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ed.gnutfits-saihtam@nereubnebbi-mukinilk
Angebot über die Diabetologie-Ambulanz
| Quantity performed | 182 |
| Exception? | No exception |
| Quantity performed | 156 |
| Exception? | No exception |
| Quantity performed | 1 |
| Exception? | No exception |
| Overall result forecast presentation: | yes |
| Quantity performed reporting year: | 182 |
| Quantity forecast year: | 204 |
| Examination by state associations? | yes |
| Exemption? | yes |
| Result of the examination by the federal state authorities? | yes |
| Transitional arrangement? | no |
| Overall result forecast presentation: | yes |
| Quantity performed reporting year: | 156 |
| Quantity forecast year: | 140 |
| Examination by state associations? | yes |
| Exemption? | yes |
| Result of the examination by the federal state authorities? | yes |
| Transitional arrangement? | no |
| Overall result forecast presentation: | no |
| Quantity performed reporting year: | 1 |
| Quantity forecast year: | 0 |
| Examination by state associations? | no |
| Exemption? | no |
| Result of the examination by the federal state authorities? | no |
| Transitional arrangement? | no |
| No. | Explanation |
|---|---|
| CQ27 | Guideline on quality assurance measures for inpatient care with bronchoscopic lung volume reduction procedures for severe emphysema (QS Guideline bronchoscopic LVR /QS-RL BLVR) |
| CQ25 | Measures for quality assurance in the performance of minimally invasive heart valve interventions pursuant to Article 136, para. 1, sentence 1, number 2 for hospitals licensed in accordance with Article 108 of the SGB V |
| CQ31 | Guideline for the care of proximal femur fractures (QSFFx-RL) |
| Day shift | ||
|---|---|---|
| Compliance with minimum requirements | no | |
| Level of implementation | 159,0 % | |
| Occupational group | Minimum requirements met | Level of implementation (%) |
| Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten | ja | 157,49 % |
| Pflegefachpersonen und Erziehungsdienst | ja | 152,66 % |
| Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen (dazu zählen alle Kinder- und Jugendlichenpsychotherapeutinnen und -psychotherapeuten) | ja | 268,76 % |
| Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten | ja | 128,67 % |
| Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten | ja | 100,06 % |
| Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen | ja | 114,42 % |
| Day shift | ||
|---|---|---|
| Compliance with minimum requirements | no | |
| Level of implementation | 136,0 % | |
| Occupational group | Minimum requirements met | Level of implementation (%) |
| Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten | ja | 148,97 % |
| Pflegefachpersonen und Erziehungsdienst | ja | 130,27 % |
| Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen (dazu zählen alle Kinder- und Jugendlichenpsychotherapeutinnen und -psychotherapeuten) | ja | 185,49 % |
| Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten | ja | 130,23 % |
| Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten | ja | 100,49 % |
| Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen | ja | 106,16 % |
| Day shift | ||
|---|---|---|
| Compliance with minimum requirements | no | |
| Level of implementation | 135,0 % | |
| Occupational group | Minimum requirements met | Level of implementation (%) |
| Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten | ja | 141,79 % |
| Pflegefachpersonen und Erziehungsdienst | ja | 115,86 % |
| Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen (dazu zählen alle Kinder- und Jugendlichenpsychotherapeutinnen und -psychotherapeuten) | ja | 194,98 % |
| Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten | ja | 115 % |
| Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten | ja | 100,19 % |
| Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen | ja | 198,37 % |
| Day shift | ||
|---|---|---|
| Compliance with minimum requirements | no | |
| Level of implementation | 111,0 % | |
| Occupational group | Minimum requirements met | Level of implementation (%) |
| Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten | ja | 100,08 % |
| Pflegefachpersonen und Erziehungsdienst | ja | 98,72 % |
| Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen (dazu zählen alle Kinder- und Jugendlichenpsychotherapeutinnen und -psychotherapeuten) | ja | 156,59 % |
| Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten | ja | 101,52 % |
| Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten | ja | 100,08 % |
| Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen | ja | 156,63 % |
Full record of compliance maintained
| Number of days shown | 366 |
