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Kreisklinik Groß-Umstadt

Kreisklinik Groß-Umstadt
Kreisklinik Groß-Umstadt
  • Number of beds: 361
  • Number of specialist departments: 13
  • Number of inpatient cases: 11.306
  • Number of partial inpatient cases: 189
  • Number of outpatient cases: 42.000
  • Number of cases of inpatient-equivalent psychiatric treatment (StäB): 74
  • Hospital owners: Landkreis Darmstadt-Dieburg
  • Type of provider: öffentlich
External comparative quality assurance
Further information
Bezeichnung
Teilnahme externe Qualitätssicherung yes
Bezeichnung
Teilnahme externe Qualitätssicherung yes
  • Quality of participation in the Disease Management Programme (DMP)
    No participation
Quantity performed 1
Exception? No exception
Overall result forecast presentation: no
Quantity performed reporting year: 1
Quantity forecast year: 0
Examination by state associations? no
Exemption? no
Result of the examination by the federal state authorities? no
Transitional arrangement? no
  • Implementation of resolutions of the Federal Joint Committee on quality assurance (G-BA)
    No participation
  • Clarifying chat completed: no
  • Clarifying chat not completed: no
  • No participation in clarifying chat: no
  • Notification of non-fulfilment of nursing care not made: no
quarter Q1
Erwachsenenpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 100,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 109,39 %
Pflegefachpersonen nein 94,45 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 172,64 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 99,15 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten nein 92,48 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen nein 91,09 %

quarter Q2
Erwachsenenpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 91,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 97,13 %
Pflegefachpersonen nein 88,41 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 156,73 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten nein 85,33 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 100,6 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen nein 73,4 %
Night shift
Compliance with minimum requirements no
Minimum requirement (full-time staff) 48
Current staffing levels (full-time staff) 55
Number of nights, subject to the minimum requirement 91

quarter Q3
Erwachsenenpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements no
Level of implementation 95,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 102,79 %
Pflegefachpersonen ja 90 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 137,17 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 99,55 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 96,74 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 94,33 %
Night shift
Compliance with minimum requirements no
Minimum requirement (full-time staff) 48
Current staffing levels (full-time staff) 58
Number of nights, subject to the minimum requirement 92

quarter Q4
Erwachsenenpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 89,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 97,02 %
Pflegefachpersonen nein 85,01 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 149,32 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten nein 72,35 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 90,06 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen nein 89,35 %
Night shift
Compliance with minimum requirements no
Minimum requirement (full-time staff) 48
Current staffing levels (full-time staff) 61
Number of nights, subject to the minimum requirement 92

Full record of compliance maintained

Number of days shown 366
Days of non-performance 0
Number of minimum requirements not met 0
General minimum requirements
Minimum requirement Days of non-performance
Trauma room 0
Availability 0
Computed tomography (CT) 0
Intensive care beds 0
Department of Surgery 0
Forwarding by air 0
Department of Internal Medicine 0
Intensive care beds with ventilator facilities 0
Emergency care training courses 0
Treatment prioritisation system (triage) 0
Responsibility for emergency care 0
Specific minimum requirements
Minimum requirement Days of non-performance
Doctor on duty 0
Supervision by a medical specialist 0
Geriatric expertise 0
Operating room equipment 0
Post-operative physiotherapy 0
Independent organisational unit 0
Minimum requirements for process quality
Minimum requirement Days of non-performance
SOP: Surgical procedures 0
SOP: Perioperative Planning 0
SOP: Capacity to consent 0
Standard Operating Procedure for the Management of Anticoagulants 0
SOP: Ortho-geriatric Care 0
SOP: Physiotherapy Measures 0
SOP: Patient-centred blood management 0
Number Group
81 Medical specialists (m/f) , psychological psychotherapists (m/f) and child and adolescent psychotherapists (m/f) who are subject to the obligation to undergo further training*
16 Number of medical specialists (m/f) from no. 1 who have completed a five-year period of further training and are therefore subject to the obligation to provide evidence
16 Number of those persons from no. 2 who have provided proof of further training according to Article 3 of the G-BA regulations
* according to the “Provisions of the Joint Federal Committee for the Further Training of Medical Specialists (m/f), Psychological Psychotherapists (m/f) and Child and Adolescent Psychotherapists (m/f) in Hospitals”

