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Universitätsklinikum Köln

Universitätsklinikum Köln
Universitätsklinikum Köln

Kerpener Straße 62
50937 Köln

Phone: 0221-478-0
Mail: ed.nleok-ku@ofni ed.nleok-ku@ofni ed.nleok-ku@ofni

  • Number of beds: 1.522
  • Number of specialist departments: 36
  • Number of inpatient cases: 57.602
  • Number of partial inpatient cases: 2.359
  • Number of outpatient cases: 359.377
  • Number of cases of inpatient-equivalent psychiatric treatment (StäB): 89
  • Hospital owners: Universitätsklinikum Köln - Anstalt des öffentlichen Rechts
  • Type of provider: öffentlich
  • University Hospital
External comparative quality assurance
Further information
  • External quality assurance according to state law
    No participation
  • Quality of participation in the Disease Management Programme (DMP)
    No participation
Quantity performed 13
Exception? No exception
Quantity performed 65
Exception? No exception
Quantity performed 225
Exception? No exception
Quantity performed 148
Exception? No exception
Quantity performed 96
Exception? No exception
Quantity performed 55
Exception? No exception
Quantity performed 268
Exception? No exception
Quantity performed 84
Exception? No exception
Overall result forecast presentation: no
Quantity performed reporting year: 13
Quantity forecast year: 7
Examination by state associations? no
Exemption? no
Result of the examination by the federal state authorities? no
Transitional arrangement? no
Overall result forecast presentation: yes
Quantity performed reporting year: 65
Quantity forecast year: 73
Examination by state associations? yes
Exemption? yes
Result of the examination by the federal state authorities? yes
Transitional arrangement? no
Overall result forecast presentation: yes
Quantity performed reporting year: 225
Quantity forecast year: 255
Examination by state associations? yes
Exemption? yes
Result of the examination by the federal state authorities? yes
Transitional arrangement? no
Overall result forecast presentation: yes
Quantity performed reporting year: 148
Quantity forecast year: 167
Examination by state associations? yes
Exemption? yes
Result of the examination by the federal state authorities? yes
Transitional arrangement? no
Overall result forecast presentation: yes
Quantity performed reporting year: 96
Quantity forecast year: 95
Examination by state associations? yes
Exemption? yes
Result of the examination by the federal state authorities? yes
Transitional arrangement? no
Overall result forecast presentation: yes
Quantity performed reporting year: 55
Quantity forecast year: 56
Examination by state associations? yes
Exemption? yes
Result of the examination by the federal state authorities? yes
Transitional arrangement? no
Overall result forecast presentation: yes
Quantity performed reporting year: 85
Quantity forecast year: 81
Examination by state associations? yes
Exemption? yes
Result of the examination by the federal state authorities? yes
Transitional arrangement? no
Overall result forecast presentation: yes
Quantity performed reporting year: 268
Quantity forecast year: 281
Examination by state associations? yes
Exemption? yes
Result of the examination by the federal state authorities? yes
Transitional arrangement? no
Overall result forecast presentation: yes
Quantity performed reporting year: 84
Quantity forecast year: 96
Examination by state associations? yes
Exemption? yes
Result of the examination by the federal state authorities? yes
Transitional arrangement? no
Overall result forecast presentation: no
Quantity performed reporting year: 1
Quantity forecast year: 0
Examination by state associations? no
Exemption? no
Result of the examination by the federal state authorities? no
Transitional arrangement? no
No. Explanation
CQ01 Quality assurance measures for inpatient care with the indication abdominal aortic aneurysm
CQ02 Quality assurance measures for the inpatient care of children and adolescents with haemato-oncological diseases
CQ03 Quality assurance measures for the implementation of positron emission tomography (PET) in hospitals for the indications non-small-cell lung cancer (NSCLC) and solid pulmonary nodules
CQ05 Measures for quality assurance in the care of pre-term and full-term neonates – Perinatal Centre LEVEL 1
CQ24 Quality assurance measures for allogeneic stem cell transplantation for multiple myeloma (valid until 30 June 2022)
CQ25 Measures for quality assurance in the performance of minimally invasive heart valve interventions pursuant to Article 136, para. 1, sentence 1, number 2 for hospitals licensed in accordance with Article 108 of the SGB V
CQ31 Guideline for the care of proximal femur fractures (QSFFx-RL)
  • Clarifying chat completed: no
  • Clarifying chat not completed: no
  • No participation in clarifying chat: no
  • Notification of non-fulfilment of nursing care not made: yes
quarter Q1

