Voßheiderstraße 214
47574 Goch
Phone:
022823-8910
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02823-891-425
Mail:
ed.elkk@kha.tairaterkes
Quantity performed | 1 |
Exception? | No exception |
Quantity performed | 21 |
Exception? | No exception |
Overall result forecast presentation: | no |
Quantity performed reporting year: | 1 |
Quantity forecast year: | 1 |
Examination by state associations? | no |
Exemption? | no |
Result of the examination by the federal state authorities? | no |
Transitional arrangement? | no |
Overall result forecast presentation: | yes |
Quantity performed reporting year: | 21 |
Quantity forecast year: | 14 |
Examination by state associations? | yes |
Exemption? | yes |
Result of the examination by the federal state authorities? | yes |
Transitional arrangement? | no |
Number | Group |
---|---|
37 | Medical specialists (m/f) , psychological psychotherapists (m/f) and child and adolescent psychotherapists (m/f) who are subject to the obligation to undergo further training* |
30 | Number of medical specialists (m/f) from no. 1 who have completed a five-year period of further training and are therefore subject to the obligation to provide evidence |
17 | Number of those persons from no. 2 who have provided proof of further training according to Article 3 of the G-BA regulations |
According to Section 4 (2) of the Quality Management Guideline, facilities must provide for the prevention of and intervention in cases of violence and abuse as part of their internal quality management. The aim is to prevent, recognise and respond appropriately to abuse and violence, particularly against vulnerable patient groups such as children and adolescents or people in need of help, and also to prevent it within the facility. The respective procedure is aligned with the size of the facility, the range of services and the patients in order to define customised solutions for sensitising the teams as well as other suitable preventative and interventional measures. These may include information materials, contact addresses, training/education, codes of conduct, recommendations for action/intervention plans or comprehensive protection concepts.
Information über lokale Hilfsangebote, Sichtbarmachen in den Räumlichkeiten
Angaben zur Durchführung, Umfang und Teilnahmequote an Fortbildungen zum Thema Basiswissen u.a. zum Erkennen von (sexueller) Gewalt und Einleitung entsprechender Hilfen, inkl. des Erwerbs von Wissen zu gesetzlichen Pflichten und zur Durchbrechung der ärztlichen Schweigepflicht bei Verdacht auf Gefährdung des Kindswohls
Team, Patienten und deren Angehörige zur Thematik sensibilisieren
Der Verhaltenkodex ist Bestandteil des Präventionsschutzkonzeptes
interne und externe altersentsprechende Beschwerdemöglichkeiten
Kinderschutz in Vorstellungsgesprächen thematisieren, Vorlage eines erweiterten Führungszeugnisses bei Vorliegen der Voraussetzungen von § 30a BZRG
Beispiel, Vorlage von Führungszeugnissen
Interventionsplan
Verbindliches Verfahren zum Vorgehen in Kinderschutzfällen ist im Präventionsschutzkonzept implementiert.
Handlungsplan, was bei einem Verdacht zu tun ist, wer informiert wird, wie mit (potenziell) betroffenen Kindern und Jugendlichen und umzugehen ist, in welchen Fällen Hilfe von außen angefordert werden muss.
Eine Handlungsempfehlung zur Aufarbeitung von aufgetretenen Fällen ist im Präventionsschutzkonzept hinterlegt.
Für die Aufarbeitung von Präventionsfällen werden Supervisionen und Ursachenanalysen durchgeführt.
Training of employees on AMTS related topics
Availability of appropriate, topic-specific informational materials for patients on AMTS e.g. for chronic diseases, for high-risk drugs, for children
Verordnung von Arzneimitteln
16.07.2022
Electronic support for the admission and anamnesis process (e.g. import of patient master data or medication plans, use of a drug knowledge database, input screen for drugs or anamnesis information)
Arzneimitteltherapie
16.07.2022
Verordnung von Arzneimitteln
26.10.2022
Possibility of electronic prescription i.e. structured entry of active substances (or name of the preparation), form, dose, dose frequency (e.g. in the HIS, in prescription software)
Provision of one or more electronic drug information systems (e.g. Lauer-Taxe®, ifap klinikCenter®, Gelbe Liste®, Fachinfo-Service®)
Electronic documentation of the administration of drugs
FL03 - Student training (clinical traineeship / internship year)
FL04 - Project-related cooperation with colleges and universities
FL05 - Participation in multi-centre Phase I/II studies
FL06 - Participation in multi-centre phase III/IV studies
HB15 - Anaesthesia technical assistant (m/f)
HB01 - Nurse and health care worker (m/f)
HB19 - Nursing professionals
HB20 - Nursing professional B. Sc.
HB17 - Auxiliary nurse (m/f)
HB05 - Medical technical radiology assistant (MTRA) (m/f)
HB07 - Surgical technical assistant (m/f)
Willi Coenen
Patientenfürsprecher
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-4899-
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Svenja Görtz
Leitung Qualitäts- und Risikomanagement
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02821
-490-1265
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Svenja Görtz
Leitung Qualitäts- und Risikomanagement
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Prof. Dr. med. Volker Runde
Ärztlicher Direktor
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Phone:
02823
-891-115
Mail:
ed.elkk@ednuR.rekloV
Prof. Dr. med. Volker Runde
Ärztlicher Direktor
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02823
-891-115
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ed.elkk@ednuR.rekloV
Maria Itrich
Leitung Sozialdienst
Voßheiderstraße 214
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02821
-490-7590
Mail:
ed.elkk@hcirtI.airaM
Maria Itrich
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Borghs Peter
Pflegedienstleiter
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02823
-891-426
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ed.elkk@shgroB.reteP
Dr. Sabine Kisselbach
Geschäftsführer
Voßheiderstraße 214
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02821
-490-1001
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ed.elkk@hcablessiK.enibaS
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