Uwe Herrmann
Leitung Qualitätsmanagement
Am Gesundbrunnen 20-26
74078 Heilbronn
Phone:
07131
-49-48601
Mail:
ed.nekinilk-kls@nnamrreh.ewu
Kaufmännische Direktion, Ärztliche Direktion, Direktion Unternehmensentwicklung/Pflegemanagement, Leitung Pflegemanagement, Qualitätsmanagement
Conference frequency: monatlich
Uwe Herrmann
Leitung Qualitätsmanagement
Am Gesundbrunnen 20-26
74078 Heilbronn
Phone:
07131
-49-48601
Fax: 07131-49-4748600
Mail:
ed.nekinilk-kls@nnamrreh.ewu
Kaufmännische Direktion, Ärztliche Direktion, Direktion Unternehmensentwicklung/Pflegemanagement, Leitung Pflegemanagement, Qualitätsmanagement
Conference frequency: monatlich
No. | Explanation |
---|---|
RM02 |
Regular further education and training measures |
RM03 |
Employee surveys |
RM04 |
Clinical emergency management Verfahrensanweisung medizinisches Notfallmanagement (14.07.2021) |
RM05 |
Pain management VA Schmerzmanagement (26.02.2020) |
RM06 |
Fall prophylaxis Pflegestandard Sturzprophylaxe (01.10.2021) |
RM07 |
Use of a standardised concept for pressure ulcer prophylaxis (e.g. “Expert Standard for Pressure Ulcer Prophylaxis in Nursing”) Pflegestandard Dekubitusprophylaxe (20.05.2020) |
RM08 |
Regulated handling of custodial measures Verfahrensanweisung Freiheitsentziehende Maßnahmen (07.04.2020) |
RM09 |
Regulated handling of occurring malfunctions of devices Verfahrensanweisung Medizinprodukte (Beinahe) Vorkommnisse (27.01.2020) |
RM10 |
Structured implementation of interdisciplinary case discussions/conferences Case review conference
|
RM12 |
Use of standardised information sheets |
RM13 |
Application of standardised surgical check lists |
RM14 |
Preoperative summary of predictable critical surgical steps, surgical time and expected blood loss OP Sicherheitscheckliste (ab 03.08.2020 elektronisch über KIS) (07.01.2019) |
RM16 |
Procedure to avoid procedural and patient mix-ups Verfahrensanweisung Patientenidentifikation (24.03.2021) |
RM17 |
Standards for recovery and postoperative care VA Post OP (07.01.2019) |
RM18 |
Discharge management Entlassmanagement der SLK Kliniken Heilbronn GmbH (01.06.2022) |
Conference frequency: monatlich
Bessere Beschilderung im Klinikgebäude, Die Nutzung von gewissen Medizinprodukten wurden eingestellt und patientensicherere beschaffen
No. | Explanation |
---|---|
IF01 |
Documentation and procedural instructions for handling the error reporting system are available As of: 17.09.2021 |
IF02 |
Internal evaluation of the received reports taken monatlich |
IF03 |
Training of employees in handling the error reporting system and in implementing the findings from the error reporting system taken bei Bedarf |
Conference frequency: monatlich
No. | Explanation |
---|---|
EF03 |
KH-CIRS (German Hospital Federation, Action Alliance for Patient Safety, German Nursing Council, German Medical Association, National Association of Statutory Health Insurance Doctors) |