Inge Mayer
Leitung Zentrales Qualitäts- und Klinisches Risikomanagement
Engelstr. 39
76437 Rastatt
Phone:
07221
-91-2286
Mail:
ed.nedablettim-mukinilk@reyaM.I
Sabine Martini
Kommissarische Leitung Zentrales Qualitäts- und Klinisches Risikomanagement
Engelstr. 39
76437 Rastatt
Phone:
07222
-389-2202
Mail:
ed.nedablettim-mukinilk@initraM.S
Geschäftsführung bestehend aus Ärztlicher-, Kaufmännischer- und Pflegerischer Leitung, Vertreter des Betriebsrates, Vertreter des Zentralen Qualitäts- und Klinischem Risikomanagements
Conference frequency: quartalsweise
Andreas Eichenauer
Klinikdirektor Rastatt-Forbach ppa., Querschnittverantwortung Zentrales Qualität- und Klinisches Risikomanagement
Phone:
07222
-389-2201
Fax: 07222-389-62001
Mail:
ed.nedablettim-mukinilk@reuanehciE.A
Klinikdirektor, kaufm. Leitung, Pflegedirektion, Zentrales Qualitäts- und Klinisches Risikomanagement, Oberarzt, Leitung Apotheke/ Einkauf, Leitung Hygienefachzentrum, Leitung Intensivstation
Conference frequency: monatlich
No. | Explanation |
---|---|
RM01 |
Comprehensive quality and/or risk management documentation (QM/RM documentation) is available Risikomanagement Handbuch (10.01.2022) |
RM02 |
Regular further education and training measures |
RM03 |
Employee surveys |
RM04 |
Clinical emergency management Reanimationsalarm (10.05.2023) |
RM05 |
Pain management Schmerztherapie interne Leitlinie (30.03.2022) |
RM06 |
Fall prophylaxis Sturzprophylaxe Patienteninformation (01/2021), P6 Sturzprophylaxe Standard (05/ 2021) (26.05.2021) |
RM07 |
Use of a standardised concept for pressure ulcer prophylaxis (e.g. “Expert Standard for Pressure Ulcer Prophylaxis in Nursing”) P1 Dekubitusprophylaxe Standard (05/2021), Patienteninformation Dekubitusprophylaxe (05/2021) (26.05.2021) |
RM08 |
Regulated handling of custodial measures Fixierung eines Patienten Fixierung Formular (02/2023), Fixierung eines Patienten VA (03/2023) (01.02.2023) |
RM09 |
Regulated handling of occurring malfunctions of devices Funktionsausfall oder Störung an medizintechnischen Geräten (Handbuch Medizintechnik) (05.11.2020) |
RM10 |
Structured implementation of interdisciplinary case discussions/conferences Case review conference
|
RM12 |
Use of standardised information sheets |
RM13 |
Application of standardised surgical check lists |
RM14 |
Preoperative summary of predictable critical surgical steps, surgical time and expected blood loss Präoperative Sicherheits-Checkliste (01.10.2022) |
RM15 |
Preoperative, complete presentation of necessary findings Besprechungen und Visitenmatrix der Klinik für Anästhesiologie und Intensivmedizin, Diskussion und Behandlungsplanung der operativen Patienten, Standards zur präoperativen Vorbereitung liegen vor. (04.04.2022) |
RM16 |
Procedure to avoid procedural and patient mix-ups DA Patientenidentifikation Kurzversion (12/2021), Langversion (02/2020) (14.12.2021) |
RM17 |
Standards for recovery and postoperative care Aufwachraum Standard (08.09.2020) |
RM18 |
Discharge management Multiprofessionelles Entlassmanagement (28.06.2021) |
Conference frequency: monatlich
Patientenarmbänder, Kommunikationsplattform: "CIRS aktuell", Aktualisierung der Regelungen zur Patientenidentifikation, Jährliche Definierung von Qualitätszielen zur Patientensicherheit, Aktion saubere Hände, regelmäßige Prozessüberprüfung im Rahmen von Begehungen und internen Audits.
No. | Explanation |
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IF01 |
Documentation and procedural instructions for handling the error reporting system are available As of: 21.03.2023 |
IF02 |
Internal evaluation of the received reports taken monatlich |
IF03 |
Training of employees in handling the error reporting system and in implementing the findings from the error reporting system taken jährlich |
Conference frequency: