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St. Antonius-Krankenhaus

St. Antonius-Krankenhaus
St. Antonius-Krankenhaus

Gartenstr. 17
46244 Bottrop-Kirchhellen

Phone: 02045-891-0
Mail: ed.lekk@ofni ed.lekk@ofni ed.lekk@ofni

  • Number of beds: 122
  • Number of specialist departments: 2
  • Number of inpatient cases: 1.284
  • Number of partial inpatient cases: 155
  • Number of outpatient cases: 4.953
  • Hospital owners: Katholische Kliniken Emscher-Lippe GmbH -KKEL-
  • Type of provider: freigemeinnützig
External comparative quality assurance
Further information
  • External quality assurance according to state law
    No participation
  • Quality of participation in the Disease Management Programme (DMP)
    No participation
  • Implementation of the minimum quantity agreement
    No participation
  • Implementation of resolutions of the Federal Joint Committee on quality assurance (G-BA)
    No participation
  • Clarifying chat completed: no
  • Clarifying chat not completed: no
  • No participation in clarifying chat: no
  • Notification of non-fulfilment of nursing care not made: no
quarter Q1
Erwachsenenpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 89,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 100,49 %
Pflegefachpersonen nein 85,95 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 124,75 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten nein 85,47 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten nein 85,58 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen nein 85,65 %
Night shift
Compliance with minimum requirements yes
Minimum requirement (full-time staff) 80
Current staffing levels (full-time staff) 74
Number of nights, subject to the minimum requirement 25

quarter Q2
Erwachsenenpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 91,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 102,21 %
Pflegefachpersonen nein 91,4 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 118,72 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten nein 77,65 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten nein 77,89 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen nein 75,57 %
Night shift
Compliance with minimum requirements yes
Minimum requirement (full-time staff) 84
Current staffing levels (full-time staff) 74
Number of nights, subject to the minimum requirement 11

quarter Q3
Erwachsenenpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 87,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 90,57 %
Pflegefachpersonen nein 89,37 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 95,99 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten nein 70,15 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten nein 69,56 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen nein 86,43 %
Night shift
Compliance with minimum requirements yes
Minimum requirement (full-time staff) 80
Current staffing levels (full-time staff) 70
Number of nights, subject to the minimum requirement 17

quarter Q4
Erwachsenenpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements no
Level of implementation 92,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 90,63 %
Pflegefachpersonen ja 92,99 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 93,02 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 90,49 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 90,48 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 90,35 %
Night shift
Compliance with minimum requirements yes
Minimum requirement (full-time staff) 80
Current staffing levels (full-time staff) 71
Number of nights, subject to the minimum requirement 10
Number Group
16 Medical specialists (m/f) , psychological psychotherapists (m/f) and child and adolescent psychotherapists (m/f) who are subject to the obligation to undergo further training*
8 Number of medical specialists (m/f) from no. 1 who have completed a five-year period of further training and are therefore subject to the obligation to provide evidence
8 Number of those persons from no. 2 who have provided proof of further training according to Article 3 of the G-BA regulations
* according to the “Provisions of the Joint Federal Committee for the Further Training of Medical Specialists (m/f), Psychological Psychotherapists (m/f) and Child and Adolescent Psychotherapists (m/f) in Hospitals”

According to Section 4 (2) of the Quality Management Guideline, facilities must provide for the prevention of and intervention in cases of violence and abuse as part of their internal quality management. The aim is to prevent, recognise and respond appropriately to abuse and violence, particularly against vulnerable patient groups such as children and adolescents or people in need of help, and also to prevent it within the facility. The respective procedure is aligned with the size of the facility, the range of services and the patients in order to define customised solutions for sensitising the teams as well as other suitable preventative and interventional measures. These may include information materials, contact addresses, training/education, codes of conduct, recommendations for action/intervention plans or comprehensive protection concepts.

  • Implementierte Kinderschutzambulanz; Bei Kinderschutzfällen während der geregelten Arbeitszeit ist der dafür verantwortliche Arzt verantwortlich, in den Dienstzeiten der zuständige Oberarzt. Vorhandene Dokumentationsbögen, Standard Anweisungen zur Fotodokumentation, Meldebögen an das Jugendamt. Bei Bedarf Hinzunahme der Polizei/ Kripo.
Gemäß Teil A § 4 Absatz 2 in Verbindung mit Teil B Abschnitt I § 1 der Qualitätsmanagement-Richtlinie haben sich Einrichtungen, die Kinder und Jugendliche versorgen, gezielt mit der Prävention von und Intervention bei (sexueller) Gewalt und Missbrauch bei Kindern und Jugendlichen zu befassen (Risiko- und Gefährdungsanalyse) und – der Größe und Organisationsform der Einrichtung entsprechend – konkrete Schritte und Maßnahmen abzuleiten (Schutzkonzept). In diesem Abschnitt geben Krankenhäuser, die Kinder und Jugendliche versorgen, an, ob sie gemäß Teil A § 4 Absatz 2 in Verbindung mit Teil B Abschnitt I § 1 der Qualitätsmanagement-Richtlinie ein Schutzkonzept gegen (sexuelle) Gewalt bei Kindern und Jugendlichen aufweisen.
  • Drug commission

