Dipl.-Betriebswirtin (FH) Mandy Schaller
Qualitätsmanagementbeauftragte (QMB)
Hofer Str. 45
95119 Naila
Phone:
09251
-872-7242
Mail:
ed.neknarfhcoh-nekinilk@ofni
Vorstand, stv. Vorstand, Ärztlicher Leiter, stv. Ärztlicher Leiter, Pflegedienstleitung Klinik Münchberg, Pflegedienstleitung Klinik Naila, Qualitätsmanagementbeauftragte, Risikomanagementbeauftragte, Personalrat
Conference frequency: quartalsweise
Julia Saalfrank
Risikomanagementbeauftragte
Hofer Str. 45
95119 Naila
Phone:
09251
-872-7280
Mail:
ed.neknarfhcoh-nekinilk@ofni
Vorstand, stv. Vorstand, Ärztlicher Leiter, stv. Ärztlicher Leiter, Pflegedienstleitung Klinik Münchberg, Pflegedienstleitung Klinik Naila, Qualitätsmanagementbeauftragte, Risikomanagementbeauftragte, Personalrat
Conference frequency: quartalsweise
No. | Explanation |
---|---|
RM01 |
Comprehensive quality and/or risk management documentation (QM/RM documentation) is available KO "Risikomanagement" (31.08.2015) |
RM02 |
Regular further education and training measures |
RM03 |
Employee surveys |
RM04 |
Clinical emergency management VA "Notfallmanagement" (29.09.2016) |
RM05 |
Pain management VA "Schmerzmanagement" (06.10.2014) |
RM06 |
Fall prophylaxis z.B. Prozess "Sturzprophylaxe" (19.07.2018) |
RM07 |
Use of a standardised concept for pressure ulcer prophylaxis (e.g. “Expert Standard for Pressure Ulcer Prophylaxis in Nursing”) z.B. Prozess "Dekubitusprophylaxe" (28.09.2021) |
RM08 |
Regulated handling of custodial measures z.B. VA "Freiheitsentziehende Maßnahmen" (28.01.2021) |
RM09 |
Regulated handling of occurring malfunctions of devices Prozess "Medizintechnik" (14.05.2018) |
RM10 |
Structured implementation of interdisciplinary case discussions/conferences Case review conference
|
RM12 |
Use of standardised information sheets |
RM13 |
Application of standardised surgical check lists |
RM15 |
Preoperative, complete presentation of necessary findings z.B. AA "Anweisung zur Dokumentation zur Anamnese und Befunderhebung" (11.05.2012) |
RM16 |
Procedure to avoid procedural and patient mix-ups z.B. VA "Patientenidentifikationsbändchen: Anwendung und Umgang" (30.01.2012) |
RM17 |
Standards for recovery and postoperative care z.B. PS "Aufwachraum Intensivstation Naila" (16.01.2019) |
RM18 |
Discharge management Prozess: Entlassmanagement in der Pflege (27.09.2021) |
Conference frequency: bei Bedarf
z.B.: Etablierung Patientenidentifikationsbändchen, Umsetzung Expertenstandards in der Pflege, Orientierung an den Handlungsempfehlungen des Aktionsbündnis Patientensicherheit (z.B. Einsatz der OP-Vorbereitungs- u. Sicherheitscheckliste), Internes und Externes CIRS, Erweiterung des "CIRS-Bereichs" im Intranet, stetige Erstellung klinischer Pfade, Schulungen der Mitarbeiter und Schüler der Berufsfachschule, Aufnahme des Risikoaspekts in die Prozesslandschaft, etc.
No. | Explanation |
---|---|
IF01 |
Documentation and procedural instructions for handling the error reporting system are available As of: 27.07.2018 |
IF02 |
Internal evaluation of the received reports taken bei Bedarf |
IF03 |
Training of employees in handling the error reporting system and in implementing the findings from the error reporting system taken quartalsweise |
Conference frequency: bei Bedarf
No. | Explanation |
---|---|
EF03 |
KH-CIRS (German Hospital Federation, Action Alliance for Patient Safety, German Nursing Council, German Medical Association, National Association of Statutory Health Insurance Doctors) |