No evidence of compliance has been provided


quarter Q2
Erwachsenenpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements no
Level of implementation 120,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 147,16 %
Pflegefachpersonen ja 118,71 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 101,6 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten nein 92,43 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 163,58 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 108,07 %
Night shift
Compliance with minimum requirements yes
Minimum requirement (full-time staff) 81
Current staffing levels (full-time staff) 98
Number of nights, subject to the minimum requirement 75
Psychosomatik
Day shift
Compliance with minimum requirements no
Level of implementation 168,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 208,35 %
Pflegefachpersonen ja 188,94 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 100 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 99,18 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 126,11 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 117,91 %
Kinder und Jugendpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 112,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 203,57 %
Pflegefachpersonen und Erziehungsdienst nein 92,04 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen (dazu zählen alle Kinder- und Jugendlichenpsychotherapeutinnen und -psychotherapeuten) ja 116,83 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 108,98 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten nein 94,17 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 189,29 %
Night shift
Compliance with minimum requirements yes
Minimum requirement (full-time staff) 67
Current staffing levels (full-time staff) 61
Number of nights, subject to the minimum requirement 31

quarter Q3
Erwachsenenpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements no
Level of implementation 117,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 146,99 %
Pflegefachpersonen ja 116,02 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 99,97 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 97,16 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 139,06 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 92,75 %
Night shift
Compliance with minimum requirements yes
Minimum requirement (full-time staff) 81
Current staffing levels (full-time staff) 92
Number of nights, subject to the minimum requirement 66
Psychosomatik
Day shift
Compliance with minimum requirements no
Level of implementation 176,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 213,44 %
Pflegefachpersonen ja 195,33 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 100 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 97,78 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 189,15 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 132,73 %
Kinder und Jugendpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 108,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 167,55 %
Pflegefachpersonen und Erziehungsdienst ja 99,03 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen (dazu zählen alle Kinder- und Jugendlichenpsychotherapeutinnen und -psychotherapeuten) ja 106,53 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 105,55 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten nein 51,9 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 132,04 %
Night shift
Compliance with minimum requirements yes
Minimum requirement (full-time staff) 67
Current staffing levels (full-time staff) 61
Number of nights, subject to the minimum requirement 34

quarter Q4
Erwachsenenpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements no
Level of implementation 114,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 133,97 %
Pflegefachpersonen ja 114,18 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 99,6 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 98,96 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 132,07 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 97,17 %
Night shift
Compliance with minimum requirements yes
Minimum requirement (full-time staff) 81
Current staffing levels (full-time staff) 87
Number of nights, subject to the minimum requirement 53
Psychosomatik
Day shift
Compliance with minimum requirements no
Level of implementation 191,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 248,9 %
Pflegefachpersonen ja 212,95 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 100 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 100,09 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 185,46 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 107,18 %
Kinder und Jugendpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements no
Level of implementation 111,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 154,58 %
Pflegefachpersonen und Erziehungsdienst ja 100,41 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen (dazu zählen alle Kinder- und Jugendlichenpsychotherapeutinnen und -psychotherapeuten) ja 121,14 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 107,73 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 109,77 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 156,73 %
Night shift
Compliance with minimum requirements yes
Minimum requirement (full-time staff) 67
Current staffing levels (full-time staff) 66
Number of nights, subject to the minimum requirement 60
Number Group
1050 Medical specialists (m/f) , psychological psychotherapists (m/f) and child and adolescent psychotherapists (m/f) who are subject to the obligation to undergo further training*
445 Number of medical specialists (m/f) from no. 1 who have completed a five-year period of further training and are therefore subject to the obligation to provide evidence
279 Number of those persons from no. 2 who have provided proof of further training according to Article 3 of the G-BA regulations
* according to the “Provisions of the Joint Federal Committee for the Further Training of Medical Specialists (m/f), Psychological Psychotherapists (m/f) and Child and Adolescent Psychotherapists (m/f) in Hospitals”

According to Section 4 (2) of the Quality Management Guideline, facilities must provide for the prevention of and intervention in cases of violence and abuse as part of their internal quality management. The aim is to prevent, recognise and respond appropriately to abuse and violence, particularly against vulnerable patient groups such as children and adolescents or people in need of help, and also to prevent it within the facility. The respective procedure is aligned with the size of the facility, the range of services and the patients in order to define customised solutions for sensitising the teams as well as other suitable preventative and interventional measures. These may include information materials, contact addresses, training/education, codes of conduct, recommendations for action/intervention plans or comprehensive protection concepts.

