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Universitätsklinikum Münster

Albert-Schweitzer-Campus 1
48149 Münster

Phone: 0251-83-55555
Mail: ed.retsneumku@ofni ed.retsneumku@ofni ed.retsneumku@ofni

  • Number of beds: 1.513
  • Number of specialist departments: 46
  • Number of inpatient cases: 49.233
  • Number of partial inpatient cases: 5.453
  • Number of outpatient cases: 365.086
  • Hospital owners: Land Nordrhein-Westfalen
  • Type of provider: öffentlich
  • University Hospital
External comparative quality assurance
Further information
  • External quality assurance according to state law
    No participation
  • Quality of participation in the Disease Management Programme (DMP)
    No participation
Quantity performed 160
Exception? No exception
Quantity performed 518
Exception? No exception
Quantity performed 66
Exception? No exception
Quantity performed 105
Exception? No exception
Quantity performed 57
Exception? No exception
Quantity performed 43
Exception? No exception
Quantity performed 71
Exception? No exception
Quantity performed 83
Exception? No exception
Quantity performed 24
Exception? No exception
Strukturelle Veränderung: Wechsel der Klinik- und Sektionsleitung in 2024
Overall result forecast presentation: yes
Quantity performed reporting year: 160
Quantity forecast year: 160
Examination by state associations? yes
Exemption? yes
Result of the examination by the federal state authorities? yes
Transitional arrangement? no
Overall result forecast presentation: yes
Quantity performed reporting year: 518
Quantity forecast year: 529
Examination by state associations? yes
Exemption? yes
Result of the examination by the federal state authorities? yes
Transitional arrangement? no
Overall result forecast presentation: yes
Quantity performed reporting year: 66
Quantity forecast year: 61
Examination by state associations? yes
Exemption? yes
Result of the examination by the federal state authorities? yes
Transitional arrangement? no
Overall result forecast presentation: yes
Quantity performed reporting year: 105
Quantity forecast year: 103
Examination by state associations? yes
Exemption? yes
Result of the examination by the federal state authorities? yes
Transitional arrangement? no
Overall result forecast presentation: yes
Quantity performed reporting year: 57
Quantity forecast year: 65
Examination by state associations? yes
Exemption? yes
Result of the examination by the federal state authorities? yes
Transitional arrangement? no
Overall result forecast presentation: yes
Quantity performed reporting year: 43
Quantity forecast year: 50
Examination by state associations? yes
Exemption? yes
Result of the examination by the federal state authorities? yes
Transitional arrangement? no
Overall result forecast presentation: yes
Quantity performed reporting year: 71
Quantity forecast year: 72
Examination by state associations? yes
Exemption? yes
Result of the examination by the federal state authorities? yes
Transitional arrangement? no
Overall result forecast presentation: yes
Quantity performed reporting year: 83
Quantity forecast year: 71
Examination by state associations? yes
Exemption? yes
Result of the examination by the federal state authorities? yes
Transitional arrangement? no
Overall result forecast presentation: yes
Quantity performed reporting year: 24
Quantity forecast year: 44
Examination by state associations? yes
Exemption? yes
Result of the examination by the federal state authorities? yes
Transitional arrangement? no
No. Explanation
CQ01 Quality assurance measures for inpatient care with the indication abdominal aortic aneurysm
CQ02 Quality assurance measures for the inpatient care of children and adolescents with haemato-oncological diseases
CQ03 Quality assurance measures for the implementation of positron emission tomography (PET) in hospitals for the indications non-small-cell lung cancer (NSCLC) and solid pulmonary nodules
CQ05 Measures for quality assurance in the care of pre-term and full-term neonates – Perinatal Centre LEVEL 1
CQ08 Measures for quality assurance of cardiac surgery care in children and adolescents according to Article 136, para. 1, sentence 1, no. 2 of the SGB V
CQ24 Quality assurance measures for allogeneic stem cell transplantation for multiple myeloma (valid until 30 June 2022)
CQ25 Measures for quality assurance in the performance of minimally invasive heart valve interventions pursuant to Article 136, para. 1, sentence 1, number 2 for hospitals licensed in accordance with Article 108 of the SGB V
  • Clarifying chat completed: no
  • Clarifying chat not completed: no
  • No participation in clarifying chat: no
  • Notification of non-fulfilment of nursing care not made: yes
quarter Q1
Erwachsenenpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements no
Level of implementation 117,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 95 %
Pflegefachpersonen ja 129,14 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 111,73 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 99,61 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 114,67 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 104,5 %
Night shift
Compliance with minimum requirements no
Minimum requirement (full-time staff) 65
Current staffing levels (full-time staff) 69
Number of nights, subject to the minimum requirement 91
Psychosomatik
Day shift
Compliance with minimum requirements no
Level of implementation 141,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 113,22 %
Pflegefachpersonen ja 179,29 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 99,92 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 96,36 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 104,48 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 104,82 %
Kinder und Jugendpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements no
Level of implementation 116,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 128,22 %
Pflegefachpersonen und Erziehungsdienst ja 116,76 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen (dazu zählen alle Kinder- und Jugendlichenpsychotherapeutinnen und -psychotherapeuten) ja 114,15 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 108,51 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 107,93 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 117,31 %
Night shift
Compliance with minimum requirements no
Minimum requirement (full-time staff) 58
Current staffing levels (full-time staff) 62
Number of nights, subject to the minimum requirement 91