| Days of non-performance | 0 |
| Number of minimum requirements not met | 0 |
| Minimum requirement | Days of non-performance |
|---|---|
| Trauma room | 0 |
| Availability | 0 |
| Computed tomography (CT) | 0 |
| Intensive care beds | 0 |
| Department of Surgery | 0 |
| Forwarding by air | 0 |
| Department of Internal Medicine | 0 |
| Intensive care beds with ventilator facilities | 0 |
| Emergency care training courses | 0 |
| Treatment prioritisation system (triage) | 0 |
| Responsibility for emergency care | 0 |
| Minimum requirement | Days of non-performance |
|---|---|
| Doctor on duty | 0 |
| Supervision by a medical specialist | 0 |
| Geriatric expertise | 0 |
| Operating room equipment | 0 |
| Post-operative physiotherapy | 0 |
| Independent organisational unit | 0 |
| Minimum requirement | Days of non-performance |
|---|---|
| SOP: Surgical procedures | 0 |
| SOP: Perioperative Planning | 0 |
| SOP: Capacity to consent | 0 |
| Standard Operating Procedure for the Management of Anticoagulants | 0 |
| SOP: Ortho-geriatric Care | 0 |
| SOP: Physiotherapy Measures | 0 |
| SOP: Patient-centred blood management | 0 |
| Number | Group |
|---|---|
| 110 | Medical specialists (m/f) , psychological psychotherapists (m/f) and child and adolescent psychotherapists (m/f) who are subject to the obligation to undergo further training* |
| 110 | Number of medical specialists (m/f) from no. 1 who have completed a five-year period of further training and are therefore subject to the obligation to provide evidence |
| 105 | Number of those persons from no. 2 who have provided proof of further training according to Article 3 of the G-BA regulations |
According to Section 4 (2) of the Quality Management Guideline, facilities must provide for the prevention of and intervention in cases of violence and abuse as part of their internal quality management. The aim is to prevent, recognise and respond appropriately to abuse and violence, particularly against vulnerable patient groups such as children and adolescents or people in need of help, and also to prevent it within the facility. The respective procedure is aligned with the size of the facility, the range of services and the patients in order to define customised solutions for sensitising the teams as well as other suitable preventative and interventional measures. These may include information materials, contact addresses, training/education, codes of conduct, recommendations for action/intervention plans or comprehensive protection concepts.
Other aspects of prevention
Age-appropriate complaint options
Other aspects of intervention
Other information on recognition
Training of employees on AMTS related topics
Availability of appropriate, topic-specific informational materials for patients on AMTS e.g. for chronic diseases, for high-risk drugs, for children
Alle Qualitäts- und Risikomanagement-relevanten Dokumente sind über das Intranet der Stiftung allen Mitarbeitenden in der jeweils aktuellen Version zugänglich.
10.12.2025
Electronic support for the admission and anamnesis process (e.g. import of patient master data or medication plans, use of a drug knowledge database, input screen for drugs or anamnesis information)
Alle Qualitäts- und Risikomanagement-relevanten Dokumente sind über das Intranet der Stiftung allen Mitarbeitenden in der jeweils aktuellen Version zugänglich.
10.12.2025
Possibility of electronic prescription i.e. structured entry of active substances (or name of the preparation), form, dose, dose frequency (e.g. in the HIS, in prescription software)
Provision of one or more electronic drug information systems (e.g. Lauer-Taxe®, ifap klinikCenter®, Gelbe Liste®, Fachinfo-Service®)
Electronic documentation of the administration of drugs
z.B. PJ-Unterricht im Hause, Lehrtätigkeit Universität zu Köln (Dr. Hijazi), W2-Professur Medizinische Hochschule Hannover (Prof. Fischer), APL-Professur Universität des Saarlandes (Prof. Ziegeler), Venia legendi der med. Fakultät der Heinrich-Heine-Universität Düsseldorf (PD Dr. med. G. Wolff)
u.a. Lehrkrankenhaus der Universität Münster, Famulaturen und PJ-Ausbildung erfolgen am Klinikum Ibbenbüren (z.B. via Universität Münster)
z.B. betreut PD Dr. med. G. Wolff Forschungsprojekte, affiliert an der Heinrich-Heine-Universität Düsseldorf
z.B. betreut PD Dr. med. G. Wolff eine Reihe medizinischer Doktoranden an der Heinrich-Heine-Universität Düsseldorf
z.B. ist Prof. Fischer Herausgeber des Zentralblatts für Chirurgie
FL06 - Participation in multi-centre phase III/IV studies
z.B. Ernährungsmedizin (Akademie der Stiftung Mathias-Spital Rheine), OTA-Ausbildung (Akademie des Klinikums Osnabrück), Medical School Hamburg