According to Section 4 (2) of the Quality Management Guideline, facilities must provide for the prevention of and intervention in cases of violence and abuse as part of their internal quality management. The aim is to prevent, recognise and respond appropriately to abuse and violence, particularly against vulnerable patient groups such as children and adolescents or people in need of help, and also to prevent it within the facility. The respective procedure is aligned with the size of the facility, the range of services and the patients in order to define customised solutions for sensitising the teams as well as other suitable preventative and interventional measures. These may include information materials, contact addresses, training/education, codes of conduct, recommendations for action/intervention plans or comprehensive protection concepts.

  • Is a protection concept in place? Yes
  • No care for children and young people
Gemäß Teil A § 4 Absatz 2 in Verbindung mit Teil B Abschnitt I § 1 der Qualitätsmanagement-Richtlinie haben sich Einrichtungen, die Kinder und Jugendliche versorgen, gezielt mit der Prävention von und Intervention bei (sexueller) Gewalt und Missbrauch bei Kindern und Jugendlichen zu befassen (Risiko- und Gefährdungsanalyse) und – der Größe und Organisationsform der Einrichtung entsprechend – konkrete Schritte und Maßnahmen abzuleiten (Schutzkonzept). In diesem Abschnitt geben Krankenhäuser, die Kinder und Jugendliche versorgen, an, ob sie gemäß Teil A § 4 Absatz 2 in Verbindung mit Teil B Abschnitt I § 1 der Qualitätsmanagement-Richtlinie ein Schutzkonzept gegen (sexuelle) Gewalt bei Kindern und Jugendlichen aufweisen.
  • Drug commission
  • Bereitstellung einer geeigneten Infrastruktur zur Sicherstellung einer fehlerfreien Zubereitung
  • Zubereitung durch pharmazeutisches Personal
  • Anwendung von gebrauchsfertigen Arzneimitteln bzw. Zubereitungen
  • Fallbesprechungen
  • Maßnahmen zur Vermeidung von Arzneimittelverwechslung
  • Spezielle AMTS-Visiten (z. B. pharmazeutische Visiten, antibiotic stewardship, Ernährung)
  • Aushändigung des Medikationsplans
  • bei Bedarf Arzneimittel-Mitgabe oder Ausstellung von Entlassrezepten
The instruments and measures to promote drug therapy safety are presented with a focus on the typical procedures of the medication process in inpatient patient care. A special feature of the medication process in the inpatient environment is the transition management during admission and discharge. The instruments and measures listed below address structural elements, e.g. special IT equipment and work materials, as well as process aspects, such as work descriptions for particularly risky process steps or concepts for securing typical risk situations . In addition, proven measures to avoid or learn from medication errors can be specified. The hospital presents here which aspects it has already dealt with and which measures it has specifically implemented. The following aspects can be presented, if necessary using free text fields:
- Admission to hospital, including anamnesis
; Instruments and measures are presented for determining the old medication (drug history), the subsequent clinical assessment and the switch to the medication available in the hospital (house list), as well as for documenting both the patient's original medication and that for hospital treatment adapted medication.
- Medication process in the hospital
In this context, the following sub-processes are assumed as examples: drug history - prescription - patient information - drug delivery - drug use - documentation - therapy monitoring - result assessment. Instruments and measures for safe medication prescription can be presented, e.g. B. in terms of readability, clarity and completeness of the documentation, but also in terms of area of ​​application, effectiveness, benefit-risk ratio, tolerability (including potential contraindications, interactions, etc.) and resource considerations. Information can also be provided to support reliable medication ordering, delivery and use or administration.
- Discharge
In particular, the measures taken by hospitals can be presented to ensure that information on drug therapy is structured and passed on to doctors and physicians providing further treatment, as well as the appropriate provision of patients with drug information, medication plans and medications. Drug prescriptions are made.
AMTS is the totality of measures to ensure an optimal medication process with the aim of reducing medication errors and thus avoidable risks for patients during drug therapy. A prerequisite for the successful implementation of these measures is that AMTS is practised as an integral part of daily routine in an interdisciplinary and multi-professional approach.
Job
Explanation