quarter Q2
Erwachsenenpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements no
Level of implementation 118,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 98,86 %
Pflegefachpersonen ja 130,54 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 100,95 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 96,14 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 119,62 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 124,1 %
Night shift
Compliance with minimum requirements no
Minimum requirement (full-time staff) 65
Current staffing levels (full-time staff) 69
Number of nights, subject to the minimum requirement 91
Psychosomatik
Day shift
Compliance with minimum requirements no
Level of implementation 134,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 108,74 %
Pflegefachpersonen ja 168,87 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 99,86 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 97,64 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 111,16 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 96,42 %
Kinder und Jugendpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements no
Level of implementation 113,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 139 %
Pflegefachpersonen und Erziehungsdienst ja 110,95 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen (dazu zählen alle Kinder- und Jugendlichenpsychotherapeutinnen und -psychotherapeuten) ja 102,31 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 113,11 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 95,07 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 114,66 %
Night shift
Compliance with minimum requirements no
Minimum requirement (full-time staff) 58
Current staffing levels (full-time staff) 64
Number of nights, subject to the minimum requirement 91

quarter Q3
Erwachsenenpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements no
Level of implementation 117,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 106,98 %
Pflegefachpersonen ja 129,83 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 94,87 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 93,22 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 104,15 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 101,42 %
Night shift
Compliance with minimum requirements no
Minimum requirement (full-time staff) 65
Current staffing levels (full-time staff) 77
Number of nights, subject to the minimum requirement 92
Psychosomatik
Day shift
Compliance with minimum requirements no
Level of implementation 139,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 111,5 %
Pflegefachpersonen ja 180,68 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 96,14 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 90,33 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 120,07 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 100,16 %
Kinder und Jugendpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements no
Level of implementation 119,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 100,46 %
Pflegefachpersonen und Erziehungsdienst ja 127,88 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen (dazu zählen alle Kinder- und Jugendlichenpsychotherapeutinnen und -psychotherapeuten) ja 101,1 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 109,42 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 90,38 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 108,86 %
Night shift
Compliance with minimum requirements no
Minimum requirement (full-time staff) 58
Current staffing levels (full-time staff) 63
Number of nights, subject to the minimum requirement 92

quarter Q4
Erwachsenenpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements no
Level of implementation 122,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 99,38 %
Pflegefachpersonen ja 140,11 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 99,58 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 91,32 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 91,91 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 116,6 %
Night shift
Compliance with minimum requirements no
Minimum requirement (full-time staff) 65
Current staffing levels (full-time staff) 72
Number of nights, subject to the minimum requirement 92
Psychosomatik
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 125,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 109,91 %
Pflegefachpersonen ja 156,85 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 103,17 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 90,18 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten nein 31,24 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 101,12 %
Kinder und Jugendpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements no
Level of implementation 121,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 132,19 %
Pflegefachpersonen und Erziehungsdienst ja 125,34 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen (dazu zählen alle Kinder- und Jugendlichenpsychotherapeutinnen und -psychotherapeuten) ja 107,93 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 106,79 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 96,93 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 111,98 %
Night shift
Compliance with minimum requirements no
Minimum requirement (full-time staff) 58
Current staffing levels (full-time staff) 62
Number of nights, subject to the minimum requirement 92

Full record of compliance maintained

Number of days shown 366
Days of non-performance 0
Number of minimum requirements not met 0
Specific minimum requirements
Minimum requirement Days of non-performance
Doctor on duty 0
Supervision by a medical specialist 0
Geriatric expertise 0
Operating room equipment 0
Post-operative physiotherapy 0
Independent organisational unit 0
Minimum requirements for process quality
Minimum requirement Days of non-performance
SOP: Surgical procedures 0
SOP: Perioperative Planning 0
SOP: Capacity to consent 0
Standard Operating Procedure for the Management of Anticoagulants 0
SOP: Ortho-geriatric Care 0
SOP: Physiotherapy Measures 0
SOP: Patient-centred blood management 0
Number Group
579 Medical specialists (m/f) , psychological psychotherapists (m/f) and child and adolescent psychotherapists (m/f) who are subject to the obligation to undergo further training*
158 Number of medical specialists (m/f) from no. 1 who have completed a five-year period of further training and are therefore subject to the obligation to provide evidence
70 Number of those persons from no. 2 who have provided proof of further training according to Article 3 of the G-BA regulations
* according to the “Provisions of the Joint Federal Committee for the Further Training of Medical Specialists (m/f), Psychological Psychotherapists (m/f) and Child and Adolescent Psychotherapists (m/f) in Hospitals”

