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Harzklinikum Dorothea Christiane Erxleben GmbH, Standort Blankenburg

Harzklinikum Dorothea Christiane Erxleben GmbH, Standort Blankenburg
Harzklinikum Dorothea Christiane Erxleben GmbH, Standort Blankenburg

Thiestraße 7 - 10
38889 Blankenburg

Phone: 03946-9090
Mail: moc.mukinilkzrah@ofni moc.mukinilkzrah@ofni moc.mukinilkzrah@ofni

  • Number of beds: 154
  • Number of specialist departments: 2
  • Number of inpatient cases: 1.801
  • Number of partial inpatient cases: 152
  • Number of outpatient cases: 2.514
  • Hospital owners: Landkreis Harz
  • Type of provider: öffentlich
  • Academic teaching hospital
      • Otto-von-Guericke-Universität Magdeburg
External comparative quality assurance
Further information
  • External quality assurance according to state law
    No participation
  • Quality of participation in the Disease Management Programme (DMP)
    No participation
  • Implementation of the minimum quantity agreement
    No participation
  • Implementation of resolutions of the Federal Joint Committee on quality assurance (G-BA)
    No participation
  • Clarifying chat completed: no
  • Clarifying chat not completed: no
  • No participation in clarifying chat: no
  • Notification of non-fulfilment of nursing care not made: no
quarter Q1
Erwachsenenpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 96,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 97,89 %
Pflegefachpersonen ja 96,35 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 100,08 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten nein 85,08 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 99,9 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 101,45 %
Night shift
Compliance with minimum requirements yes
Minimum requirement (full-time staff) 103
Current staffing levels (full-time staff) 136
Number of nights, subject to the minimum requirement 1

quarter Q2
Erwachsenenpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 94,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 100 %
Pflegefachpersonen nein 92,93 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 100,17 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 96,19 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 103,59 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen nein 91,42 %
Night shift
Compliance with minimum requirements no
Minimum requirement (full-time staff) 103
Current staffing levels (full-time staff) 130
Number of nights, subject to the minimum requirement 91

quarter Q3
Erwachsenenpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 90,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 96,09 %
Pflegefachpersonen ja 92,61 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 100 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten nein 62,89 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 100,01 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen nein 78,61 %
Night shift
Compliance with minimum requirements no
Minimum requirement (full-time staff) 103
Current staffing levels (full-time staff) 129
Number of nights, subject to the minimum requirement 92

quarter Q4
Erwachsenenpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 89,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 97,57 %
Pflegefachpersonen ja 93,71 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 99,8 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten nein 54,19 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 100,07 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen nein 63,76 %
Night shift
Compliance with minimum requirements no
Minimum requirement (full-time staff) 103
Current staffing levels (full-time staff) 130
Number of nights, subject to the minimum requirement 92
Number Group
11 Medical specialists (m/f) , psychological psychotherapists (m/f) and child and adolescent psychotherapists (m/f) who are subject to the obligation to undergo further training*
11 Number of medical specialists (m/f) from no. 1 who have completed a five-year period of further training and are therefore subject to the obligation to provide evidence
11 Number of those persons from no. 2 who have provided proof of further training according to Article 3 of the G-BA regulations
* according to the “Provisions of the Joint Federal Committee for the Further Training of Medical Specialists (m/f), Psychological Psychotherapists (m/f) and Child and Adolescent Psychotherapists (m/f) in Hospitals”

According to Section 4 (2) of the Quality Management Guideline, facilities must provide for the prevention of and intervention in cases of violence and abuse as part of their internal quality management. The aim is to prevent, recognise and respond appropriately to abuse and violence, particularly against vulnerable patient groups such as children and adolescents or people in need of help, and also to prevent it within the facility. The respective procedure is aligned with the size of the facility, the range of services and the patients in order to define customised solutions for sensitising the teams as well as other suitable preventative and interventional measures. These may include information materials, contact addresses, training/education, codes of conduct, recommendations for action/intervention plans or comprehensive protection concepts.

