Vanessa Wirth
Stellvertretende Bereichsleitung Unternehmensqualität
Virchowstraße 20
46047 Oberhausen
Phone:
0208
-309-2810
Mail:
ed.sirgeta@htriw.assenav
Vanessa Wirth
Stellvertretende Bereichsleitung Unternehmensqualität
Virchowstraße 20
46047 Oberhausen
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0208
-309-2810
Mail:
ed.sirgeta@htriw.assenav
Qualitätskonferenz - Geschäftsführung, Pflegedirektion und Chefärzte/ innen
Conference frequency: quartalsweise
Vanessa Wirth
Stellvertretende Bereichsleitung Unternehmensqualität
Phone:
0208
-309-2810
Fax: 0208-309-3118
Mail:
ed.sirgeta@htriw.assenav
Vanessa Wirth
Stellvertretende Bereichsleitung Unternehmensqualität
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0208
-309-2810
Fax: 0208-309-3118
Mail:
ed.sirgeta@htriw.assenav
Qualitätskonferenz - Geschäftsführung, Pflegedirektion und Chefärzte/ innen
Conference frequency: quartalsweise
No. | Explanation |
---|---|
RM01 |
Comprehensive quality and/or risk management documentation (QM/RM documentation) is available Verfahrens- ; Dienst- und Arbeitsanweisungen im Dokumentenlenkungssystem (26.06.2019) |
RM02 |
Regular further education and training measures |
RM03 |
Employee surveys |
RM04 |
Clinical emergency management Notfallplan EKO (20.06.2023) |
RM05 |
Pain management Systemische Schmerztherapie Erwachsene (12.04.2020) |
RM07 |
Use of a standardised concept for pressure ulcer prophylaxis (e.g. “Expert Standard for Pressure Ulcer Prophylaxis in Nursing”) Dekubitusstandard bei Aufnahme und Entlassung (20.01.2020) |
RM08 |
Regulated handling of custodial measures Fixierungsprotokoll (02.07.2021) |
RM10 |
Structured implementation of interdisciplinary case discussions/conferences Case review conference
|
RM12 |
Use of standardised information sheets |
RM13 |
Application of standardised surgical check lists |
RM16 |
Procedure to avoid procedural and patient mix-ups Dienstanweisung Seitenkennzeichnung (01.11.2016) |
RM17 |
Standards for recovery and postoperative care Allgemeine postoperative Versorgung (23.04.2014) |
RM18 |
Discharge management Standard Entlassmanagement (15.02.2015) |
Conference frequency: quartalsweise
Patientenarmband seit 2012, WHO-OP-Checkliste seit 2007, Projekt "Keimschranke - Verbesserte Händehygiene" seit 2017, zentrales und patientenorientiertes Beschwerdemanagement seit 2010, Patientenbefragung, digitale Patientenakte seit 2014/2015, Teilnahme an übergreifenden Fehlermeldesystemen seit 2017, Risikoanalyse seit 2017/2018
No. | Explanation |
---|---|
IF01 |
Documentation and procedural instructions for handling the error reporting system are available As of: 13.09.2021 |
IF02 |
Internal evaluation of the received reports taken bei Bedarf |
IF03 |
Training of employees in handling the error reporting system and in implementing the findings from the error reporting system taken bei Bedarf |
Conference frequency: quartalsweise
No. | Explanation |
---|---|
EF06 |
CIRS NRW (North Rhine and Westphalia-Lippe Medical Chambers, North Rhine Westphalia Hospital Association, North Rhine and Westphalia-Lippe Association of Statutory Health Insurance Doctors, German Medical Association, National Association of Statutory Hea |