Arzneimittelgespräch, Medikationsanalyse

25.04.2024

QMS Apotheke Kap. Beratung, pharm. Dienstleistungen

27.11.2024

  • Bereitstellung einer geeigneten Infrastruktur zur Sicherstellung einer fehlerfreien Zubereitung
  • Zubereitung durch pharmazeutisches Personal
  • Anwendung von gebrauchsfertigen Arzneimitteln bzw. Zubereitungen
  • Vorhandensein von elektronischen Systemen zur Entscheidungsunterstützung (z.B. Meona®, Rpdoc®, AIDKlinik®, ID Medics® bzw. ID Diacos® Pharma)
  • Fallbesprechungen
  • Maßnahmen zur Vermeidung von Arzneimittelverwechslung
  • Spezielle AMTS-Visiten (z. B. pharmazeutische Visiten, antibiotic stewardship, Ernährung)
  • Teilnahme an einem einrichtungsübergreifenden Fehlermeldesystem (siehe Kapitel 12.2.3.2)
  • andere Maßnahme Schulungen, abgeleitet aus den Auffälligkeiten der Visitenbegleitungen und Stationsarbeit; Beratung der Stationen vor Ort
  • Aushändigung von arzneimittelbezogenen Informationen für die Weiterbehandlung und Anschlussversorgung der Patientin oder des Patienten im Rahmen eines (ggf. vorläufigen) Entlassbriefs
  • Aushändigung von Patienteninformationen zur Umsetzung von Therapieempfehlungen
  • Aushändigung des Medikationsplans
  • bei Bedarf Arzneimittel-Mitgabe oder Ausstellung von Entlassrezepten
The instruments and measures to promote drug therapy safety are presented with a focus on the typical procedures of the medication process in inpatient patient care. A special feature of the medication process in the inpatient environment is the transition management during admission and discharge. The instruments and measures listed below address structural elements, e.g. special IT equipment and work materials, as well as process aspects, such as work descriptions for particularly risky process steps or concepts for securing typical risk situations . In addition, proven measures to avoid or learn from medication errors can be specified. The hospital presents here which aspects it has already dealt with and which measures it has specifically implemented. The following aspects can be presented, if necessary using free text fields:
- Admission to hospital, including anamnesis
; Instruments and measures are presented for determining the old medication (drug history), the subsequent clinical assessment and the switch to the medication available in the hospital (house list), as well as for documenting both the patient's original medication and that for hospital treatment adapted medication.
- Medication process in the hospital
In this context, the following sub-processes are assumed as examples: drug history - prescription - patient information - drug delivery - drug use - documentation - therapy monitoring - result assessment. Instruments and measures for safe medication prescription can be presented, e.g. B. in terms of readability, clarity and completeness of the documentation, but also in terms of area of ​​application, effectiveness, benefit-risk ratio, tolerability (including potential contraindications, interactions, etc.) and resource considerations. Information can also be provided to support reliable medication ordering, delivery and use or administration.
- Discharge
In particular, the measures taken by hospitals can be presented to ensure that information on drug therapy is structured and passed on to doctors and physicians providing further treatment, as well as the appropriate provision of patients with drug information, medication plans and medications. Drug prescriptions are made.
AMTS is the totality of measures to ensure an optimal medication process with the aim of reducing medication errors and thus avoidable risks for patients during drug therapy. A prerequisite for the successful implementation of these measures is that AMTS is practised as an integral part of daily routine in an interdisciplinary and multi-professional approach.
Training in other healing professions
Comment

Comment

Krankenpflegeassistenz im Verbund

Comment

Dieter Hartmann

Patientenfürsprecher

Gartenstr. 17
46244 Bottrop-Kirchhellen

Phone: 0209 -172-0
Mail: ue.latipsohneiram@nnamtrah.d

Marlen Verrieth

Mitarbeiterin Qualitätsmanagement

Gartenstr. 17
46244 Bottrop-Kirchhellen

Phone: 0209 -172-3149
Mail: ue.sunitsugua-ts@hteirrev.m

Patrick Berse

Leitung Qualitätsmanagement

Gartenstr. 17
46244 Bottrop-Kirchhellen

Phone: 02365 -911-30249
Mail: ed.nrkk@esreb.p

Anette Woermann

Chefapothekerin

Gartenstr. 17
46244 Bottrop-Kirchhellen

Phone: 0209 -172-3400
Mail: ue.latipsohneiram@nnamreoW.A

Wulf-Christian Jordan

Schwerbehindertenvertretung

Gartenstr. 17
46244 Bottrop-Kirchhellen

Phone: 02043 -278-64200
Mail: ed.LEKK@nadroJW

Gartenstr. 17
46244 Bottrop-Kirchhellen

Phone: 02045-891-0
Mail: ed.lekk@ofni

Sabine Erberich

Pflegedirektorin

Gartenstr. 17
46244 Bottrop-Kirchhellen

Phone: 02043 -278-62000
Mail: ed.lekk@hcirebres

Eva Wilhelm

Krankenhausdirektorin

Gartenstr. 17
46244 Bottrop-Kirchhellen

Phone: 0209 -364-2000
Mail: ed.LEKK@noitkeridsuahneknarK.tairaterkeS

Dipl.-Kaufmann Susanne Minten

Geschäftsführerin

Gartenstr. 17
46244 Bottrop-Kirchhellen

Phone: 0209 -172-3100
Mail: ue.sunitsugua-ts@fg-kes

Dr. med. Stefan Martini

Ärztlicher Direktor/ Chefarzt des Instituts für Anästhesiologie, Operative Intensivmedizin und Schmerztherapie

Gartenstr. 17
46244 Bottrop-Kirchhellen

Phone: 02043 -278-15700
Mail: ed.LEKK@initraMS

IK: 260550621

Location number: 771305000