Stiftstraße 10
08228 Rodewisch
Phone:
03744-361-0
Fax:
03744-32907
Mail:
ed.hcsztleogrebo-mukinilk@retsamtsop
Quantity performed | 185 |
Exception? | No exception |
Overall result forecast presentation: | yes |
Quantity performed reporting year: | 185 |
Quantity forecast year: | 217 |
Examination by state associations? | yes |
Exemption? | yes |
Result of the examination by the federal state authorities? | yes |
Transitional arrangement? | no |
No. | Explanation |
---|---|
CQ07 | Measures for quality assurance in the care of pre-term and full-term neonates – perinatal focus |
Number | Group |
---|---|
81 | Medical specialists (m/f) , psychological psychotherapists (m/f) and child and adolescent psychotherapists (m/f) who are subject to the obligation to undergo further training* |
60 | Number of medical specialists (m/f) from no. 1 who have completed a five-year period of further training and are therefore subject to the obligation to provide evidence |
60 | Number of those persons from no. 2 who have provided proof of further training according to Article 3 of the G-BA regulations |
According to Section 4 (2) of the Quality Management Guideline, facilities must provide for the prevention of and intervention in cases of violence and abuse as part of their internal quality management. The aim is to prevent, recognise and respond appropriately to abuse and violence, particularly against vulnerable patient groups such as children and adolescents or people in need of help, and also to prevent it within the facility. The respective procedure is aligned with the size of the facility, the range of services and the patients in order to define customised solutions for sensitising the teams as well as other suitable preventative and interventional measures. These may include information materials, contact addresses, training/education, codes of conduct, recommendations for action/intervention plans or comprehensive protection concepts.
Training of employees
Other aspects of prevention
Special requirements for the selection of persons
Code of conduct with rules for treating children and young people with respect
Intervention plan - Binding procedure for dealing with child protection cases and in particular suspected (sexual) violence
Other information on recognition
Training of employees on AMTS related topics
Availability of appropriate, topic-specific informational materials for patients on AMTS e.g. for chronic diseases, for high-risk drugs, for children
Electronic support for the admission and anamnesis process (e.g. import of patient master data or medication plans, use of a drug knowledge database, input screen for drugs or anamnesis information)
Verantwortlichkeiten bei Medikamentengabe (Dienstanweisung)
09.09.2022
Possibility of electronic prescription i.e. structured entry of active substances (or name of the preparation), form, dose, dose frequency (e.g. in the HIS, in prescription software)
Provision of one or more electronic drug information systems (e.g. Lauer-Taxe®, ifap klinikCenter®, Gelbe Liste®, Fachinfo-Service®)
Electronic documentation of the administration of drugs
FL06 - Participation in multi-centre phase III/IV studies
4 Famulanten im Jahr 2022
1 Ausbildungsplatz pro Jahr
1 Ausbildungsplatz pro Jahr
bis zu 10 Praktikumsplätze/Jahr im Rahmen von Ausbildungen anderer Einrichtungen
2 Praktikumsplätze/Jahr im Rahmen von Ausbildungen anderer Einrichtungen
2 - 4 Praktikumsplätze/Jahr im Rahmen von Ausbildungen anderer Einrichtungen
bis zu 8 Praktikumsplätze/Jahr im Rahmen von Ausbildungen anderer Einrichtungen
Im Rahmen der pädiatrischen Vertiefung der Pflegeausbildung.
Anerkannt als geeignetes Krankenhaus für die Ausbildung von Notfallsanitätern im Freistaat Sachsen gemäß § 5 Abs. 2 Satz 2 NotSanG. Pro Jahr stehen 3 Ausbildungsplätze für die praktische Ausbildung zur Verfügung.
jährlich 15 - 18 Ausbildungsplätze für eigene Auszubildende im Pflegebereich sowie zusätzlich für ca. 50 externe Auszubildende bis zum Abschluss der Ausbildung und Übergang in die Ausbildung Pflegefachkraft
jährlich werden mindestens 15 - 18 Ausbildungsplätze für eigene Auszubildende im Klinikum eingeplant, zusätzlich werden über 50 Plätze im Rahmen von Pflichteinsätzen im Bereich der generalisierten Pflegeausbildung für externe Auszubildende eingeplant
1 Studienplatz pro Jahr
1 Praktikumsplatz/Jahr im Rahmen von Ausbildungen anderer Einrichtungen
Dipl.-Ing.-Oek. Beate Liebold
Verwaltungsdirektorin
Stiftstraße 10
08228 Rodewisch
Phone:
03744
-361-2101
Mail:
ed.hcsztleogrebo-mukinilk@dlobeil.b
Master of Arts (M.A.) Jörg Barzik
Leiter Controlling/Medizincontrolling/QM
Stiftstraße 10
08228 Rodewisch
Phone:
03744
-361-2103
Mail:
ed.hcsztleogrebo-mukinilk@kizrab.j
Dr. med. Thomas Schmidt
Ärztlicher Direktor
Stiftstraße 10
08228 Rodewisch
Phone:
03744
-361-4102
Mail:
ed.hcsztleogrebo-mukinilk@tdimhcs.t
Dr. med. Thomas Schmidt
Ärztlicher Direktor
Stiftstraße 10
08228 Rodewisch
Phone:
03744
-361-4102
Mail:
ed.hcsztleogrebo-mukinilk@tdimhcs.t
Daniel Keilhack
Schwerbehindertenvertretung/MTRA
Stiftstraße 10
08228 Rodewisch
Phone:
03744
-361-71409
Mail:
ed.hcsztleogrebo-mukinilk@kcahliek.d
Phone:
03744-361-0
Fax:
03744-32907
Mail:
ed.hcsztleogrebo-mukinilk@retsamtsop
Dipl.-Pflegewirt (FH) Mirko Klinkosch
Pflegedienstleiter
Stiftstraße 10
08228 Rodewisch
Phone:
03744
-361-72134
Mail:
ed.hcsztleogrebo-mukinilk@hcsoknilk.m
Dipl.-Ing.-Oek. Beate Liebold
Verwaltungsdirektorin
Stiftstraße 10
08228 Rodewisch
Phone:
03744
-361-2101
Mail:
ed.hcsztleogrebo-mukinilk@dlobeil.b
Dipl.-Ing-Oek. Beate Liebold
Verwaltungsdirektorin
Stiftstraße 10
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Dr. med. Thomas Schmidt
Ärztlicher Direktor; Chefarzt der Klinik für Allgemein-, Visceral- und Gefäßchirurgie
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03744
-361-4102
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