Dominik Padberg
Leitung Stabsstelle Qualitäts- und Risikomanagement
Am Mühlenberg 20
37235 Hessisch Lichtenau
Phone:
05602
-831017-
Mail:
ed.ve-uanethcil@tnemeganamsteatilauq
Geschäftsführung, Ärztlicher Dienst, Pflegedienstleitung, Medizincontrolling, QM-Beauftrage Ärzte, Patientensicherheit, Datenschutz, bei Bedarf Physiotherapie, Ergotherapie, Technik, EDV und weitere Abteilungen
Conference frequency: quartalsweise
Dominik Padberg
Leitung Stabsstelle Qualitäts- und Risikomanagement
37235 Hessisch Lichtenau
Phone:
05602
-831017-
Mail:
ed.ve-uanethcil@tnemeganamsteatilauq
Geschäftsführung, Ärztlicher Dienst, Pflegedienstleitung, Medizincontrolling, QM-Beauftrage Ärzte, Patientensicherheit, Datenschutz, bei Bedarf Physiotherapie, Ergotherapie, Technik, EDV und weitere Abteilungen
Conference frequency: quartalsweise
No. | Explanation |
---|---|
RM01 |
Comprehensive quality and/or risk management documentation (QM/RM documentation) is available Konzept Risikomanagement Konzept Qualitätsmanagement (14.04.2023) |
RM02 |
Regular further education and training measures |
RM03 |
Employee surveys |
RM04 |
Clinical emergency management VA_Medizinisches Notfallmanagement (02.05.2022) |
RM05 |
Pain management VA_Postoperative Schmerztherapie (02.05.2022) |
RM06 |
Fall prophylaxis VA_Sturzprophylaxe (21.03.2023) |
RM07 |
Use of a standardised concept for pressure ulcer prophylaxis (e.g. “Expert Standard for Pressure Ulcer Prophylaxis in Nursing”) VA_Dekubitusprophylaxe (01.03.2024) |
RM08 |
Regulated handling of custodial measures VA_Freiheitsentziehende Maßnahmen (29.03.2022) |
RM09 |
Regulated handling of occurring malfunctions of devices EDV-Gestütztes Stör-/Meldesystem (06.04.2023) |
RM10 |
Structured implementation of interdisciplinary case discussions/conferences Case review conference
|
RM12 |
Use of standardised information sheets |
RM13 |
Application of standardised surgical check lists |
RM14 |
Preoperative summary of predictable critical surgical steps, surgical time and expected blood loss OP-Checkliste (16.04.2024) |
RM15 |
Preoperative, complete presentation of necessary findings Interprofessionelle Behandlungspfade in der Orthopädie (19.12.2023) |
RM16 |
Procedure to avoid procedural and patient mix-ups Leitfaden Sicherheitscheck Verfahrensanweisung Patientenarmbänder ambulant und stationär (15.05.2020) |
RM17 |
Standards for recovery and postoperative care Konzept Postoperative Versorgung (04.05.2022) |
RM18 |
Discharge management Verfahrensanweisung Entlassmanagement (27.03.2024) |
Conference frequency: quartalsweise
Umsetzung diverser Expertenstandards, OP-Sicherheitscheckliste vor/während/nach dem OP-Eingriff, MRSA Screening, Infektionsstatistik, Schmerzprotokoll, Komplikationsstatistik, Patientenarmbänder
No. | Explanation |
---|---|
IF01 |
Documentation and procedural instructions for handling the error reporting system are available As of: 28.03.2024 |
IF02 |
Internal evaluation of the received reports taken quartalsweise |
IF03 |
Training of employees in handling the error reporting system and in implementing the findings from the error reporting system taken jährlich |
Conference frequency: halbjährlich
No. | Explanation |
---|---|
EF14 |
CIRS Health Care |