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St. Marien-Hospital Hamm gem. GmbH

Knappenstrasse 19
59071 Hamm

Phone: 02381-18-0
Fax: 02381-18-1006
Mail: ed.mmah-latipsohneiram@ofni

  • Number of beds: 330
  • Number of specialist departments: 7
  • Number of inpatient cases: 8.824
  • Number of partial inpatient cases: 447
  • Number of outpatient cases: 42.007
  • Hospital owners: St. Marien-Hospital Hamm gem. GmbH
  • Type of provider: freigemeinnützig
External comparative quality assurance
Further information
  • External quality assurance according to state law
    No participation
  • Quality of participation in the Disease Management Programme (DMP)
    No participation
  • Implementation of the minimum quantity agreement
    No participation
  • Implementation of resolutions of the Federal Joint Committee on quality assurance (G-BA)
    No participation
  • Clarifying chat completed: no
  • Clarifying chat not completed: no
  • No participation in clarifying chat: no
  • Notification of non-fulfilment of nursing care not made: no
Number Group
67 Medical specialists (m/f) , psychological psychotherapists (m/f) and child and adolescent psychotherapists (m/f) who are subject to the obligation to undergo further training*
43 Number of medical specialists (m/f) from no. 1 who have completed a five-year period of further training and are therefore subject to the obligation to provide evidence
27 Number of those persons from no. 2 who have provided proof of further training according to Article 3 of the G-BA regulations
* according to the “Provisions of the Joint Federal Committee for the Further Training of Medical Specialists (m/f), Psychological Psychotherapists (m/f) and Child and Adolescent Psychotherapists (m/f) in Hospitals”

According to Section 4 (2) of the Quality Management Guideline, facilities must provide for the prevention of and intervention in cases of violence and abuse as part of their internal quality management. The aim is to prevent, recognise and respond appropriately to abuse and violence, particularly against vulnerable patient groups such as children and adolescents or people in need of help, and also to prevent it within the facility. The respective procedure is aligned with the size of the facility, the range of services and the patients in order to define customised solutions for sensitising the teams as well as other suitable preventative and interventional measures. These may include information materials, contact addresses, training/education, codes of conduct, recommendations for action/intervention plans or comprehensive protection concepts.