Gemäß Teil A § 4 Absatz 2 in Verbindung mit Teil B Abschnitt I § 1 der Qualitätsmanagement-Richtlinie haben sich Einrichtungen, die Kinder und Jugendliche versorgen, gezielt mit der Prävention von und Intervention bei (sexueller) Gewalt und Missbrauch bei Kindern und Jugendlichen zu befassen (Risiko- und Gefährdungsanalyse) und – der Größe und Organisationsform der Einrichtung entsprechend – konkrete Schritte und Maßnahmen abzuleiten (Schutzkonzept). In diesem Abschnitt geben Krankenhäuser, die Kinder und Jugendliche versorgen, an, ob sie gemäß Teil A § 4 Absatz 2 in Verbindung mit Teil B Abschnitt I § 1 der Qualitätsmanagement-Richtlinie ein Schutzkonzept gegen (sexuelle) Gewalt bei Kindern und Jugendlichen aufweisen.
  • Drug commission
  • Bereitstellung einer geeigneten Infrastruktur zur Sicherstellung einer fehlerfreien Zubereitung
  • Zubereitung durch pharmazeutisches Personal
  • Anwendung von gebrauchsfertigen Arzneimitteln bzw. Zubereitungen
  • Aushändigung von arzneimittelbezogenen Informationen für die Weiterbehandlung und Anschlussversorgung der Patientin oder des Patienten im Rahmen eines (ggf. vorläufigen) Entlassbriefs
  • Aushändigung des Medikationsplans
  • bei Bedarf Arzneimittel-Mitgabe oder Ausstellung von Entlassrezepten
The instruments and measures to promote drug therapy safety are presented with a focus on the typical procedures of the medication process in inpatient patient care. A special feature of the medication process in the inpatient environment is the transition management during admission and discharge. The instruments and measures listed below address structural elements, e.g. special IT equipment and work materials, as well as process aspects, such as work descriptions for particularly risky process steps or concepts for securing typical risk situations . In addition, proven measures to avoid or learn from medication errors can be specified. The hospital presents here which aspects it has already dealt with and which measures it has specifically implemented. The following aspects can be presented, if necessary using free text fields:
- Admission to hospital, including anamnesis
; Instruments and measures are presented for determining the old medication (drug history), the subsequent clinical assessment and the switch to the medication available in the hospital (house list), as well as for documenting both the patient's original medication and that for hospital treatment adapted medication.
- Medication process in the hospital
In this context, the following sub-processes are assumed as examples: drug history - prescription - patient information - drug delivery - drug use - documentation - therapy monitoring - result assessment. Instruments and measures for safe medication prescription can be presented, e.g. B. in terms of readability, clarity and completeness of the documentation, but also in terms of area of ​​application, effectiveness, benefit-risk ratio, tolerability (including potential contraindications, interactions, etc.) and resource considerations. Information can also be provided to support reliable medication ordering, delivery and use or administration.
- Discharge
In particular, the measures taken by hospitals can be presented to ensure that information on drug therapy is structured and passed on to doctors and physicians providing further treatment, as well as the appropriate provision of patients with drug information, medication plans and medications. Drug prescriptions are made.
AMTS is the totality of measures to ensure an optimal medication process with the aim of reducing medication errors and thus avoidable risks for patients during drug therapy. A prerequisite for the successful implementation of these measures is that AMTS is practised as an integral part of daily routine in an interdisciplinary and multi-professional approach.
Job
Explanation

Explanation

Training in other healing professions
Comment

Die Ausbildung der Gesundheits- und Krankenpfleger(innen) erfolgt am Standort in Quedlinburg. In der Praxis werden die Schüler jedoch auch am Standort Blankenburg eingesetzt.

Petra Marquardt

Patientenfürsprecherin

Thiestraße 7 - 10
38889 Blankenburg

Phone: 03943 -61-1130
Mail: moc.mukinilkzrah@rehcerpsreufnetneitap

Juliane Michaelis

Qualitätsmanagement

Thiestraße 7 - 10
38889 Blankenburg

Phone: 03943 -61-1214
Mail: moc.mukinlkzrah@mq

Juliane Michaelis

Leiterin Qualitätsmanagement

Thiestraße 7 - 10
38889 Blankenburg

Phone: 03946 -909-1704
Mail: moc.mukinilkzrah@mq

Karsta Wagner

Leiterin Krankenhausapotheke

Thiestraße 7 - 10
38889 Blankenburg

Phone: 03943 -61-1510
Mail: moc.mukinilkzrah@rengaw.atsrak

Frau Kerstin Linke

Teamleiter Patientenbegleitdienst und Vorsitzende der Schwerbehindertenvertretung

Thiestraße 7 - 10
38889 Blankenburg

Phone: 03943 -613769-
Mail: moc.mukinilkzrah@eknil.nitsrek

Thiestraße 7 - 10
38889 Blankenburg

Phone: 03946-9090
Mail: moc.mukinilkzrah@ofni

Bettina Müller

Pflegedienstleiterin

Thiestraße 7 - 10
38889 Blankenburg

Phone: 03944 -96-2230
Mail: moc.mukinilkzrah@relleum.anitteb

Klaas-Konrad Behrens

Kaufmännischer Direktor

Thiestraße 7 - 10
38889 Blankenburg

Phone: 03946 -909-1701
Mail: moc.mukinilkzrah@fg-oreub

Dr. med. Matthias Voth

Geschäftsführer

Thiestraße 7 - 10
38889 Blankenburg

Phone: 03946 -909-1701
Mail: moc.mukinilkzrah@fg-oreub

Dr. med. Christian Algermissen

Chefarzt

Thiestraße 7 - 10
38889 Blankenburg

Phone: 03944 -96-2208
Mail: moc.mukinilkzrah@nessimregla.naitsirhc

IK: 261500984

Location number: 771014000