  • Es werden von der Kinderschutzgruppe regelmäßige Treffen mit Weiterbildungen zur Thematik abgehalten. Hier wird von Kongressteilnahmen und neuen Publikationen zum Thema berichtet.
Gemäß Teil A § 4 Absatz 2 in Verbindung mit Teil B Abschnitt I § 1 der Qualitätsmanagement-Richtlinie haben sich Einrichtungen, die Kinder und Jugendliche versorgen, gezielt mit der Prävention von und Intervention bei (sexueller) Gewalt und Missbrauch bei Kindern und Jugendlichen zu befassen (Risiko- und Gefährdungsanalyse) und – der Größe und Organisationsform der Einrichtung entsprechend – konkrete Schritte und Maßnahmen abzuleiten (Schutzkonzept). In diesem Abschnitt geben Krankenhäuser, die Kinder und Jugendliche versorgen, an, ob sie gemäß Teil A § 4 Absatz 2 in Verbindung mit Teil B Abschnitt I § 1 der Qualitätsmanagement-Richtlinie ein Schutzkonzept gegen (sexuelle) Gewalt bei Kindern und Jugendlichen aufweisen.
  • Drug commission
  • Bereitstellung einer geeigneten Infrastruktur zur Sicherstellung einer fehlerfreien Zubereitung
  • Anwendung von gebrauchsfertigen Arzneimitteln bzw. Zubereitungen
  • Gebrauchsfertige Arzneimittel bzw. Zubereitungen werden z.T. eingekauft und z.T. durch die Apotheke hergestellt.
  • Schulung durch die Apotheke
  • Zubereitung durch pharmazeutisches Personal
  • Vorhandensein von elektronischen Systemen zur Entscheidungsunterstützung (z.B. Meona®, Rpdoc®, AIDKlinik®, ID Medics® bzw. ID Diacos® Pharma)
  • Versorgung der Patientinnen und Patienten mit patientenindividuell abgepackten Arzneimitteln durch die Krankenhausapotheke (z.B. Unit-Dose-System)
  • Zytostatika Cato®, Rezeptdruck Agfa Orbis mit PharmIndex Plus®, Modulschrankversorgung mit Bestellung per Scanner
  • Fallbesprechungen
  • Maßnahmen zur Vermeidung von Arzneimittelverwechslung
  • Spezielle AMTS-Visiten (z. B. pharmazeutische Visiten, antibiotic stewardship, Ernährung)
  • Teilnahme an einem einrichtungsübergreifenden Fehlermeldesystem (siehe Kapitel 12.2.3.2)
  • Aushändigung von arzneimittelbezogenen Informationen für die Weiterbehandlung und Anschlussversorgung der Patientin oder des Patienten im Rahmen eines (ggf. vorläufigen) Entlassbriefs
  • Aushändigung von Patienteninformationen zur Umsetzung von Therapieempfehlungen
  • Aushändigung des Medikationsplans
  • bei Bedarf Arzneimittel-Mitgabe oder Ausstellung von Entlassrezepten
  • Bereitstellung von BtM-Mitgabe aus der Krankenhausapotheke
The instruments and measures to promote drug therapy safety are presented with a focus on the typical procedures of the medication process in inpatient patient care. A special feature of the medication process in the inpatient environment is the transition management during admission and discharge. The instruments and measures listed below address structural elements, e.g. special IT equipment and work materials, as well as process aspects, such as work descriptions for particularly risky process steps or concepts for securing typical risk situations . In addition, proven measures to avoid or learn from medication errors can be specified. The hospital presents here which aspects it has already dealt with and which measures it has specifically implemented. The following aspects can be presented, if necessary using free text fields:
- Admission to hospital, including anamnesis
; Instruments and measures are presented for determining the old medication (drug history), the subsequent clinical assessment and the switch to the medication available in the hospital (house list), as well as for documenting both the patient's original medication and that for hospital treatment adapted medication.
- Medication process in the hospital
In this context, the following sub-processes are assumed as examples: drug history - prescription - patient information - drug delivery - drug use - documentation - therapy monitoring - result assessment. Instruments and measures for safe medication prescription can be presented, e.g. B. in terms of readability, clarity and completeness of the documentation, but also in terms of area of ​​application, effectiveness, benefit-risk ratio, tolerability (including potential contraindications, interactions, etc.) and resource considerations. Information can also be provided to support reliable medication ordering, delivery and use or administration.
- Discharge
In particular, the measures taken by hospitals can be presented to ensure that information on drug therapy is structured and passed on to doctors and physicians providing further treatment, as well as the appropriate provision of patients with drug information, medication plans and medications. Drug prescriptions are made.
AMTS is the totality of measures to ensure an optimal medication process with the aim of reducing medication errors and thus avoidable risks for patients during drug therapy. A prerequisite for the successful implementation of these measures is that AMTS is practised as an integral part of daily routine in an interdisciplinary and multi-professional approach.
Job
Explanation

