RM17 |
Standards for recovery and postoperative care elektronisches QM u. RM Handbuch (15.06.2022) |
RM18 |
Discharge management elektronisches QM u. RM Handbuch (15.06.2022) |
Conference frequency: monatlich
Wir benutzen in unserem Krankenhaus das Fehlermeldesystem intrafox. In diesem Programm hat jeder Mitarbeiter die Möglichkeit potenzielle oder bestehende risikobehaftete Ereignisse anonym zu melden. Die Auswertung und weitere Bearbeitung erfolgt durch das riskop Auswerterteam, welches berufsgruppenübergreifend zusemmengesetzt ist (Ärzte, Mitarbeiter aus der Pflege und Verwaltung).
No. | Explanation |
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IF01 |
Documentation and procedural instructions for handling the error reporting system are available As of: 01.03.2020 |
IF02 |
Internal evaluation of the received reports taken quartalsweise |
IF03 |
Training of employees in handling the error reporting system and in implementing the findings from the error reporting system taken bei Bedarf |
Conference frequency: quartalsweise
No. | Explanation |
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EF06 |
CIRS NRW (North Rhine and Westphalia-Lippe Medical Chambers, North Rhine Westphalia Hospital Association, North Rhine and Westphalia-Lippe Association of Statutory Health Insurance Doctors, German Medical Association, National Association of Statutory Hea |