FL05 - Participation in multi-centre Phase I/II studies
FL07 - Initiation and management of uni-centric/multi-centric clinical/scientific studies
Die praktische Ausbildung in der Physiotherapie erfolgt i.d.R. in den Kliniken der Stiftung Mathias-Spital Rheine. Nähere Informationen erhalten Sie über die zu unserer Stiftung gehörige Akademie der Stiftung Mathias-Spital Rheine unter folgendem Link: https://www.mathias-bildung.de/
Der praktische Teil der Ausbildung kann seit Herbst 2022 in den Kliniken der Stiftung Mathias-Spital Rheine erfolgen. Nähere Informationen erhalten Sie über die zu unserer Stiftung gehörige Akademie der Stiftung Mathias-Spital Rheine unter folgendem Link: https://www.mathias-bildung.de/
Der praktische Teil der Ausbildung kann seit August 2022 in den Kliniken der Stiftung Mathias-Spital Rheine erfolgen. Nähere Informationen erhalten Sie über die zu unserer Stiftung gehörige Akademie der Stiftung Mathias-Spital Rheine unter folgendem Link: https://www.mathias-bildung.de/
Der praktische Teil der Ausbildung kann seit August 2022 in den Kliniken der Stiftung Mathias-Spital Rheine erfolgen. Nähere Informationen erhalten Sie über die zu unserer Stiftung gehörige Akademie der Stiftung Mathias-Spital Rheine unter folgendem Link: https://www.mathias-bildung.de/
Die Krankenpflegehelfer/-innenausbildung wurde durch die Ausbildung zum/zur Pflegefachassistentin/Pflegefachassistenten abgelöst. Nähere Informationen erhalten Sie über die zu unserer Stiftung gehörige Akademie der Stiftung Mathias-Spital Rheine unter folgendem Link: https://www.mathias-bildung.de/
In den Kliniken der Stiftung Mathias-Spital Rheine kann ein Teil der klinischen Ausbildung erfolgen. Nähere Informationen erhalten Sie über die zu unserer Stiftung gehörige Akademie der Stiftung Mathias-Spital Rheine unter folgendem Link: https://www.mathias-bildung.de/
Die praktische Ausbildung erfolgt i.d.R. in den Kliniken der Stiftung Mathias-Spital Rheine sowie ggf. weiteren Einrichtungen. Nähere Informationen erhalten Sie über die zu unserer Stiftung gehörige Akademie der Stiftung Mathias-Spital Rheine unter folgendem Link: https://www.mathias-bildung.de/
Die praktische Ausbildung erfolgt i.d.R. in den Kliniken der Stiftung Mathias-Spital Rheine sowie ggf. weiteren Einrichtungen. Nähere Informationen erhalten Sie über die zu unserer Stiftung gehörigeAkademie der Stiftung Mathias-Spital Rheine unter folgendem Link: https://www.mathias-bildung.de/
Herr Bernhard Dierkes
Patientenfürsprecher
Große Str. 41
49477 Ibbenbüren
Phone:
05451
-888-66
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Herr Werner Lehmann
Patientenfürsprecher
Große Str. 41
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-781-01
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Herr Wolfgang Pohle
Patientenfürsprecher
Große Str. 41
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05451
-142-02
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Frau Beverley Mazanowski LL. M.
Qualitätsmanagementbeauftragte
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05971
-42-8555
Mail:
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Herr Florian Schreiber M.Sc.
Qualitätsmanagementbeauftragter
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Phone:
05971
-42-8556
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Frau Britta Berlekamp M.A.
Leiterin Zentralbereich Qualitätsmanagement/Risikomanagement/Organisationsentwicklung (QM/RM/OE)
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05971
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Frau Andrea Lüttmann
Leitung des Sozialdienstes und des Entlassmanagements
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-42-2922
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Frau Karin Christian MBA
Pflegedirektorin Stiftung Mathias-Spital Rheine
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Frau Kornelia Marcinek Dipl. Pflegewirtin (FH)
stellvertretende Pflegedirektorin Stiftung Mathias-Spital Rheine
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Herr Christian Gutendorf
Kaufmännischer Direktor Klinikum Ibbenbüren
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-52-2012
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Herr Dipl.-Kfm. Dietmar Imhorst
Vorstandsvorsitzender Stiftung Mathias-Spital Rheine
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-42-7000
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Herr Dr. med. Ludger Reekers
Ärztlicher Direktor Klinikum Ibbenbüren, Chefarzt der Klinik für Allgemein- und Viszeralchirurgie
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Certified until: 07.2027
Certified until: 07.2027
Certified until: 03.2027
Certified until: 12.2027