According to Section 4 (2) of the Quality Management Guideline, facilities must provide for the prevention of and intervention in cases of violence and abuse as part of their internal quality management. The aim is to prevent, recognise and respond appropriately to abuse and violence, particularly against vulnerable patient groups such as children and adolescents or people in need of help, and also to prevent it within the facility. The respective procedure is aligned with the size of the facility, the range of services and the patients in order to define customised solutions for sensitising the teams as well as other suitable preventative and interventional measures. These may include information materials, contact addresses, training/education, codes of conduct, recommendations for action/intervention plans or comprehensive protection concepts.

  • Liegt schriftlich vor.
Gemäß Teil A § 4 Absatz 2 in Verbindung mit Teil B Abschnitt I § 1 der Qualitätsmanagement-Richtlinie haben sich Einrichtungen, die Kinder und Jugendliche versorgen, gezielt mit der Prävention von und Intervention bei (sexueller) Gewalt und Missbrauch bei Kindern und Jugendlichen zu befassen (Risiko- und Gefährdungsanalyse) und – der Größe und Organisationsform der Einrichtung entsprechend – konkrete Schritte und Maßnahmen abzuleiten (Schutzkonzept). In diesem Abschnitt geben Krankenhäuser, die Kinder und Jugendliche versorgen, an, ob sie gemäß Teil A § 4 Absatz 2 in Verbindung mit Teil B Abschnitt I § 1 der Qualitätsmanagement-Richtlinie ein Schutzkonzept gegen (sexuelle) Gewalt bei Kindern und Jugendlichen aufweisen.
  • Drug commission

QM-Plattform Nexus Curator

07.10.2025

QM-Plattform Nexus Curator

07.10.2025

  • Bereitstellung einer geeigneten Infrastruktur zur Sicherstellung einer fehlerfreien Zubereitung
  • Zubereitung durch pharmazeutisches Personal
  • Anwendung von gebrauchsfertigen Arzneimitteln bzw. Zubereitungen
  • elektronische Unterstützung bei der Bestellung
  • Fallbesprechungen
  • Maßnahmen zur Vermeidung von Arzneimittelverwechslung
  • Spezielle AMTS-Visiten (z. B. pharmazeutische Visiten, antibiotic stewardship, Ernährung)
  • Teilnahme an einem einrichtungsübergreifenden Fehlermeldesystem (siehe Kapitel 12.2.3.2)
  • Aushändigung von arzneimittelbezogenen Informationen für die Weiterbehandlung und Anschlussversorgung der Patientin oder des Patienten im Rahmen eines (ggf. vorläufigen) Entlassbriefs
  • Aushändigung von Patienteninformationen zur Umsetzung von Therapieempfehlungen
  • Aushändigung des Medikationsplans
  • bei Bedarf Arzneimittel-Mitgabe oder Ausstellung von Entlassrezepten
The instruments and measures to promote drug therapy safety are presented with a focus on the typical procedures of the medication process in inpatient patient care. A special feature of the medication process in the inpatient environment is the transition management during admission and discharge. The instruments and measures listed below address structural elements, e.g. special IT equipment and work materials, as well as process aspects, such as work descriptions for particularly risky process steps or concepts for securing typical risk situations . In addition, proven measures to avoid or learn from medication errors can be specified. The hospital presents here which aspects it has already dealt with and which measures it has specifically implemented. The following aspects can be presented, if necessary using free text fields:
- Admission to hospital, including anamnesis
; Instruments and measures are presented for determining the old medication (drug history), the subsequent clinical assessment and the switch to the medication available in the hospital (house list), as well as for documenting both the patient's original medication and that for hospital treatment adapted medication.
- Medication process in the hospital
In this context, the following sub-processes are assumed as examples: drug history - prescription - patient information - drug delivery - drug use - documentation - therapy monitoring - result assessment. Instruments and measures for safe medication prescription can be presented, e.g. B. in terms of readability, clarity and completeness of the documentation, but also in terms of area of ​​application, effectiveness, benefit-risk ratio, tolerability (including potential contraindications, interactions, etc.) and resource considerations. Information can also be provided to support reliable medication ordering, delivery and use or administration.
- Discharge
In particular, the measures taken by hospitals can be presented to ensure that information on drug therapy is structured and passed on to doctors and physicians providing further treatment, as well as the appropriate provision of patients with drug information, medication plans and medications. Drug prescriptions are made.
AMTS is the totality of measures to ensure an optimal medication process with the aim of reducing medication errors and thus avoidable risks for patients during drug therapy. A prerequisite for the successful implementation of these measures is that AMTS is practised as an integral part of daily routine in an interdisciplinary and multi-professional approach.
Job
Explanation

