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Universitätsklinikum Frankfurt

Universitätsklinikum Frankfurt
Universitätsklinikum Frankfurt

Theodor-Stern-Kai 7
60590 Frankfurt am Main

Phone: 069-6301-0
Mail: ed.mff-nizideminu@ofni ed.mff-nizideminu@ofni ed.mff-nizideminu@ofni

  • Number of beds: 1.166
  • Number of specialist departments: 31
  • Number of inpatient cases: 50.354
  • Number of partial inpatient cases: 2.395
  • Number of outpatient cases: 311.039
  • Hospital owners: Land Hessen
  • Type of provider: öffentlich
  • University Hospital
External comparative quality assurance
Further information
Bezeichnung
Teilnahme externe Qualitätssicherung yes
Bezeichnung
Teilnahme externe Qualitätssicherung yes
Bezeichnung
Teilnahme externe Qualitätssicherung yes
Quantity performed 17
Exception? No exception
Personelle Veränderung im LTX-Team
Quantity performed 46
Exception? No exception
Quantity performed 69
Exception? No exception
Quantity performed 34
Exception? No exception
Quantity performed 78
Exception? No exception
Quantity performed 285
Exception? No exception
Quantity performed 92
Exception? No exception
Overall result forecast presentation: yes
Quantity performed reporting year: 17
Quantity forecast year: 21
Examination by state associations? yes
Exemption? yes
Result of the examination by the federal state authorities? yes
Transitional arrangement? no
Overall result forecast presentation: yes
Quantity performed reporting year: 46
Quantity forecast year: 48
Examination by state associations? yes
Exemption? yes
Result of the examination by the federal state authorities? yes
Transitional arrangement? no
Overall result forecast presentation: yes
Quantity performed reporting year: 69
Quantity forecast year: 48
Examination by state associations? yes
Exemption? yes
Result of the examination by the federal state authorities? yes
Transitional arrangement? no
Overall result forecast presentation: yes
Quantity performed reporting year: 34
Quantity forecast year: 56
Examination by state associations? yes
Exemption? yes
Result of the examination by the federal state authorities? yes
Transitional arrangement? no
Overall result forecast presentation: yes
Quantity performed reporting year: 78
Quantity forecast year: 94
Examination by state associations? yes
Exemption? yes
Result of the examination by the federal state authorities? yes
Transitional arrangement? no
Overall result forecast presentation: yes
Quantity performed reporting year: 32
Quantity forecast year: 32
Examination by state associations? yes
Exemption? yes
Result of the examination by the federal state authorities? yes
Transitional arrangement? no
Overall result forecast presentation: yes
Quantity performed reporting year: 285
Quantity forecast year: 286
Examination by state associations? yes
Exemption? yes
Result of the examination by the federal state authorities? yes
Transitional arrangement? no
Overall result forecast presentation: yes
Quantity performed reporting year: 92
Quantity forecast year: 102
Examination by state associations? yes
Exemption? yes
Result of the examination by the federal state authorities? yes
Transitional arrangement? no
No. Explanation
CQ05 Measures for quality assurance in the care of pre-term and full-term neonates – Perinatal Centre LEVEL 1
CQ01 Quality assurance measures for inpatient care with the indication abdominal aortic aneurysm
CQ02 Quality assurance measures for the inpatient care of children and adolescents with haemato-oncological diseases
CQ25 Measures for quality assurance in the performance of minimally invasive heart valve interventions pursuant to Article 136, para. 1, sentence 1, number 2 for hospitals licensed in accordance with Article 108 of the SGB V
CQ26 Decision on measures for quality assurance of targeted lung denervation by catheter ablation in chronic obstructive pulmonary disease
CQ27 Guideline on quality assurance measures for inpatient care with bronchoscopic lung volume reduction procedures for severe emphysema (QS Guideline bronchoscopic LVR /QS-RL BLVR)
CQ31 Guideline for the care of proximal femur fractures (QSFFx-RL)
  • Clarifying chat completed: no
  • Clarifying chat not completed: no
  • No participation in clarifying chat: no
  • Notification of non-fulfilment of nursing care not made: yes
quarter Q1
Erwachsenenpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 96,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 164,9 %
Pflegefachpersonen nein 84 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 119,18 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten nein 72,34 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 109,16 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen nein 84,82 %
Night shift
Compliance with minimum requirements yes
Minimum requirement (full-time staff) 101
Current staffing levels (full-time staff) 111
Number of nights, subject to the minimum requirement 65
Psychosomatik
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 106,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 122,79 %
Pflegefachpersonen ja 108,77 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen nein 94,8 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten nein 82,38 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten nein 86,75 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 108,38 %
Kinder und Jugendpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 103,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 146,24 %
Pflegefachpersonen und Erziehungsdienst ja 96,3 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen (dazu zählen alle Kinder- und Jugendlichenpsychotherapeutinnen und -psychotherapeuten) nein 81,16 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 129,37 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 108,91 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 96,17 %
Night shift
Compliance with minimum requirements yes
Minimum requirement (full-time staff) 62
Current staffing levels (full-time staff) 54
Number of nights, subject to the minimum requirement 5

