Matthias Müller
Kaufmännischer Geschäftsführer
Benekestr. 2 - 8
61231 Bad Nauheim
Phone:
06032
-996-2303
Mail:
ed.kinilk-ffohkcrek@gnutielstfeahcseg
Lisa Weil
Abteilungsleitung QM
Benekestr. 2 - 8
61231 Bad Nauheim
Phone:
06032
-996-2704
Mail:
ed.kinilk-ffohkcrek@liew.l
Qualitätsmanagement, Abteilungsdirektoren, Pflegedienstleitung, Beauftragter der obersten Leitung, Qualitätsmanagement-Bereichsverantwortliche
Conference frequency: jährlich
Hossein-Ardeschir Ghofrani
Ärztlicher Geschäftsführer
Benekestr. 2-8
61231 Bad Nauheim
Phone:
06032
-996-2188
Fax: 06032-996-2618
Mail:
ed.kinilk-ffohkcrek@inarfohg.h
Die Risikosteuergruppe setzt sich aus dem technischen, kaufmännischen und klinischen Risikomanagement zusammen. Darüber hinaus ist die Risikokommission interprofessionell und interdisziplinär besetzt.
Conference frequency: quartalsweise
No. | Explanation |
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RM01 |
Comprehensive quality and/or risk management documentation (QM/RM documentation) is available QM-Konzept; Risikomanagement-Handbuch; Risikokatalog; Risikobericht (19.04.2022) |
RM02 |
Regular further education and training measures |
RM03 |
Employee surveys |
RM04 |
Clinical emergency management VA Notfallmanagement (15.10.2018) |
RM05 |
Pain management VA Schmerzmanagement (04.05.2018) |
RM06 |
Fall prophylaxis VA Vermeidung von Sturzereignissen (08.10.2019) |
RM07 |
Use of a standardised concept for pressure ulcer prophylaxis (e.g. “Expert Standard for Pressure Ulcer Prophylaxis in Nursing”) VA Dekubitusprophylaxe (08.10.2019) |
RM08 |
Regulated handling of custodial measures VA Freiheitsentziehende Maßnahmen (15.11.2019) |
RM09 |
Regulated handling of occurring malfunctions of devices Organisationshandbuch Medizinprodukte und Medizintechnik (31.03.2021) |
RM10 |
Structured implementation of interdisciplinary case discussions/conferences Case review conference
|
RM12 |
Use of standardised information sheets |
RM13 |
Application of standardised surgical check lists |
RM14 |
Preoperative summary of predictable critical surgical steps, surgical time and expected blood loss OP-Checkliste, Team Time-Out (16.03.2017) |
RM15 |
Preoperative, complete presentation of necessary findings OP-Checkliste, Team Time-Out (16.03.2017) |
RM16 |
Procedure to avoid procedural and patient mix-ups OP Checkliste, VA Patientenidentifikationsarmbänder, VA Lenkung von Fehlern, Risiken, Vorbeugungs- und Korrekturmaßnahmen (12.05.2021) |
RM17 |
Standards for recovery and postoperative care Behandlungspfade (29.05.2017) |
RM18 |
Discharge management VA Sozialdienst/AHB (04.05.2021) |
Conference frequency: monatlich
- Erstellung oder Aktualisierung von Verfahrensanweisungen - Prozessoptimierungen - Überprüfung von Prozessen im Rahmen von internen Audits - Sensibilisierung bzw. Schulung der Mitarbeiter - Anschaffung neuer Medizingeräte
No. | Explanation |
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IF01 |
Documentation and procedural instructions for handling the error reporting system are available As of: 28.06.2021 |
IF02 |
Internal evaluation of the received reports taken jährlich |
IF03 |
Training of employees in handling the error reporting system and in implementing the findings from the error reporting system taken bei Bedarf |
Conference frequency: monatlich
No. | Explanation |
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Other |
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EF01 |
CIRS AINS (Professional Association of German Anaesthetists and German Society for Anaesthesiology and Intensive Care Medicine, German Medical Association, National Association of Statutory Health Insurance Doctors) |