  • Eine Risikoanalyse/Gefährdungsanalyse wurde durchgeführt. Innerhalb des Schutzkonzeptes ist der Umgang in einem Verhaltenskodex zum Umgang mit minderjährigen PatientInnen und MitarbeiterInnen formuliert, sowie eine Handlungsempfehlung zur Intervention und Aufarbeitung von Kinderschutzfällen bei (sexualisierter) Gewalt festgeschrieben.
Gemäß § 4 Absatz 2 in Verbindung mit Teil B Abschnitt I § 1 der Qualitätsmanagement-Richtlinie haben sich Einrichtungen, die Kinder und Jugendliche versorgen, gezielt mit der Prävention von und Intervention bei (sexueller) Gewalt und Missbrauch bei Kindern und Jugendlichen zu befassen (Risiko- und Gefährdungsanalyse) und – der Größe und Organisationsform der Einrichtung entsprechend – konkrete Schritte und Maßnahmen abzuleiten (Schutzkonzept). In diesem Abschnitt geben Krankenhäuser, die Kinder und Jugendliche versorgen, an, ob sie gemäß § 4 Absatz 2 in Verbindung mit Teil B Abschnitt I § 1 der Qualitätsmanagement-Richtlinie ein Schutzkonzept gegen (sexuelle) Gewalt bei Kindern und Jugendlichen aufweisen.
  • Drug commission
  • Anwendung von gebrauchsfertigen Arzneimitteln bzw. Zubereitungen
  • Bereitstellung einer geeigneten Infrastruktur zur Sicherstellung einer fehlerfreien Zubereitung
  • Zubereitung durch pharmazeutisches Personal
  • Vorhandensein von elektronischen Systemen zur Entscheidungsunterstützung (z.B. Meona®, Rpdoc®, AIDKlinik®, ID Medics® bzw. ID Diacos® Pharma)
  • Fallbesprechungen
  • Maßnahmen zur Vermeidung von Arzneimittelverwechslung
  • Spezielle AMTS-Visiten (z. B. pharmazeutische Visiten, antibiotic stewardship, Ernährung)
  • Teilnahme an einem einrichtungsübergreifenden Fehlermeldesystem (siehe Kapitel 12.2.3.2)
  • Aushändigung von arzneimittelbezogenen Informationen für die Weiterbehandlung und Anschlussversorgung der Patientin oder des Patienten im Rahmen eines (ggf. vorläufigen) Entlassbriefs
  • Aushändigung des Medikationsplans
  • bei Bedarf Arzneimittel-Mitgabe oder Ausstellung von Entlassrezepten
The instruments and measures to promote drug therapy safety are presented with a focus on the typical procedures of the medication process in inpatient patient care. A special feature of the medication process in the inpatient environment is the transition management during admission and discharge. The instruments and measures listed below address structural elements, e.g. special IT equipment and work materials, as well as process aspects, such as work descriptions for particularly risky process steps or concepts for securing typical risk situations . In addition, proven measures to avoid or learn from medication errors can be specified. The hospital presents here which aspects it has already dealt with and which measures it has specifically implemented. The following aspects can be presented, if necessary using free text fields:
- Admission to hospital, including anamnesis
; Instruments and measures are presented for determining the old medication (drug history), the subsequent clinical assessment and the switch to the medication available in the hospital (house list), as well as for documenting both the patient's original medication and that for hospital treatment adapted medication.
- Medication process in the hospital
In this context, the following sub-processes are assumed as examples: drug history - prescription - patient information - drug delivery - drug use - documentation - therapy monitoring - result assessment. Instruments and measures for safe medication prescription can be presented, e.g. B. in terms of readability, clarity and completeness of the documentation, but also in terms of area of ​​application, effectiveness, benefit-risk ratio, tolerability (including potential contraindications, interactions, etc.) and resource considerations. Information can also be provided to support reliable medication ordering, delivery and use or administration.
- Discharge
In particular, the measures taken by hospitals can be presented to ensure that information on drug therapy is structured and passed on to doctors and physicians providing further treatment, as well as the appropriate provision of patients with drug information, medication plans and medications. Drug prescriptions are made.
AMTS is the totality of measures to ensure an optimal medication process with the aim of reducing medication errors and thus avoidable risks for patients during drug therapy. A prerequisite for the successful implementation of these measures is that AMTS is practised as an integral part of daily routine in an interdisciplinary and multi-professional approach.
Job
Explanation

Zu verschiedenen medizinischen Fachbereichen an folgenden Hochschulen: - Westfälische Wilhelms Universität Münster - Universität Witten/Herdecke - Universitätsklinik Essen - Universität Bonn Medizinische Fakultät Universität Witten/Herdecke - Lehrstuhl für Psychiatrie und Psychotherapie

Explanation

Absolvierung der Tertiale in den Pflichtbereichen - Chirurgie in 3 operativen Kliniken - Innere Medizin in 3 medizinischen Kliniken Wahlbereich - Neurologie - Orthopädisch-Traumatologische Zentrum - Anästhesiologie - Institut für Diagnostische und Interventionelle Radiologie

Explanation

Betreuung medizinischer Dissertationen in den jeweiligen Fachbereichen.

Explanation

Zu den verschiedensten Themen in Medizin, Pflege und Wirtschaftswissenschaften

Explanation

Training in other healing professions
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Es werden 105 Ausbildungsplätze für Gesundheits- und Krankenpfleger angeboten. Die praktische Ausbildung erfolgt am St. Marien-Hospital Hamm. Die theoretische Ausbildung wird am Canisius Campus in Dortmund durchgeführt.

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Es stehen Praktikantenplätze zur Verfügung.

Comment

Es stehen Praktikantenplätze zur Verfügung.

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2 Ausbildungsplätze in Kooperation mit einer anerkannten Ausbildungsstätte.

