Dr. Oliver Mayer
Leiter Stabsstelle Qualitäts- und Risikomanagement
Albert-Einstein-Allee 29
89081 Ulm
Phone:
0731
-500-43010
Mail:
ed.mlu-kinilkinu@reyam.revilo
Risiko-und Qualitätskommission: Stimmberechtigte Mitglieder: Leitender Ärztlicher Direktor (Vorsitzender), Stllv. LÄD, KD, PD, Ärztliche Direktoren der Fächer Frauenheilkunde, Herz-Thorax-Gefäßchirurgie, Innere Medizin III, Radiologie, Pathologie, Psychosomatik. Geschäftsführung: Stabsstelle QRM.
Conference frequency: halbjährlich
Oliver Mayer
Leiter Stabsstelle Qualitäts- und Risikomanagement
89070 Ulm
Phone:
0731
-500-43010
Fax: 0731-500-43021
Mail:
ed.mlu-kinilkinu@reyam.revilo
Risiko-und Qualitätskommission: Stimmberechtigte Mitglieder: Leitender Ärztlicher Direktor (Vorsitzender), Stllv. LÄD, KD, PD, Ärztliche Direktoren der Fächer Frauenheilkunde, Herz-Thorax-Gefäßchirurgie, Innere Medizin III, Radiologie, Pathologie, Psychosomatik. Geschäftsführung: Stabsstelle QRM.
Conference frequency: halbjährlich
No. | Explanation |
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RM01 |
Comprehensive quality and/or risk management documentation (QM/RM documentation) is available QRM-Handbuch (24.01.2023) |
RM02 |
Regular further education and training measures |
RM03 |
Employee surveys |
RM04 |
Clinical emergency management Versorgung innerklinischer Notfälle und Notfälle im Bereich des Campus... (12.06.2017) |
RM05 |
Pain management Rahmenkonzept Schmerzmanagement in der Pflege Postoperatives Schmerzmanagement (01.08.2023) |
RM06 |
Fall prophylaxis elektronische Sturzerfassung via KIS (31.08.2020) |
RM07 |
Use of a standardised concept for pressure ulcer prophylaxis (e.g. “Expert Standard for Pressure Ulcer Prophylaxis in Nursing”) elektronische Erfassung via KIS (30.11.2020) |
RM08 |
Regulated handling of custodial measures 5- und 7-Punkt Fixierung (20.11.2019) |
RM09 |
Regulated handling of occurring malfunctions of devices Prozessbeschreibung als Bestandteil des QM-Systems Medizintechnik (08.11.2022) |
RM10 |
Structured implementation of interdisciplinary case discussions/conferences Case review conference
|
RM12 |
Use of standardised information sheets |
RM13 |
Application of standardised surgical check lists |
RM14 |
Preoperative summary of predictable critical surgical steps, surgical time and expected blood loss OP-Checkliste (15.01.2020) |
RM15 |
Preoperative, complete presentation of necessary findings OP-Checkliste (11.10.2022) |
RM16 |
Procedure to avoid procedural and patient mix-ups Checkliste OP-Sicherheit und Prozess. Leitfaden Patientenidentifkation. (04.05.2021) |
RM17 |
Standards for recovery and postoperative care Verfahrensanweisung Aufwachraum und postoperative Besonderheiten (16.08.2018) |
RM18 |
Discharge management SOP Entlassmanagement (11.07.2019) |
Conference frequency: bei Bedarf
OP-Checkliste, Team time out, Jeder Tupfer zählt, Patientenidentifikations-Armband, internes und externes CIRS, Risikoaudits, RM-Schulungen, Fallkonferenzen
No. | Explanation |
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IF01 |
Documentation and procedural instructions for handling the error reporting system are available As of: 08.12.2021 |
IF02 |
Internal evaluation of the received reports taken halbjährlich |
IF03 |
Training of employees in handling the error reporting system and in implementing the findings from the error reporting system taken jährlich |
Conference frequency: bei Bedarf
No. | Explanation |
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Other |