quarter Q2
Erwachsenenpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 92,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 153,62 %
Pflegefachpersonen nein 84,18 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen nein 74,29 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten nein 66,01 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 102,76 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen nein 76,23 %
Night shift
Compliance with minimum requirements yes
Minimum requirement (full-time staff) 102
Current staffing levels (full-time staff) 108
Number of nights, subject to the minimum requirement 62
Psychosomatik
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 106,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 122,79 %
Pflegefachpersonen ja 108,77 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen nein 94,8 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten nein 82,38 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten nein 86,75 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 108,38 %
Kinder und Jugendpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 95,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 122,12 %
Pflegefachpersonen und Erziehungsdienst nein 92,11 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen (dazu zählen alle Kinder- und Jugendlichenpsychotherapeutinnen und -psychotherapeuten) nein 64,11 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 122,92 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 102,88 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen nein 88,13 %
Night shift
Compliance with minimum requirements yes
Minimum requirement (full-time staff) 63
Current staffing levels (full-time staff) 55
Number of nights, subject to the minimum requirement 17

quarter Q3
Erwachsenenpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 98,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 164,79 %
Pflegefachpersonen nein 88,57 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen nein 78,3 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten nein 81,96 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 107,51 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen nein 87,58 %
Night shift
Compliance with minimum requirements yes
Minimum requirement (full-time staff) 102
Current staffing levels (full-time staff) 108
Number of nights, subject to the minimum requirement 65
Psychosomatik
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 126,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 168,2 %
Pflegefachpersonen ja 126,1 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen nein 61,51 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 97,73 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 106,93 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 175,67 %
Kinder und Jugendpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 101,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 145,07 %
Pflegefachpersonen und Erziehungsdienst ja 102 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen (dazu zählen alle Kinder- und Jugendlichenpsychotherapeutinnen und -psychotherapeuten) nein 66,99 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten nein 63,61 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 107,3 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 103,42 %
Night shift
Compliance with minimum requirements yes
Minimum requirement (full-time staff) 63
Current staffing levels (full-time staff) 56
Number of nights, subject to the minimum requirement 17

quarter Q4
Erwachsenenpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 98,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 143,89 %
Pflegefachpersonen nein 89,94 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen nein 74,86 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 91,49 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 118,58 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 101,38 %
Night shift
Compliance with minimum requirements yes
Minimum requirement (full-time staff) 102
Current staffing levels (full-time staff) 109
Number of nights, subject to the minimum requirement 68
Psychosomatik
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 122,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 129,49 %
Pflegefachpersonen ja 138,15 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 90,04 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten nein 81,36 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 118,74 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 143,99 %
Kinder und Jugendpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 98,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 119,01 %
Pflegefachpersonen und Erziehungsdienst ja 102,74 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen (dazu zählen alle Kinder- und Jugendlichenpsychotherapeutinnen und -psychotherapeuten) nein 65,18 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten nein 70,35 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 118,34 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen nein 72,73 %
Night shift
Compliance with minimum requirements yes
Minimum requirement (full-time staff) 63
Current staffing levels (full-time staff) 57
Number of nights, subject to the minimum requirement 24
Number Group
89 Medical specialists (m/f) , psychological psychotherapists (m/f) and child and adolescent psychotherapists (m/f) who are subject to the obligation to undergo further training*
67 Number of medical specialists (m/f) from no. 1 who have completed a five-year period of further training and are therefore subject to the obligation to provide evidence
67 Number of those persons from no. 2 who have provided proof of further training according to Article 3 of the G-BA regulations
* according to the “Provisions of the Joint Federal Committee for the Further Training of Medical Specialists (m/f), Psychological Psychotherapists (m/f) and Child and Adolescent Psychotherapists (m/f) in Hospitals”