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10 Ausbildungsplätze im 1-jährigen Ausbildungszweig "Gesundheits- und Krankenpflegeassistenz" in Kooperation mit dem Canisius Campus Dortmund angeboten

Herr Herrmann Kampmann

Patientenfürsprecher

Knappenstrasse 19
59071 Hamm

Phone: 02381 -18-1715
Mail: ed.mmah-latipsohneiram@rehcerpsreufnetneitap

Herr Attila Pap

Patientenfürsprecher

Knappenstrasse 19
59071 Hamm

Phone: 02381 -18-1715
Mail: ed.mmah-latipsohneiram@rehcerpsreufnetneitap

Frau Michaela Schulz

Abteilung Qualitätsmanagement

Knappenstrasse 19
59071 Hamm

Phone: 02381 -18-71030
Mail: ed.mmah-latipsohneiram@zluhcS.aleahcim

Frau Martina Poppe

Sekretariat Geschäftsführung

Knappenstrasse 19
59071 Hamm

Phone: 02381 -18-1001
Mail: ed.mmah-latipsohneiram@eppoP.anitraM

Frau Michaela Schulz

Abteilung Qualitätsmanagement

Knappenstrasse 19
59071 Hamm

Phone: 02381 -18-71030
Mail: ed.mmah-latipsohneiram@zluhcS.aleahcim

Frau Martina Poppe

Sekretariat Geschäftsführung

Knappenstrasse 19
59071 Hamm

Phone: 02381 -18-1001
Mail: ed.mmah-latipsohneiram@eppoP.anitraM

Frau Michaela Schulz

Leitung Qualitätsmanagement

Knappenstrasse 19
59071 Hamm

Phone: 02381 -18-71030
Mail: ed.mmah-latipsohneiram@zluhcs.aleahcim

Frau Michaela Schulz

Abteilung Qualitätsmanagement

Knappenstrasse 19
59071 Hamm

Phone: 0231 -18-71030
Mail: ed.mmah-latipsohneiram@zluhcs.aleahcim

Dr. med. Frank Marquardt

Leitender Arzt Krankenhaushygiene

Knappenstrasse 19
59071 Hamm

Phone: 02381 -18-3870
Mail: ed.mmah-latipsohneiram@tdrauqraM.knarF

Herr Ulrich Sommer

Leitung Zentral-Apotheke Dortmund

Knappenstrasse 19
59071 Hamm

Phone: 0231 -1843-31710
Mail: ed.dnumtrod-ohoj@remmos.hcirlu

Herr Andreas Kämper

Vertrauensmann der Schwerbehinderten

Knappenstrasse 19
59071 Hamm

Phone: 02381 -18-71095
Mail: ed.mmah-latipsohneiram@repmeak.saerdna

Knappenstrasse 19
59071 Hamm

Phone: 02381-18-0
Fax: 02381-18-1006
Mail: ed.mmah-latipsohneiram@ofni

Herr Jörg Beschorner

Pflegedirektor

Knappenstrasse 19
59071 Hamm

Phone: 02381 -18-1008
Mail: ed.mmah-latipsohneiram@renrohcseb.greoj

Herr Hauke Schild

Geschäftsführer

Knappenstrasse 19
59071 Hamm

Phone: 02381 -18-1000
Mail: ed.mmah-latipsohneiram@dlihcs.ekuah

Herr Thomas Tiemann

Geschäftsführer

Knappenstrasse 19
59071 Hamm

Phone: 02381 -18-1001
Mail: ed.mmah-latipsohneiram@nnameit.samoht

Herr Klaus Bathen

Geschäftsführer

Knappenstrasse 19
59071 Hamm

Phone: 0231 -1843-31000
Mail: ed.dnumtrod-ohoj@nehtaB.sualK

Herr Thomas Tiemann

Geschäftsführer

Knappenstrasse 19
59071 Hamm

Phone: 02381 -18-1001
Mail: ed.mmah-latipsohneiram@nnameit.samoht

Herr Klaus Bathen

Geschäftsführer

Knappenstrasse 19
59071 Hamm

Phone: 0231 -1843-31000
Mail: ed.dnumtrod-ohoj@nehtaB.sualK

Herr Thomas Tiemann

Geschäftsführer

Knappenstrasse 19
59071 Hamm

Phone: 02381 -18-1000
Mail: ed.mmah-latipsohneiram@nnameiT.samohT

Herr Thomas Tiemann

Geschäftsführer

Knappenstrasse 19
59071 Hamm

Phone: 02381 -18-1000
Mail: ed.mmah-latipsohneiram@nnameiT.samohT

Prof. Dr. Dirk Böcker

Ärztlicher Direktor

Knappenstrasse 19
59071 Hamm

Phone: 02381 -18-2301
Mail: ed.mmah.latipsohneiram@rekceob.krid

IK: 260590388

Location number: 772119000

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