Explanation

Training in other healing professions
Comment

Comment

Eigene Krankenpflegeschule: https://karriere.kreiskliniken-dadi.de/ausbildung-zur-pflegefachperson/

Comment

Comment

Renate Filip

Patientenfürsprecherin

Krankenhausstr. 11
64823 Groß-Umstadt

Phone: 06078 -79-0
Mail: ed.idad-nekinilksierk@ug_rehcerpsreufnetneitap

Marion Thürmer

Patientenfürsprecherin

Krankenhausstr. 11
64823 Groß-Umstadt

Phone: 06078 -79-0
Mail: ed.idad-nekinilksierk@ug_rehcerpsreufnetneitap

Yasemin Karaman

Mitarbeiterin Qualitätsmanagement

Krankenhausstr. 11
64823 Groß-Umstadt

Phone: 06078 -79-1031
Mail: ed.idad-nekinilksierk@namarak.y

Yasemin Karaman

Mitarbeiter Qualitätsmanagement

Krankenhausstr. 11
64823 Groß-Umstadt

Phone: 06078 -79-1031
Mail: ed.idad-nekinilksierk@namarak.y

Frank Buffleb

Inhaber und Geschäftsführer der Bären ApothekeHauptstraße 2764711 Erbach

Krankenhausstr. 11
64823 Groß-Umstadt

Phone: 06062 -9439-110
Mail: ed.wdo-opa@belffub.knarf

Christian Flach

Schwerbehindertenbeauftragter

Krankenhausstr. 11
64823 Groß-Umstadt

Phone: 06078 -79-4002
Mail: ed.idad-nekinilksierk@hcalf.c

Krankenhausstr. 11
64823 Groß-Umstadt

Phone: 06078-790
Mail: ed.idad-nekinilksierk@ofni

Jens Müller-Laupert

Pflegedienstleiter

Krankenhausstr. 11
64823 Groß-Umstadt

Phone: 06078 -79-1200
Mail: ed.idad-nekinilksierk@trepual-relleum.j

Christoph Dahmen

Betriebsleiter

Krankenhausstr. 11
64823 Groß-Umstadt

Phone: 06078 -79-1000
Mail: ed.idad-nekinilksierk@gnutielsbeirteb

Pelin Meyer

Betriebsleiterin, Fachanwältin für Medizinrecht

Krankenhausstr. 11
64823 Groß-Umstadt

Phone: 06078 -79-1000
Mail: ed.idad-nekinilksierk@gnutielsbeirteb

Christoph Dahmen

Betriebsleiter/ Verwaltungsleiter

Krankenhausstr. 11
64823 Groß-Umstadt

Phone: 06078 -79-1000
Mail: ed.idad-nekinilksierk@gnutielsbeirteb

Prof. Dr. med. Peter Schräder

Ärztlicher Leiter, Chefarzt - Facharzt Orthopädie, Unfallchirurgie und Rheumatologie

Krankenhausstr. 11
64823 Groß-Umstadt

Phone: 06078 -79-2501
Mail: ed.idad-nekinilksierk@redearhcs.p

IK: 260610690

Location number: 772772000

Zentrum für Adipositas- und metabolische Chirurgie

Certified until: 09.2027