Straße des Friedens 122
07548 Gera
Phone:
0365-8280
Fax:
0365-828-8195
Mail:
ed.hrs@ofni
Quantity performed | 303 |
Exception? | No exception |
Quantity performed | 27 |
Exception? | No exception |
Quantity performed | 1 |
Exception? | No exception |
Notfallversorgung mit sofortiger Verlegung |
Quantity performed | 73 |
Exception? | No exception |
Overall result forecast presentation: | yes |
Quantity performed reporting year: | 303 |
Quantity forecast year: | 327 |
Examination by state associations? | yes |
Exemption? | yes |
Result of the examination by the federal state authorities? | yes |
Transitional arrangement? | no |
Overall result forecast presentation: | yes |
Quantity performed reporting year: | 27 |
Quantity forecast year: | 30 |
Examination by state associations? | yes |
Exemption? | yes |
Result of the examination by the federal state authorities? | yes |
Transitional arrangement? | no |
Overall result forecast presentation: | yes |
Quantity performed reporting year: | 73 |
Quantity forecast year: | 65 |
Examination by state associations? | yes |
Exemption? | yes |
Result of the examination by the federal state authorities? | yes |
Transitional arrangement? | no |
Overall result forecast presentation: | yes |
Quantity performed reporting year: | 414 |
Quantity forecast year: | 376 |
Examination by state associations? | yes |
Exemption? | yes |
Result of the examination by the federal state authorities? | yes |
Transitional arrangement? | no |
Overall result forecast presentation: | yes |
Quantity performed reporting year: | 95 |
Quantity forecast year: | 91 |
Examination by state associations? | yes |
Exemption? | yes |
Result of the examination by the federal state authorities? | yes |
Transitional arrangement? | no |
No. | Explanation |
---|---|
CQ01 | Quality assurance measures for inpatient care with the indication abdominal aortic aneurysm |
CQ06 | Measures for quality assurance in the care of pre-term and full-term neonates – Perinatal Centre LEVEL 2 |
CQ25 | Measures for quality assurance in the performance of minimally invasive heart valve interventions pursuant to Article 136, para. 1, sentence 1, number 2 for hospitals licensed in accordance with Article 108 of the SGB V |
Number | Group |
---|---|
237 | Medical specialists (m/f) , psychological psychotherapists (m/f) and child and adolescent psychotherapists (m/f) who are subject to the obligation to undergo further training* |
180 | Number of medical specialists (m/f) from no. 1 who have completed a five-year period of further training and are therefore subject to the obligation to provide evidence |
167 | Number of those persons from no. 2 who have provided proof of further training according to Article 3 of the G-BA regulations |
According to Section 4 (2) of the Quality Management Guideline, facilities must provide for the prevention of and intervention in cases of violence and abuse as part of their internal quality management. The aim is to prevent, recognise and respond appropriately to abuse and violence, particularly against vulnerable patient groups such as children and adolescents or people in need of help, and also to prevent it within the facility. The respective procedure is aligned with the size of the facility, the range of services and the patients in order to define customised solutions for sensitising the teams as well as other suitable preventative and interventional measures. These may include information materials, contact addresses, training/education, codes of conduct, recommendations for action/intervention plans or comprehensive protection concepts.
bestehende VA: Hinweis 10-Kindesmißbrauch; Umgang mit eskalierenden Situationen in denen Gewalt und Aggression zur Gefährdung von Patienten und Mitarbeitern führen kann; VA Umgang mit Kindeswohlgefährdung
Bei Verdacht auf Kindeswohlgefährdung findet eine fallbezogene Sensibilisierung der Patient/-innen, Angehörigen und Mitarbeiter/-innen statt.
Im Rahmen von Teambesprechungen findet eine regelmäßige Sensibilisierung der Mitarbeiter/-innen zur Thematik statt. Die Aufklärung der Mitarbeiter/-innen erfolgt über Fortbildungen, Schulungen, Teambesprechungen und Fallvorstellungen. Die Aufklärung der Patienten und deren Angehörige erfolgt über Beratungs-, sowie Aufklärungsgespräche.
Es gibt ein klinikübergreifendes Beschwerdemanagement, sowie eine/-n Beschwerdemanagementbeauftragte/-n. Der Ablauf bei einer Beschwerde ist klar definiert und für alle Mitarbeiter/-innen in einer Verfahrensanweisung festgelegt. Beschwerden können persönlich, telefonisch, schriftlich und per E-Mail gemeldet
werden. Im Schutzkonzept sind die Kontaktdaten externer Anlaufstellen zur Beschwerde aufgeführt.
Bei Einstellung neuer Mitarbeiter/-innen wird ein erweitertes Führungszeugnis
zur Eignungsprüfung angefordert.