Explanation

Explanation

Jährlich werden ca. 600 Studierende der Medizinischen Fakultät der Universität zu Köln (Ersthörer) ausgebildet.

Explanation

Über Verbundprojekte (z. B. DFG-geförderte, CIO ABCD, CCCE, Sporthochschule Köln) bestehen Kooperationen mit anderen Hochschulen und Universitäten.

Explanation

Explanation

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Explanation

In 2024 promovierten 209 Doktoranden zum Dr. med., Dr. med. dent. und Dr. rer. medic.

Training in other healing professions
Comment

Ausbildung n. Hebammengesetz (HebG 1985) u. EU-Richtlinie 2013/55/EG: Prävention, Gesundh.-förderung, prof. Beziehungsarbeit, wissenschaftl. Arbeiten, prakt. Ausbildung m. Koop.-partnern, 3 Auszubildende, Kursende Nov. 2024 www.uk-koeln.de/lehre/lindenburg-akademie

Comment

Integrative Ausbildung für Gesundheits- und Krankenpflege sowie Gesundheits- und Kinderkrankenpflege mit einjähriger Differenzierungsphase, aktuell noch wenige Auszubildende in der Ausbildung nach dem alten Gesetz www.uk-koeln.de/lehre/lindenburg-akademie

Comment

Generalist. Ausbildung mit Möglichkeit z. Vertiefung in d. Pädiatrie, Ziel d. Ausbildung: Menschen aller Altersstufen in allen Versorgungsber. eigenverantw. zu pflegen. Kursbeginn April mit 50 Plätzen, August mit 50 Plätzen, Oktober mit 25 Plätzen www.uk-koeln.de/lehre/lindenburg-akademie

Comment

Duales Studium: Kombination aus 3-jähriger Ausbildung mit dem Abschluss Pflegefachfrau/-mann und dem Bachelorstudium „Klinische Pflege“ an der Universität Köln, Start jährlich zum 1.10., insgesamt 75 Plätze www.uk-koeln.de/lehre/lindenburg-akademie

Comment

Integrative Ausbildung für Gesundheits- und Krankenpflege sowie Gesundheits- und Kinderkrankenpflege mit einjähriger Differenzierungsphase, aktuell noch wenige Auszubildende in der Ausbildung nach dem alten Gesetz www.uk-koeln.de/lehre/lindenburg-akademie

Comment

Physiotherap. Techniken, med. Grundlagen, Anatomie, Physiologie, Pathologie, Pädagogik, Sozial- u. Methodenkompetenz, prakt. Ausbildung in Zusammenarbeit m. UniReha GmbH, insges. 72 Ausbildungsplätze, Kursbeginn jährl. zum 1.10. www.uk-koeln.de/lehre/lindenburg-akademie

Comment

Im Jahr 2024 sind an der UKK zwei KPH-Kurse mit je 50 Ausbildungsplätzen gestartet, einjährige Ausbildung mit Einsätzen in der stationären Akutpflege und in der ambulanten Langzeitpflege. www.uk-koeln.de/lehre/lindenburg-akademie