According to Section 4 (2) of the Quality Management Guideline, facilities must provide for the prevention of and intervention in cases of violence and abuse as part of their internal quality management. The aim is to prevent, recognise and respond appropriately to abuse and violence, particularly against vulnerable patient groups such as children and adolescents or people in need of help, and also to prevent it within the facility. The respective procedure is aligned with the size of the facility, the range of services and the patients in order to define customised solutions for sensitising the teams as well as other suitable preventative and interventional measures. These may include information materials, contact addresses, training/education, codes of conduct, recommendations for action/intervention plans or comprehensive protection concepts.

  • Am Universitätsklinikum Frankfurt angesiedeltes Childhood-Haus
Gemäß Teil A § 4 Absatz 2 in Verbindung mit Teil B Abschnitt I § 1 der Qualitätsmanagement-Richtlinie haben sich Einrichtungen, die Kinder und Jugendliche versorgen, gezielt mit der Prävention von und Intervention bei (sexueller) Gewalt und Missbrauch bei Kindern und Jugendlichen zu befassen (Risiko- und Gefährdungsanalyse) und – der Größe und Organisationsform der Einrichtung entsprechend – konkrete Schritte und Maßnahmen abzuleiten (Schutzkonzept). In diesem Abschnitt geben Krankenhäuser, die Kinder und Jugendliche versorgen, an, ob sie gemäß Teil A § 4 Absatz 2 in Verbindung mit Teil B Abschnitt I § 1 der Qualitätsmanagement-Richtlinie ein Schutzkonzept gegen (sexuelle) Gewalt bei Kindern und Jugendlichen aufweisen.
  • Name of the working group: Arbeitsgruppe AMTS

Hausweites Dokumentenlenkungsprogramm

06.10.2025

  • Bereitstellung einer geeigneten Infrastruktur zur Sicherstellung einer fehlerfreien Zubereitung
  • Zubereitung durch pharmazeutisches Personal
  • Anwendung von gebrauchsfertigen Arzneimitteln bzw. Zubereitungen
  • Vorhandensein von elektronischen Systemen zur Entscheidungsunterstützung (z.B. Meona®, Rpdoc®, AIDKlinik®, ID Medics® bzw. ID Diacos® Pharma)
  • Fallbesprechungen
  • Maßnahmen zur Vermeidung von Arzneimittelverwechslung
  • Spezielle AMTS-Visiten (z. B. pharmazeutische Visiten, antibiotic stewardship, Ernährung)
  • Teilnahme an einem einrichtungsübergreifenden Fehlermeldesystem (siehe Kapitel 12.2.3.2)
  • Aushändigung von arzneimittelbezogenen Informationen für die Weiterbehandlung und Anschlussversorgung der Patientin oder des Patienten im Rahmen eines (ggf. vorläufigen) Entlassbriefs
  • Aushändigung von Patienteninformationen zur Umsetzung von Therapieempfehlungen
  • Aushändigung des Medikationsplans
  • bei Bedarf Arzneimittel-Mitgabe oder Ausstellung von Entlassrezepten
The instruments and measures to promote drug therapy safety are presented with a focus on the typical procedures of the medication process in inpatient patient care. A special feature of the medication process in the inpatient environment is the transition management during admission and discharge. The instruments and measures listed below address structural elements, e.g. special IT equipment and work materials, as well as process aspects, such as work descriptions for particularly risky process steps or concepts for securing typical risk situations . In addition, proven measures to avoid or learn from medication errors can be specified. The hospital presents here which aspects it has already dealt with and which measures it has specifically implemented. The following aspects can be presented, if necessary using free text fields:
- Admission to hospital, including anamnesis
; Instruments and measures are presented for determining the old medication (drug history), the subsequent clinical assessment and the switch to the medication available in the hospital (house list), as well as for documenting both the patient's original medication and that for hospital treatment adapted medication.
- Medication process in the hospital
In this context, the following sub-processes are assumed as examples: drug history - prescription - patient information - drug delivery - drug use - documentation - therapy monitoring - result assessment. Instruments and measures for safe medication prescription can be presented, e.g. B. in terms of readability, clarity and completeness of the documentation, but also in terms of area of ​​application, effectiveness, benefit-risk ratio, tolerability (including potential contraindications, interactions, etc.) and resource considerations. Information can also be provided to support reliable medication ordering, delivery and use or administration.
- Discharge
In particular, the measures taken by hospitals can be presented to ensure that information on drug therapy is structured and passed on to doctors and physicians providing further treatment, as well as the appropriate provision of patients with drug information, medication plans and medications. Drug prescriptions are made.
AMTS is the totality of measures to ensure an optimal medication process with the aim of reducing medication errors and thus avoidable risks for patients during drug therapy. A prerequisite for the successful implementation of these measures is that AMTS is practised as an integral part of daily routine in an interdisciplinary and multi-professional approach.
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Training in other healing professions
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„Medizinische Technologin für Radiologie“ oder „Medizinischer Technologe für Radiologie“ (MTR)