Der Interventionsplan ist in einer Verfahrensanweisung festgelegt
Supervision und Hausinterne Ansprechpartner/ Seelsorge
Die Handlungsempfehlung ist in einer Verfahrensanweisung festgelegt
Training of employees on AMTS related topics
Konzept QualitätsmanagementPflegekonzept allgemeinVA Führen und Anlegen der KrankenhausdokumentationVA Pflegemaßnahmenscore
03.08.2023
Electronic support for the admission and anamnesis process (e.g. import of patient master data or medication plans, use of a drug knowledge database, input screen for drugs or anamnesis information)
Konzept QualitätsmanagementPflegekonzept allgemeinVA Führen und Anlegen der KrankenhausdokumentationVA Pflegemaßnahmenscore
03.08.2023
Possibility of electronic prescription i.e. structured entry of active substances (or name of the preparation), form, dose, dose frequency (e.g. in the HIS, in prescription software)
Provision of one or more electronic drug information systems (e.g. Lauer-Taxe®, ifap klinikCenter®, Gelbe Liste®, Fachinfo-Service®)
FL04 - Project-related cooperation with colleges and universities
Dozenturen und Lehraufträge bestehen für Chef- und Oberärzte: an der Universität Magdeburg; an der Friedrich- Schiller Universität Jena; an der Universität Duisburg-Essen; an der Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg, an der Universität in Genf, an der Prof. Philipps-Univers. Marburg, uvm
Im Jahr 2023 hatten wir: 37 Studierende im PJ und 26 Studierende in Famulaturen bei uns am SRH Wald-Klinikum Gera
Phase III/IV 43 Studien Bereiche: HNO, Pneumoonkologie, Dermato-/Onkologie, Urologie, Brustzentrum, Kinderklinik, Neurologie
Phase I/II 12 Studien Bereiche: Dermato-/Onkologie, Urologie, Brustzentrum, HNO
Interdisziplinäres Zentrum für klinische Studien unter der Leitung von Frau Nancy Schmidt
FL09 - Doctoral supervision
In einer Vielzahl umfangreicher nationaler und internationaler Publikationen veröffentlichen die ärztlichen Leiter unserer Kliniken und Institute wissenschaftliche Arbeiten und sind weiterhin an der Erarbeitung und Veröffentlichung von Leitlinien und Qualitätskriterien beteiligt.
SRH Hochschule für Gesundheit
Fachpraktika m Institut für Physikalische und Rehabilitative Medizin
Fachpraktika am Institut für Physikalische und Rehabilitative Medizin
Fachpraktischer Unterricht, Lehrvisiten, Praktika
Fachpraktischer Unterricht, Lehrvisiten, Praktika bei Pflegeexperten und dem ambulanten Palliativteam komplettieren die Ausbildung.
Fachpraktische Ausbildung wird im Institut für Diagnostik und interventionelle Radiologie angeboten.
Fachpraktischer Unterricht, Lehrvisiten, Praktika
In Zusammenarbeit mit der Berufsbildenden Schule werden Krankenpflegehelfer im Klinikum im fachpraktischen Unterricht ausgebildet.
Notfallsanitäter werden nach neuen Ausbildungsrichtlinien in der Klinik in ihrer dreijährigen Ausbildung betreut. Verantwortliche sind festgelegt.
Fachpraktischer Unterricht, Lehrvisiten, Praktika
In Zusammenarbeit mit Berufsbildenden Schulen werden im Klinikum der Fachpraktika durchgeführt.
Fachpraktischer Unterricht, Lehrvisiten, Praktika bei Pflegeexperten und dem ambulanten Palliativteam komplettieren die Ausbildung.
Elme Kliem
Patientenfürsprecherin
Straße des Friedens 122
07548 Gera
Phone:
0365
-8280-
Mail:
ed.hrs@gkw.ofni
Frau Flachsbarth
Patientenfürsprecherin (§25 Thür.Psych/KG)
Straße des Friedens 122
07548 Gera
Phone:
0365
-8284601-
Mail:
ed.hrs@eirtaihcysp.rehcerpsreufnetneitap
Kerstin Gaese
Beschwerdemanagement
Straße des Friedens 122
07548 Gera
Phone:
0365
-8281758-
Mail:
ed.hrs@eseag.nitsrek
Cindy Zimmermann
QualitätsmanagementbeauftragteStabsstelle der Geschäftsführung
Straße des Friedens 122
07548 Gera
Phone:
0365
-8288105-
Mail:
ed.hrs@nnamremmiz.ydnic
Herr Prof. Dr. med. Reiner Oberbeck
Ärztlicher Direktor
Straße des Friedens 122
07548 Gera
Phone:
0365
-8284101-
Mail:
ed.hrs@kcebrebo.renier
Dr. rer. nat. Manuela Pertsch
Chefapothekerin
Straße des Friedens 122
07548 Gera
Phone:
0365
-828-6400
Mail:
ed.hrs@hcstreP.aleunaM
Frau Dr. med. Katharina Anger
Medizinisches Zentrum für Erwachsene mit Behinderung Leitende Ärztin
Straße des Friedens 122
07548 Gera
Phone:
0365
-828-4545
Mail:
ed.hrs@gkw.bezm
Phone:
0365-8280
Fax:
0365-828-8195
Mail:
ed.hrs@ofni
Dipl. Pflegewirtin (FH) Karen Reichl
Verwaltungs- und Pflegedirektorin
Straße des Friedens 122
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0365
-8282201-8281830
Mail:
ed.hrs@lhcier.nerak
Priv. Doz. Dr. med. Uwe Leder, MBA
Geschäftsführer
Straße des Friedens 122
07548 Gera
Phone:
0365
-8288190-
Mail:
ed.hrs@redel.ewu
PD Dr. med. Uwe Leder, MBA
Geschäftsführer
Straße des Friedens 122
07548 Gera
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0365
-8288190-
Mail:
ed.hrs@redel.ewu
Prof. Dr. med. Reiner Oberbeck
Ärztlicher Direktor
Straße des Friedens 122
07548 Gera
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IK: 261600543
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