Comment

Hämatologie, Histo-/Zytologie, Klin. Chemie, Mikrobiologie, Sozial- u. Methodenkompetenz, prakt. Ausb. in spez. konz. Lehr-Laboratorien u. Routinelabors, 66 Ausb.-plätze, Kursbeg. jährl. zu Beg. d. Schulj. (alle 3 J. setzt ein Kurs aus) www.uk-koeln.de/lehre/lindenburg-akademie

Comment

Radiolog. Diagnostik, Strahlentherapie, Nuklearmedizin, Strahlenphysik, Dosimetrie, Strahlenschutz, Sozial- u. Methodenkompetenz, Ausbildung in Patientenversorgung, insges. 68 Ausbildungsplätze, Kursbeginn jährl. zum 1.10. www.uk-koeln.de/lehre/lindenburg-akademie

Comment

Theoretische Ausbildung nach DKG-Richtlinie in Kooperation mit Medical School Düsseldorf, praktísche Ausbildung in OP- und Funktionsbereichen, 75 Ausbildungsplätze www.uk-koeln.de/lehre/lindenburg-akademie

Comment

Orthoptik, Pleoptik, Augenbewegungsstörungen, Neuroophthalmologie, Krankheits- und Arzneimittellehre, Optik u. Brillenlehre, prakt. Ausbildung in Untersuchung und Behandlungsmethoden, 6 Plätze pro Kurs alle 1,5 Jahre (01.03.2025) www.uk-koeln.de/lehre/lindenburg-akademie

Maria Schidlowski

Unabhängige Patientenfürsprecherin

Kerpener Straße 62
50937 Köln

Phone: 0221 -478-5529
Mail: ed.nleok-ku@rehcerpsreufnetneitap

Eva-Maria Heidrich

Lob- und Beschwerdemanagement

Kerpener Straße 62
50937 Köln

Phone: 0221 -478-30963
Mail: ed.nleok-ku@nedrewhcsebdnubol

Achim Turek

Lob- und Beschwerdemanagement

Kerpener Straße 62
50937 Köln

Phone: 0221 -478-30963
Mail: ed.nleok-ku@nedrewhcsebdnubol

Dr. Thomas Groß

Leiter Medizinische Synergien: Risikoaudits, Risikomanagement, Lob- und Beschwerdemanagement, CIRS = Critical Incident Reporting System, Dokumentationsanalysen, M&M Konferenzen, Fallanalysen bei Patientenschäden

Kerpener Straße 62
50937 Köln

Phone: 0221 -478-6740
Mail: ed.nleok-ku@ssorg.samoht

Stefanie Federhen

Leiterin Patienten-Informations-Zentrum

Kerpener Straße 62
50937 Köln

Phone: 0221 -478-82820
Mail: ed.nleok-ku@ZIP

Kerpener Straße 62
50937 Köln

Phone: 0221-478-0
Mail: ed.nleok-ku@ofni

Filipović Marina

Pflegedirektorin (Vorstand)

Kerpener Straße 62
50937 Köln

Phone: 0221 -478-4938
Mail: ed.nleok-ku@civopilif.aniram

Dipl.-Kfm. Damian Grüttner

Kaufmännischer Direktor (Stellv. Vorstandsvorsitzender)

Kerpener Straße 62
50937 Köln

Phone: 0221 -478-5401
Mail: ed.nleok-ku@rotkerid-rehcsinneamfuak

Univ.-Prof. Dr. med. Edgar Schömig

Vorstandsvorsitzender und Ärztlicher Direktor

Kerpener Straße 62
50937 Köln

Phone: 0221 -478-6241
Mail: ed.nleok-ku@rotkerid-rehciltzrea

Univ.-Prof. Dr. med. Edgar Schömig

Ärztlicher Direktor (Vorstandsvorsitzender)

Kerpener Straße 62
50937 Köln

Phone: 0221 -478-6241
Mail: ed.nleok-ku@rotkerid-rehciltzrea

IK: 260530283

Location number: 773491000

Brustkrebszentrum in NRW

Certified until: 11.2027

Medizinisches Wundcentrum mit Gefäßchirurgie und Dermatologie

Certified until: 08.2026

Schilddrüsen- und Nebenschilddrüsenchirurgie

Certified until: 06.2027

Stroke Unit

Certified until: 03.2028

Zentrum für familiären Brust- und Eierstockkrebs

Certified until: 04.2027