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Möglichkeit für ein Studium der Hebammenwissenschaften, angesiedelt bei der medizinischen Fakultät der Goethe Universität Frankfurt. seit 2022 neue Berufsbezeichnung "Hebamme" (gilt für alle Geschlechter), alte Ausbildung ausgelaufen "Hebamme B.Sc." Studiengang Hebammenwissenschaft

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„Medizinische Technologin für Laboratoriumsanalytik“ oder „Medizinischer Technologe für Laboratoriumsanalytik“ (MTL)

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„Medizinische Technologin für Funktionsdiagnostik“ oder „Medizinischer Technologe für Funktionsdiagnostik“ (MTF)

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In Benennung durch das Gesundheitsamt

Patientenfürsprecherin

Theodor-Stern-Kai 7
60590 Frankfurt am Main

Phone: 069 -6301-5457
Mail: ed.mff-nizideminu@rehcerpsreufnetneitap

Leon Kesy

Stabsstelle Patientensicherheit u. Qualität

Theodor-Stern-Kai 7
60590 Frankfurt am Main

Phone: 069 -6301-7145
Mail: ed.mff-nizideminu@tnemeganamedrewhcsebdnubol

Dr. med. Kyra Schneider

Leitung Stabsstelle Patientensicherheit & Qualität, Patientensicherheitsbeauftragte

Theodor-Stern-Kai 7
60590 Frankfurt am Main

Phone: 069 -6301-83095
Mail: ed.mff-nizideminu@redienhcS.aryK

Prof. Dr. med. Sebastian Harder

Klinischer Pharmakologe

Theodor-Stern-Kai 7
60590 Frankfurt am Main

Phone: 069 -6301-6423
Mail: ed.mff-nizideminu@redrah.naitsabes

Frau Irene Kolic

Vertrauensperson der Schwerbehinderten und Gleichgestellten

Theodor-Stern-Kai 7
60590 Frankfurt am Main

Phone: 069 -6301-6877
Mail: ed.mff-nizideminu@cilok.eneri

Theodor-Stern-Kai 7
60590 Frankfurt am Main

Phone: 069-6301-0
Mail: ed.mff-nizideminu@ofni

Frau Birgit Roelfsema

Vorstandsmitglied und Pflegedirektorin

Theodor-Stern-Kai 7
60590 Frankfurt am Main

Phone: 069 -6301-89500
Mail: ed.mff-nizideminu@fku-dp

Herr Markus Jones

Vorstandsmitglied und Kaufmännischer Direktor

Theodor-Stern-Kai 7
60590 Frankfurt am Main

Phone: 069 -6301-6000
Mail: ed.mff-nizideminu@fku-dk

Prof. Dr. med. Jürgen Graf

Ärztlicher Direktor und Vorstandsvorsitzender

Theodor-Stern-Kai 7
60590 Frankfurt am Main

Phone: 069 -6301-80100
Mail: ed.mff-nizideminu@fku-vv

Prof. Dr. med. Jürgen Graf

Ärztlicher Direktor und Vorstandsvorsitzender

Theodor-Stern-Kai 7
60590 Frankfurt am Main

Phone: 069 -6301-80100
Mail: ed.mff-nizideminu@fku-vv

IK: 260612124

Location number: 772858000

Audiologisches Zentrum

Certified until: 08.2029

Chest Pain Unit

Certified until: 11.2027

Diabetes Exzellenzzentrum

Certified until: 06.2028

MUKOzert

Certified until: 08.2027

Stroke Unit

Certified until: 12.2027

Überregionales Heart Failure Unit-Zentrum

Certified until: 11.2026

Zentren für Seltene Erkrankungen

Certified until: 10.2026