Explanation

Explanation

siehe: https://www.medizin.uni-muenster.de/fakultaet/studium.html

Explanation

Mitarbeit an zahlreichen Verbundforschungsprojekten, EU-Projekten, Kompetenznetzen, anderen Netzwerken etc. siehe: https://www.medizin.uni-muenster.de/fakultaet/forschung/verbundforschung.html

Explanation

Kontakt: https://www.medizin.uni-muenster.de/zks/das-zks/

Explanation

Kontakt: https://www.medizin.uni-muenster.de/zks/das-zks/

Explanation

Uni- als auch multizentrische Studien werden initiiert. Es bestehen Beteiligungen an und Leitungen von uni- als auch multizentrischen klinisch-wissenschaftlichen Studien. Kontakt: https://www.medizin.uni-muenster.de/zks/das-zks/

Explanation

Zahlreiche Herausgeberschaften und Mitherausgeberschaften in wissenschaftlichen Journalen/Lehrbüchern sowie weit über 100 Mitgliedschaften in Editorial oder Advisory Boards

Explanation

siehe: https://www.medizin.uni-muenster.de/fakultaet/forschung/foerderung-karriere/promotion-organisieren/

Training in other healing professions
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Prof. Dr. Dr. Gerhard Brodner

Patientenfürsprecher

Albert-Schweitzer-Campus 1
48149 Münster

Phone: 0251 -8354545-
Mail: ed.retsneum@ehcarpsreufnetneitap

Prof. Dr. Thomas Prien

Patientenfürsprecher

Albert-Schweitzer-Campus 1
48149 Münster

Phone: 0251 -8354545-
Mail: ed.retsneum@ehcarpsreufnetneitap

Norbert Schöppner

Patientenfürsprecher, Amtsrichter a.D.

Albert-Schweitzer-Campus 1
48149 Münster

Phone: 0251 -8354545-
Mail: ed.retsneum@ehcarpsreufnetneitap

Iris Zander

Ansprechpartnerin

Albert-Schweitzer-Campus 1
48149 Münster

Phone: 0251 -83-58500
Mail: ed.retsneumku@kitirkdnubol

Christina Kötting

Ansprechpartnerin

Albert-Schweitzer-Campus 1
48149 Münster

Phone: 0251 -83-58500
Mail: ed.retsneumku@kitirkdnubol

Julius Frische

Ansprechpartner

Albert-Schweitzer-Campus 1
48149 Münster

Phone: 0251 -83-58500
Mail: ed.retsneumku@kitirkdnubol

Helene Grad

Leitung des Geschäftsbereiches ZQRM

Albert-Schweitzer-Campus 1
48149 Münster

Phone: 0251 -83-52028
Mail: ed.retsneumku@mrqz

Dr. rer. nat. Christoph Klaas

Apothekenleiter

Albert-Schweitzer-Campus 1
48149 Münster

Phone: 0251 -83-48843
Mail: ed.retsneumku@saalk.hpotsirhc

Vogelpohl Lydia

Vertrauensfrau der schwerbehinderten Beschäftigten

Albert-Schweitzer-Campus 1
48149 Münster

Phone: 0251 -83-55969
Mail: ed.retsneumku@gnutertrevnetrednihebrewhcs

Albert-Schweitzer-Campus 1
48149 Münster

Phone: 0251-83-55555
Mail: ed.retsneumku@ofni

Thomas van den Hooven

Pflegedirektor

Albert-Schweitzer-Campus 1
48149 Münster

Phone: 0251 -83-48022
Mail: ed.retsneumku@nevoohnednav.samoht

Dr. rer.pol. Christoph Hoppenheit

Kaufmännischer Direktor

Albert-Schweitzer-Campus 1
48149 Münster

Phone: 0251 -83-55802
Mail: ed.retsneumku@tiehneppoH.hpotsirhC

Helene Grad

Leiterin Zentrales Qualitäts- u. klinisches Risikomanagement

Albert-Schweitzer-Campus 1
48149 Münster

Phone: 0251 -83-52028
Mail: ed.retsneumku@darG.eneleH

Univ.-Prof. Dr. med. Alex W. Friedrich

Ärztlicher Direktor ab 01.01.2022

Albert-Schweitzer-Campus 1
48149 Münster

Phone: 0251 -83-52020
Mail: ed.retsneumku@rotkerid.rehciltzrea

IK: 260550131

Location number: 772432000

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